Aliens vs Predator

Als je klaar bent met de tegenvallende campaigns kun je de oorlog tussen de rassen altijd nog online voortzetten in diverse multiplayer modi. Buiten standaard deathmatches, die raar aanvoelen vanwegen het feit dat je als Xenomorph of wie dan ook je eigen ras moet afslachten. Alleen de Infestation modus voegt wat aan het geheel toe. Je begint in deze modus allemaal als Marine en één iemand wordt aangewezen als Xenomorph. Marines die vermoord worden respawnen als Xenomorph en hebben als doel de rest van de Marines te killen totdat er een overblijft. Dit speelt zich af in de trainingspiramide van de Predator, zoals je die kent van de eerste Aliens vs Predator-film. Het mooie aan deze map is dat de omgeving zeer dynamisch is en steeds verandert waardoor je je teammaten vrij snel kwijt raakt en dan in je eentje het moet opnemen tegen de Xenomorphs. In Predator hunt neem je het als groepje Marines op tegen een Predator. De Predator is vrij sterk en behendig met zijn vele wapens waardoor de balans in deze mode prima is. Deze twee modi maken het spel een stuk verdraagzamer en zorgen ervoor dat de game geen vier als eindcijfer mee krijgt.

Aliens vs Predator

De graphics van Alien vs Predator blazen je nergens van je stoel of bank, maar vooral de Xenomorphs komen aardig getrouw in beeld. De cutscenes zijn van een goede kwaliteit en het is jammer dat de ingame-graphics nooit in de buurt komen van die cutscenes. De marines, Xenomorphs en Predators zien er eigenlijk allemaal hetzelfde uit en de locaties blinken nergens uit in creativiteit. De meeste ruimtes zijn erg donker en wat je wel ziet vergeet je snel weer, omdat je het allemaal jaren geleden in zoveel andere games hebt gezien. Waarom proberen ze een Alien vs Predator niet eens in een stad uit waar beide rassen een oorlog uitvechten midden tussen de mensheid in plaats van die afgezaagde jungles en gangetjes? Het enige wat eigenlijk echt briljant is aan deze game is het geluid van de Xenomorphs en Predators, wat vooral voor de fans van de franchises een feest van herkenning is. Het gegrom van de Xenomorphs die ergens aan een plafond hangt, het gepiep van de facehuggers die uit hun ei komen gevlogen en alle attributen van de Predator klinken zoals hoort en laten je weten dat je echt met deze wezens te maken hebt.

Aliens vs Predator blinkt uit in geluid en met de Infestation mode, maar stelt op de meeste fronten hevig teleur. Alles heb je minstens een paar keer in andere games meegemaakt, de graphics zijn slecht en mede door het leveldesign en het gebrek aan creativiteit doe je constant hetzelfde. Tel daarbij op dat de drie campaigns nauwelijks van elkaar verschillen qua gebieden en ervaring, waardoor de game weinig gedenkwaardige momenten kent die je nog lang bij blijven.

Pluspunten Minpunten Cijfer
+ Het geluid is geweldig
- Weinig creativiteit