Wii Sports Resort

Mijn persoonlijk favoriete games waren zonder twijfel het boogschieten, tafeltennissen en basketbal. Hoewel de drie games zeker geen simulatie waren, weten ze zeker de illusie weer te geven van de echte sport en ze waren daarnaast enorm vermakelijk om te doen. Bij boogschieten krijg je namelijk enorm de uitdaging om jezelf te verbeteren en je leert ook echt. Je gaat rekening houden met afstand en wind en wilt steeds hogere scores halen. Daarnaast wordt de uitdaging verhoogd door zaken als een bewegend bord. Ook het basketbal is een persoonlijke uitdaging, want de bedoeling is zo snel mogelijk driepunters scoren vanaf vijf posities. Hoewel de beweging erg repetitief is kan elke afwijking al zorgen dat de bal naast de basket belandt. Voor multiplayerplezier is er dan natuurlijk het tafeltennissen. In singleplayer niet heel interessant, maar zeker leuk met een vriend of vriendin, en het toepassen van effecten als slice werkt ook erg goed.

Dan zijn er dingen waar de game wat minder in uitblinkt en dat zijn de visuals en het geluid. Hierin weet de game absoluut niet te exceleren. Het oogt allemaal wel prima en de geluidseffecten zijn onderhoudend, maar niets toont wat de Wii daadwerkelijk kan. Vrij jammer, maar daar koop je dit soort games niet voor. Waar je WSR ook niet voor moet kopen is jezelf. Hoewel het in het begin zeker een paar uurtjes leuk zal zijn, gaat de verveling toeslaan als je merkt dat er niet echt een doel is. Ja, het is leuk om de 1000-puntengrens te breken bij de sporten en jezelf daarmee opnieuw uit te dagen, maar daar is het dan ook wel mee gezegd. Denk er dus goed over na voor je de game koopt of je vooral met vrienden of alleen speelt, het maakt een wereld van verschil.

Wii Sports Resort is als multiplayergame een absoluut feest en zal menig Wii-bezitter weer avonden vermaken met golf, bowlen, tafeltennis en zwaardvechten. De geweldige manier waarop Wii MotionPlus werkt, zorgt dat je nu echt lekker kan gaan spelen en dit zorgt dat je alleen maar fanatieker zult gaan spelen. Er zijn genoeg games waardoor er voor ieder wat wils is en eigenlijk zal geen enkele je echt vervelen. Het is jammer dat het fietsen als enige sport nog een kwestie is van op en neer bewegen, maar zelfs die game kent nog wat afwisseling. Als Nintendo slim is komen ze deze kerst met een Wii-bundel met daarin ook de Wii MotionPlus en WSR voor een schappelijk prijsje. Het kan een grote groep mensen over de streep trekken, want het laat nu echt zien waarom de besturing van de Wii revolutionair is.