WarioWare Inc: Mega Party Game$

Zo, en nu ben ik aan de beurt om iets te vertellen over de meest frustrerende game van het jaar. Laten we beginnen bij de voorkant van het doosje, daarop wordt beweerd dat er meer dan 200 microgames zijn. Dat is waarschijnlijk hartstikke waar, maar ik moet bekennen dat ik ze niet geteld heb. Alleen komt de aap nogal snel uit de mouw, de meeste microgames hebben meerdere reïncarnaties, waarbij het doel en de besturing hetzelfde is. Bij een type game is het bijvoorbeeld de bedoeling dat je op A ramt zodra de energiemeter in het rood zit, en dan slaat het poppetje een stuk hout doormidden. Hierop zijn meerdere varianten te vinden; sla de bamboe doormidden (anders zal de toorn van de zwart-witgestreepte boompanda groot zijn! -Lexie), sla de plankjes doormidden, en transformeer in een superheld. Zo is het natuurlijk wel redelijk makkelijk om te beweren dat er meer dan 200 microgames in WarioWare zitten.

<\/center>
Dat krijg je als je ongevraagd aan mijn GameCube komt <\/sub><\/center>

Ik had me er overheen gezet, de andere twee flippo\\\'s kwamen binnen, en het feest kon beginnen. De eerste speler was aan de beurt, drie seconden later keek deze stomverbaasd; hij had de eerste minigame verloren, zonder dat ook hij ook maar enig benul had van wat hij moest doen. Hoongelach viel hem ten deel, ik was aan de beurt, en er gebeurde precies hetzelfde. Wat moest ik doen?? Ik had werkelijk geen idee, na nog twee rondjes was het voor iedereen duidelijk dat je maar gewoon snel op A moest rammen of een beetje moest wiebelen met het pookje. Er werd volop gelachen om alle idiote mini games, die individueel of door ons vieren tegelijk gespeeld moesten worden. Het maakte ook niet uit of iemand won of verloor, meestal was de microgame zelf al genoeg voor een lachkick. Na een klein half uur begonnen veel games zich toch al te herhalen, je gaat ook nogal hard door die 200 verschillende microgames heen als iedere game maar een seconde of drie duurt. Dit is natuurlijk erg vervelend als je met iemand gaat spelen die het spel nog nooit heeft aangeraakt en jij kent het spel al van voor tot achter. Vooral het party element gaat hierdoor een klein beetje verloren, aangezien de kenner in de meeste gevallen zal winnen.

Hier heeft men wel wat aan proberen te doen door de microgames moeilijker te maken voor diegene die het beste bezig is, maar dat heft het verschil in vaardigheid niet helemaal op. Het gaat er immers vooral om dat je binnen drie seconden moet uitvinden wat je moet doen en dat dan daadwerkelijk uitvoert, of je die actie nu één of drie keer uitvoert maakt niet zoveel uit. Speel jij je spelletjes net zoals wij met een vaste groep, dan is dit natuurlijk geen bezwaar; iedereen heeft immers ongeveer evenveel ervaring.

<\/center>