Tony Hawk's Underground 2: Remix

Tony Hawk 2 Remix hebben we al eens gereviewed en dat doen we nu gewoon nog een keer. Deze keer reviewen we de Europese versie en nemen we het geheel nog eens onder de loep.

In dit spel staat de strijd tussen Tony Hawk en Bam Margera centraal die ze gaan uitvechten in een World Destruction Tour. Jij, als onbekende prutser, wordt ook meegenomen op deze reis. Op je reis zul je verschillende grote steden aan doen, waarin Bam staat voor de destructie die je zult aanrichten en Tony voor alle toffe trucs die je zult uitvoeren. Iedere level is namelijk onderverdeeld in een aantal opdrachten, die verschillen van het mollen van parkeermeters tot het uitvoeren van een bepaald truc. Trucs voer je midden in de lucht of op de railingen met je skateboard uit. Je drukt een bepaalde knoppencombinatie in en de skater doet de bijbehorende move. Je kunt meerdere trucs achterelkaar uithalen, zodat je combo\'s maakt en extra punten scoort. Je moet alleen niet overmoedig worden, want dan ga je enorm hard op je bek. Om dit bekende verhaal interessant te houden voor Tony Hawk veteranen zijn er vier nieuwe steden aan het spel toegevoegd (Kyoto, Las Vegas, Atlanta en Santa Cruz) en is er wat gerommeld met de volgorde.

Je kunt niet alleen een reis rond de wereld maken, maar ook deelnemen aan de \'classic mode\', die je misschien wel kent uit de eerste drie delen van Tony Hawk. Hierin krijg je twee minuten de tijd om zoveel mogelijk punten te halen en onder andere de geheime videoband te zoeken. Dit is erg prettig als je maar heel eventjes de tijd hebt om te gamen.

Het spel speelt ondanks de hoge moeilijkheidsgraad lekker weg en zal je ook zeker vele uurtjes bezighouden. De trucs zijn lastig, maar als je het eenmaal onder de knie hebt dan gaat het allemaal prima. Het is alleen soms vervelend als tegen een muurtje botst in een smal gangetje, want je stuitert dan tussen de muurtjes op en neer alsof je je in een flipperkast bevindt. Je bent dan heel even compleet de controle kwijt. Een ander probleem is de bullettime die hier \"Focus\" heet, deze zet je namelijk aan door heel even tegen de analoge controller te duwen. Helaas duw je al snel te kort en dan gebeurt er niks, duw je iets te lang dan draait de camera. Klein beetje irritant, maar je krijgt het vanzelf een keertje onder de knie.