CD: Supperclub - Seduction

De Supperclub in Amsterdam is geen standaard eetgelegenheid, geen overzichtelijk decor met overal tafeltjes en stoeltjes zoals je in de meeste restaurants gewend bent. Het is een bredere beleving die niet alleen inspeelt op het zintuig smaak, maar ook op zicht en gehoor en wie weet nog wel tast. De Supperclub is inmiddels uitgegroeid tot een globaal concept want naast Amsterdam zijn er nu ook Supperclubs in Londen, San Francisco, Istanbul en Los Angeles. De clubs integreren eten met muziek en visuals. Loungebanken, speciale gerechten, een dansvloer en enkele dj's en vj's proberen een symbiose te vormen.

Muziek is een belangrijk aspect in de Supperclub en de club is ook al jaren actief in het uitbrengen van mix/compilatie-albums. Naast de vijf Lounge-platen en zeven Nomads hebben enkele wereldsteden een ode gekregen. Het grootste lopende project zijn de Nine Sins-uitgaven. Negen moderne zonden worden als thema aangegrepen voor een muzikale vertaling ervan. Addiction, Arrogance, Beauty, Jealousy, Naievity en Adrenalin zijn de meest recente uitgave Seduction voorgegaan. Ook nu betreft het wederom een dubbel-cd met hierop een scala aan jazzy, funky deep house tracks plus de nodige lounge- en chill-out-momenten.

Het geheel is samengesteld door de Nederlandse DJ formatie 3SACROWD (Three is a Crowd). CD 1 schotelt je voornamelijk relaxmomenten voor, chilled out tracks die het loungen bevorderen. Soul, jazz, funk, hiphop, dub en reggae, wereldmuziek en zelfs klassieke invloeden wisselen elkaar hierin af. Van Nina Simone tot aan Caribou, Bonobo en Fat Freddy's Drop trekken voorbij. Allen in een deep house of lounge jasje gestopt. CD 2 wordt geserveerd met iets meer peper en zout en klinkt daardoor iets verleidelijker als het gaat om (het aanzetten tot) bewegen. Met iets meer bpm's en funky momenten wordt hier een heerlijk pre- of afterparty-geluid neergezet, maar ook hier komt er weer een veelvoud aan muziekinvloeden voorbij waardoor de verzameling fris en vernieuwend klinkt. Een heerlijke lounge en afterparty uitgave voor de warme momenten bij de open haard in deze koude dagen!

Tracklisting:

CD1

1 Ron Basejam - Into My Life