Asheron's Call 2: Legions

Men heeft voor deze uitbreiding de graphics van het spel eens flink opgepoetst. De hoge resolutie textures zien er prima uit en ook de special effects bij de magie zijn leuk gedaan. Het is jammer dat de wereld enorm hoekig is en dat de textures soms verkeerd geplaatst zijn. Het komt namelijk wel eens voor dat een stuk weg niet over de grond loopt, maar half over de helling van een heuvel. De wereld lijkt ook enorm leeg, je rent over bijna compleet lege vlaktes met her en der een vijand. Ook de steden doen enorm leeg aan, er zijn bijna geen \\\"npc\\\'s\\\" (poppetjes die door de computer bestuurd worden) en je kunt ook maar een enkel gebouw in. Er zijn wel deuren die je in kunt gaan, maar dan word je in principe geteleporteerd naar iets dat door moet gaan voor het binnenste van de winkel. Het doet enorm afbreuk aan de geloofwaardigheid van de wereld dat je niet even een deur open doet en de winkel binnenloopt.

<\/center>

De karakters in het spel zien er gedetailleerd en overtuigend uit door hun goede textures, als ze gewond zijn zul je ook hun wonden zien op hun lichaam. De animaties van de karakters zijn daarentegen totaal niet overtuigend, het lijkt wel alsof ze op een houterige manier over lucht lopen. Het springen is helemaal belachelijk, je komt veel te ver en de lichaamshouding die het karakter aanneemt lijkt wel op die van een plank.

Het geluid in het spel is vrij minimalistisch. Het geknisper van een vuurtje hoef je niet te verwachten. De geluiden bij een gevecht zijn niet echt spannend, doch doeltreffend genoeg. De muziek vond ik tenenkrommend. Stel je voor dat iemand langzaam en willekeurig op de toetsen van een synthesizer drukt, je waant je in een trancenummer zonder beat. Gelukkig hoor je deze zweverige deuntjes niet al te vaak.