NBA Live 07

Een optie die ik zelf wel leuk vond om te spelen was de mode Slamdunk School. In deze mode krijg je de optie om jouw vaardigheden als Slamdunker volledig te toetsen. Het is een soort tutorial waarbij je eigenlijk alleen maar Slamdunks oefent zonder dat je in de weg wordt gelopen door boomlange tegenstanders. De Slamdunks zijn voor mij toch wel het tofste onderdeel van een sport als basketbal en dus heb ik mij met deze optie zeker wel een tijd weten te vermaken. Als je dan uiteindelijk de Slamdunk-vaardigheden goed onder de knie hebt dan kun je je tegenstanders van het veld blazen in een Slamdunk-contest.

<\/center>

Qua graphics ziet het spel er eigenlijk hetzelfde uit als de voorganger NBA Live 06. Zelf vind ik dat ze hier wel wat meer aandacht aan hadden mogen besteden, maar wellicht is dat een zaak voor een NBA Live spel op de PS3-console. Je kunt echter wel merken dat er veel tijd is gestoken in het creëren van de bekende gezichten onder de basketbalspelers. Het is jammer dat andere spelers in het team dan zo in het niet vallen, maar de bekende supersterren zijn wel te herkennen. Er is ook gezorgd voor een prima licentie in het spel en dus mogen de originele namen van teams en teamspelers in het spel gebruikt maken en dat is altijd wel een leuk detail. Je hebt het gevoel dat je dan echt met de helden van het basketbalgenre speelt en dat is voor mij persoonlijk altijd wel een sfeermaker. Belangrijke sportverslaggevers zoals Marv Albert en voormalig Chicago Bulls-speler Steve Kerr zitten ook in het spel verwerkt en komen soms met grappige quotes op de proppen. Niet alleen de sportverslaggevers zorgen voor wat geluid in het spel. Ook een goede soundtrack is aanwezig evenals muziek van Gnarls Barkley, Sergio Mendes & the Black Eyed Peas, Dave Matthews en anderen.

<\/center>

Ook is er de mogelijkheid om NBA Live 07 online te spelen. Zelf heb ik niet de mogelijkheid gehad om deze optie te testen maar er is wel bekend dat je online zowel wedstrijden kunt spelen als slam-dunk contests, one-on-ones en driepunterwedstrijden. Dit geeft je de kans om eens al jouw kunsten met de bal te toetsen aan de trucjes die jouw vrienden op het veld zullen laten zien.