Mobiele Reviews #9

Vaak kom je een mobiele game tegen waarbij je vooruitgang als een plicht voelt in plaats van een vreugd. Helemaal bij spellen zoals Knightmare Tower die gemaakt zijn als snelle actie die overal tussendoor even op te pakken valt. Zal dit weer een spel zijn dat gemakkelijk is om aan te beginnen maar uiteindelijk erg snel verveelt?

KT header

Knightmare Tower laat zien dat het juist niet snel verveelt. Het is een goed voorbeeld van een mobiel spel met veel actie waarbij je vooruitgang kunt maken door bepaalde skills te kopen of te upgraden. Het speelt snel weg, met een goede touchscreenbesturing die niet hapert of tegenvalt. Je kunt het spel tussendoor voor een paar minuten oppakken en toch nog verder komen.

KT ss1

Je bestuurt dus een raketaangedreven ridder die door een toren omhoog moet klimmen om zo de meerdere prinsessen in de toren te redden. Niet erg diepgaand, het verhaal wordt dan ook meer als een excuus gebruikt om het spelen te verantwoorden. Zodra je begint met spelen vind je dit waarschijnlijk ook niet erg.

Knightmare Tower begint met het lanceren van de ridder, wat je optimaal of slecht kunt doen hoe beter je de lancering getimed hebt. Hierna is je doel om een bepaalde hoogte te bereiken waarop je de eerstvolgende prinses dus redt. Zodra je lanceert, zie je meteen dat het niet zo gemakkelijk gaat en dat er honderden monsters zijn die je willen tegenhouden. De toren is net zo lang als dat hij gevaarlijk is, dus zonder actie omhoog vliegen en het meisje redden gaat je niet lukken. Gelukkig helpen de monsters je hier ook een handje mee.

KT ss2

Het touch device kantelen zorgt ervoor dat je naar links of rechts beweegt, je opwaartse gang moet je echter anders verzorgen. Door op monster te klikken maak je ze dood en krijg je een boost naar boven. Je moet dus blijven moorden wil je de prinses redden, waarbij sommige monsters zich niet zo gemakkelijk laten pakken. Je hebt bijvoorbeeld een ballonachtig monster dat zichzelf op een gegeven moment opblaast waardoor stekels tevoorschijn komen. Tijdens die stekelfase zal hij jou schade aanrichten en je een mindere opwaartse boost geven. Hoe minder opwaartse gang of hoe meer schade je krijgt, hoe sneller je ten onder zult gaan en af zult gaan. Dit is echter niet alleen een nadeel.

KT SS4

Zodra je dood bent, kun je nieuwe upgrades kopen met het geld dat je verdiend hebt door hoger te komen of monsters af te maken. Deze kun je zelf kiezen en zullen ervoor zorgen dat je sneller lanceert, langzamer afremt of bijvoorbeeld sneller accelereert wanneer je een monster doodmaakt. Een leuke toevoeging die zo geïmplementeerd is dat het niet als een taak voelt zoals in veel andere mobiele spellen.

Knightmare Tower
is wat mij betreft een aanrader, leuk voor een avondje op de bank maar ook om even wat te doen te hebben in de trein of wanneer je van je werk ontsnapt door even een lange wc-pauze te houden.

Prijs: € 2,69