Welterusten Minister Heinsbroek

Dat Nederland onleefbaar is, is een voldongen feit. U kunt toch ook met geen goed fatsoen na acht uur de de hond uitlaten? U zou wel gek zijn. Pinnen doet u enkel en alleen onder begeleiding van een breed persoon. Wie nog uit gaat kan net zo goed meteen een föhn in bad gooien, het is levensgevaarlijk. Loop met een grote boog om hanggroepjongeren heen, kijk ze nooit aan en geef uw portemonnee af als ze er om vragen. Ziet u iemand in elkaar geslagen worden, dan is het één voor allen en allen voor één, juist: rennen dus, héél hard.

Gelukkig komt daar nu verandering in. Ja, lotgenoten, u heeft er even op moeten wachten, maar nu is er een oplossing! Weldra zal uw land weer leefbaar zijn. De oplossing ligt zo voor de hand, dat we er eigenlijk nooit aan gedacht hadden. Zo eenvoudig. Onze Minister Heinsbroek keek televisie, zag een commercial voor yoghurt in een nieuwe verpakking, die je handig in de metro kunt eten en dacht 'als zelfs dit verkoopt, dan kun je alles via reclame verkopen'. Dus wordt dit land binnenkort opgelapt met televisiecommercials.

Misschien staat u wel altijd op voor ouderen, maar er zijn lieden, god behoede ons, die dit niet doen. Nou, dat gaan we ze wel eens vertellen. Dan vertellen we ze meteen dat ze respect moeten hebben voor hun leraar en huisarts. Misschien past het allemaal niet in één spotje, maar Minister Heinsbroek spreekt dan ook van een grootschalig offensief. Denk aan de budgetten a la Coca-cola. Denk groot, groter, grootst. Eerst commercials, dan televisieseries en evenementen. Gelijktijdig worden er pennen, buttons, petjes, stickers, t-shirts en wat al niet meer uitgedeeld. Hiermee zal de overheid effectief de normen en waarden herimplementeren. Zeg maar een collectieve 'brainwash', waarbij deze maatschappij ten zeerste gebaat is.

Na de reclame gaat deze column verder. Blijf lezen.

"We zien een vol klaslokaal, dat een proefwerk aan het maken is. Het is doodstil, je kunt een mier horen plassen. Voorin bladert de leraar zwijgzaam in zijn krant. Achterin zien we een leerling meekijken bij het meisje naast hem. De leraar kijkt op, de leerling verstijfd. Met één ruk trekt de leraar zijn spencer en overhemd uit, waaronder een scheidsrechterstenue schuil gaat. "Charlie", brult hij, "jij spiekt!". Uit zijn borstzakje trekt hij een rode kaart. "Eruit!". Onder luid protest ("ik deed echt niks, meneer") loopt Charlie de klas uit. Bij de uitgang laat hij zijn rugnummer zien. Dan volgt de slagzin, voluit in beeld "Leraar. Weet wie de baas is!"

Neem de bromsnor van vroeger, daar had iedereen respect voor. Nu wordt er met de politie gesold. Gelukkig is ook dit opgenomen in de omvangrijke mediacampagne van Minister Heinsbroek. Televisiespots vertellen dat politie hard nodig is en dat de burger erbij gebaat is. Door de hoge mate van herhaling zal iedereen het geloven en adopteren, en voordat u het weet, kunt u 's nachts weer veilig over straat. Het is dichter bij dan u denkt.

Elk product is verkoopbaar, het is maar hoe je het verpakt. Het product integratie behoort ook tot het productassortiment dat Minister Heinsbroek aan de man gaat brengen. In spotjes zien we hoe behulpzame Nederlanders aan allochtonen uitleggen hoe het er in Nederland toegaat, en allochtonen helpen bij het leren van de Nederlandse taal. Een voorbeeld: in een spotje zien we een Nederlander en een groepje allochtonen om een koffiemachine staan. "Kopje koffie?", zegt de Nederlander duidelijk articulerend, "nu jullie". "Kjopjeu Gofie?", herhaalt de ene, "Koupja Kohfie?", repeteert de ander. "Bijna. Nog een keer: kopje koffie?". Ook hiervoor geldt: herhalen, herhalen, herhalen. Totale kosten: 50 miljard euro, maar dan zullen de puinhopen van paars zijn opgeruimd. Nederland zal weer leefbaar zijn!

Welterusten Minister Heinsbroek.