Game: Forbidden Siren

In Forbidden Siren wordt het verhaal verteld in kleine hoofdstukjes, elk hoofdstukje staat voor een missie in het spel die je goed moet afronden. Deze komen meestal neer op het van A naar B komen zonder gedood of gezien te worden door de Shibito. Tussen de missies door krijg je een tijdlijn te zien van de personages waarmee je speelt, en zo blijkt dat het hele spel uiteindelijk maar drie dagen duurt. In die drie dagen volg je de tien personages die allemaal proberen het centrum van Hanyuda te bereiken. In het begin hangen de missies nogal los van elkaar, en lijkt het allemaal erg verwarrend en onsamenhangend, maar alles wordt natuurlijk steeds duidelijk naarmate je vordert en het verhaal zich ontplooid. Er zit in ieder geval een aantal verrassingen in.

Dat het spel drie dagen bestrijkt wil niet zeggen dat je het ook in drie dagen hebt uitgespeeld, want er zijn in totaal ruim 70 missies/hoofdstukken in de game waarmee je wel even zoet zal zijn, helemaal omdat sommige missies echt extreem veel geduld van je vragen en erg moeilijk zijn. De moeilijkheidsgraad in het spel ligt dit keer ook echt aan de missies en de zombies. De zombies zijn namelijk erg slim, ze achtervolgen je, en gaan echt naar je zoeken als ze je gehoord hebben. Ook heb je meestal niet veel (of helemaal niets) om de zombies af te weren, en zal je ze gewoon alleen moeten ontwijken en ontlopen om te overleven.

In tegenstelling tot bijvoorbeeld Resident Evil, is de besturing in Forbidden Siren een genot; er zijn, zoals in elke game, weleens wat ongelukkige camera standpunten, maar over het algemeen speelt Forbidden Siren erg lekker weg.