CD: Misja Helsloot - All Inclusive

De carrière van Misja Helsloot in de dance scene is alweer 11 jaar oud. In deze periode heeft hij al 11 singles, verscheidene remixes en ook nog eens 11 mix compilaties gemaakt. Zijn 12de cd zou gemakkelijk een collectie kunnen zijn van al zijn eerder uitgebrachte producties. Echter is makkelijk niet een optie voor Misja Helsloot. Mr. Blue Monkey besloot om alleen maar nieuwe tracks op zijn debuut artiest album te zetten. All Inclusive was geboren.

Als we kijken naar de tracklist van dit album komen we een bekend nummer tegen in het begin. ‘First Second’ is namelijk een van de eerste nummers die hij ooit gemaakt heeft. Op deze cd staat hij in een nieuwe uitvoering en daarmee zijn de deuren tot club Helsloot geopend. Na de vocals van MC Da Silva in ‘System:System’ kom je uit bij een track die Misja samen met Ruben de Ronde heeft gemaakt. Een naam hebben ze niet voor deze track vandaar ‘We decided this track remains without name’. Als we een stukje verder kijken op de lijst met tracks komen we ‘Piano man’ tegen. Dit nummer was voor dit album al een klein succes en werd verkozen tot Qiev Dance Anthem 2009. Ondanks dat het allemaal heerlijke nummers zijn is het nog steeds niet echt trance wat de klok slaat en het duurt dan ook lang voordat die kant echt tevoorschijn komt. Het gaat dan toch eindelijk gebeuren want met ‘Spreadsheet’ komen we uit bij de superbekende Misja sound waar veel tranceliefhebbers op hebben zitten wachten. Stuk voor stuk zijn het heerlijke nummers maar toch zitten er een aantal hoogtepuntjes bij in de tracklist. ‘In/Out’ en ‘Yellow Poncho’ schieten toch echt als pareltjes uit de lijst en zullen dan ook voor veel liefhebbers heerlijk klinken.

Misja had zich er heel makkelijk vanaf kunnen maken, maar gelukkig heeft hij dat niet gedaan. Hij heeft er namelijk een heerlijke mix van gemaakt en het niet als losse tracks allemaal op het album laten staan. De bekende opbouw van Helsloot is ook onmiskenbaar terug te vinden op het album. Naast dat hij zelf heel veel heeft gedaan maakte hij ook gebruik van vele collega’s. Want absoluut heeft geleid tot een verrassing op het album. Heerlijke opbouw, prima uitgezochte tracks en briljant gemixt zijn de factoren die dit album vier sterren meer dan waard maken.

Tracklist
1. Misja Helsloot First Second 2009 (Breakzz Mix)
2. Misja vs. Jazper feat. MC Da Silva System:System