Formule 1 in 2020 definitief terug op Zandvoort
We wisten het eigenlijk al maar nu is het officieel, de Formule 1 keert volgend jaar terug op Zandvoort.
Dat maakte de grote baas van de FOM, Chase Carey, zojuist bekend tijdens een persconferentie op het circuit in de duinen. Bij die persconferentie was ook hoofdsponsor Heineken aanwezig. De GP zal dan ook door het leven gaan als 'Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix'.
Het contract duurt in eerst instantie drie jaar.
Nu de organisatie er in geslaagd is de wedstijd naar ons kikkerlandje te halen, een waar huzarenstukje, begint een tweede minstens even grote uitdaging. Verspreid over drie dagen worden 250.000 bezoekers verwacht op het circuit. De logistiek die daarmee gepaard gaat wordt een helse klus.
Daar komt nog bovenop dat er diverse aanpassingen aan het circuit gedaan moeten worden. Ook het pitscomplex moet uitgebreid worden.
Maar eerst wordt er feest gevierd op het circuitpark. 35 jaar nadat Niki Lauda de laatste GP van Nederland won keert de Formule 1 terug naar de Noord-Hollandse duinen.
Update 11:40 uur:
De persconferentie is inmiddels voorbij. Enkele opvallende punten waren dat bezoekers 'totale vrijheid' krijgen bij het vervoer. Ook werd bekend dat de Start-finishlijn wordt verplaatst richting de Tarzanbocht. Wordt de Gerlachbocht vergroot, de Hugenholzbocht verbreed en de Hans Ernez bocht 'iets minder kort' gemaakt. De laatste bocht van het circuit, de Arie Luyendijkbocht wordt aangepast naar een kombocht waardoor de coureurs daar volgas doorheen kunnen.
Op het Paddock worden ook aanpassingen verricht. Zo komen er drie extra hospitalityunits en worden de pitboxen acht meter dieper gemaakt.
In totaal verwacht de organisatie 200.000 bezoekers te verwelkomen.
Formule 1 in 2020 definitief terug op Zandvoort (WikiCommons/Otto Karikoski)
Tof dit
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
Natuurlijk heel veel werk aan de winkel, maar ze hebben een jaar en neem aan dat ze al genoeg zaken geregeld hebben of in gang gezet.
de gedachten met die drukte naar Zandvoort te gaan is een absoluut no go.
alleen via openbaar vervoer en dan is het in 1 lange rij staan vanaf station tot de baan.
net als de jumbo racedagen!
want safety first!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
het is gewoon niet gemaakt voor die grote hoeveelheid bezoekers.
en als je een keer geweest bent naar een DTM of jumbo racedag dan weet je gewoon al genoeg.
dus zelf als F1 fan ben ik blij dat hij er is maar geen haar op me hoofd die eraan denkt om het op zandvoort te kijken.
en die prijzen zijn ook achterlijk duur voor die races. dat vind ik de prijs niet waard.
want de bronze tickets zijn vaak op plekken waar ze met 200+ langskomen.
Dus een kaartje met zit plek in bv een bocht kost je minimaal 600,- (voor 1 dag) en dan heb je niks anders dan je zitje.
geen vervoer eten drinken.
Sorry maar de beleving thuis is dan veel groter en beter(vind ik persoonlijk)
Hopen dat Zandvoort een beetje een leuke race oplevert, anders hebben we alsnog Assen immers.
Ik wil niet meer uitgeven dan € 2500,- per nacht anders wordt het te duur.
What in the name of what's-its-name are you doing?
ik stop pas als de dame volledig bevredigd is
heb op beide circuits gereden en Assen heeft mijn voorkeur
Dat is met Zandvoort niet anders. De azijnpissers in Nederlanders willen binnen een half uur er met de auto zijn, liefst naast het circuit parkeren, niet in de rij staan bij de ticketcontrole, een ruime zitplaats hebben en het eten moet gebracht worden....als dat niet lukt is het bij voorbaat al kut bagger blabla.
GP op Zandvoort wordt een gigantisch feest en met zijn gebreken welk elk groot event heeft. En daarnaast...ik sta liever in Heemstede in de file dan dat ik naar dat grafgebied in het Noorden moet rijden. Net ofdat daar geen files komen te staan..uhu...
Het TT Circuit ligt naast de snelweg en heeft een eigen afslag.
Zandvoort heeft een 2baansweg vanaf Heemstede
Tel daar nog even bij op dat qua financiën Assen het op orde had en Zandvoort niet, plus de aanpassen die nodig waren bij Assen miniem waren, en Zandvoort toch wel aardig wat.
Dan is het gewoon een kwestie geweest van veel lobby door meneer de vastgoedprins, en het feit dat ze dicht in de buurt van de Randstad willen blijven, met alle problemen van dien.
Maar we zullen wel zien volgend jaar, als 200.000 tot 250.000 mensen proberen Zandvoort te bereiken en alles finaal vastloopt. Dan is Assen de lachende tweede.
Hoe komt het?
Accepteer je verlies.
Files zie je elke dag. Hoe een verkeersinfarct er uit ziet ga je tijdens de jumbo racedagen weer zien. En bedenk dan dat op de F1 racedag meer mensen komen dan beide dagen van jumbo opgeteld...
Raad van State zal het ook druk gaan krijgen komend jaar.
Maar goed. Even de ticketprijzen afwachten. De travel hel overleven we ook wel uiteindelijk
[ Bericht gewijzigd door nietzeuren op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:19 ]
Denk dat ze dan wel weekendje overlast voor over hebben.
Leuk dat ie weer in NL komt.
Alles oranje straks je ziet het nu al bij veel banen.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken