Audiosurf

Je score wordt namelijk in de online database gezet aan de hand van zijn naam en de artiest. Langere en kortere versies van hetzelfde nummer komen dan in dezelfde database terecht terwijl bij langere versies er natuurlijk veel meer punten te verdienen zijn dan bij kortere versies. Je kan verdachte nummers rapporteren aan hand van hun lengte en de schematische grafiek, maar het blijft natuurlijk niet helemaal eerlijk voor mensen met gewoon een goed nummer. Dit systeem houdt dan weer wel mensen tegen die gewoon de naam van hun favoriete 20 minuten durend opera in wat anders veranderen.


<\/center>

Helaas is niet alles even verzorgd. De game is geprogrammeerd is door welgeteld één man en had nog wat extra ontwikkeltijd kunnen te gebruiken. De game heeft nogal wat bugs, van een muisaanwijzer die zomaar verdwijnt, resoluties die niet onthouden worden, geen uni-code support, doorzichtige banen tot het ontbreken van volumecontrole?! De server is ook niet helemaal berekend op het succes van de game. Inloggen en uploaden van scores lukken niet altijd even goed, en soms helemaal niet. De grootste klacht is misschien nog wel de maximale tracklengte, die op dit moment op 25 minuten ligt. Weinig nummers halen de 25 minuten, maar je favoriete podcast of Beethovens 5e afrijden zal niet lukken.

Gelukkig heeft de ontwikkelaar door het onverwachte succes van zijn indie-game (die trouwens ook nog een aantal awards heeft gewonnen op het (IGF) al de tijd en geld in de wereld om de vele bugs eruit te halen, waar ook al hard aan gewerkt wordt. Over een half jaartje kan je dus waarschijnlijk nog een paar punten bij de score optellen. De echte vraag is hoe lang de game leuk blijft. Op de lange duur is het niet echt een game die je uren achter elkaar speelt, maar meer een game waar je af en toe even je favoriete nummer opstart om je record te verdedigen of gewoon om de omgeving te bewonderen. Het is in ieder geval waarschijnlijk dat de game een levendige community zal ontwikkelen.



<\/center>