UEFA Champions League 2006-2007

Het voetbalseizoen is weer begonnen en dit houdt ook in dat menig gamer thuis weer de controller in handen kan gaan nemen om een balletje mee te gaan trappen. Dit keer komt EA Sports met hun nieuwste deel van de UEFA-reeks; UEFA Champions League 2006-2007.

Zodra je het spel start zul je merken dat de sfeer van de UEFA-wedstrijden er al meteen in zit. Dit doordat EA handig gebruik maakt van hun UEFA-licentie, en dus de originele openingstune en bijbehorend filmpje kunnen gebruiken die alombekend zijn van de UEFA-uitzendingen op TV. Al snel zul je geïntroduceerd worden in jouw missie van het spel; de Champions League van het voetbalseizoen winnen. Je kunt jouw eigen team kiezen om dit hoofddoel te gaan bereiken, maar je kunt ook al meteen wat missies gaan spelen.

Eén van de missies die ik erg leuk vond om te spelen was het \'naspelen\' van historische wedstrijden. Hierin kun jij als speler een bepaald team dat in de geschiedenis verloren heeft alsnog laten winnen... of juist niet. Het leuke aan deze missie, naast de geschiedenis herschrijven, is dat je af en toe als speler in de allerlaatste minuut gedropt wordt op het veld. Hiermee bedoel ik dat je de missie start in de 89ste minuut en dat je dan nog een team van achterstand dient te behoeden. Knap lastige missies, maar wel erg uitdagend en innovatief.

Het winnen van de Champions League is eigenlijk niet het enige doel van het spel. De game-mode \'The Treble\' daagt je uit om in één seizoen zowel de competitie als de beker te winnen en daarnaast dus nog de UEFA Champions League-trofee te veroveren. Om dit alles te bereiken dien je af en toe ook spelers te kopen en te verkopen, het per se moeten inzetten van een bepaalde speler voor een x aantal minuten of het voorkomen van scoren door een bepaalde speler van de tegenpartij. Als je al deze missies behaalt, dan kun je andere delen van het spel vrijspelen, zoals andere voetballen en stadions.
Dan is er uiteindelijk ook nog een \'Lounge\'-mode te vinden in het spel. Deze mode geeft je de mogelijkheid om met zeven vrienden een offline-sessie te spelen. Met deze wedstrijden kun je items winnen en de top van het klassement behalen om zo jouw vrienden te laten zien wie er nu eigenlijk echt goed is in het virtuele voetbal.

Op zich zijn de missies erg gevarieerd en erg leuk om te spelen. De missies waarbij je als speler pas in de laatste minuut van de wedstrijd controle krijgt over jouw spelers zijn wel erg lastig om te volbrengen. Ik voelde bijvoorbeeld ineens een druk om alsnog te gaan scoren en juist dan ga ik fouten maken. Als je als gamer wel tegen een tijdslimiet kan van 60 seconden en ook een kick ervan krijgt om als een idioot over het veld te manoeuvreren en alsnog te scoren, dan zijn het juist erg leuke missies om te volbrengen.