Gadget: iPad

Digital & GamesGadgets • Geschreven door Kolomos op 27-01-2011 @ 21:50
print 

Apple is overal terug te vinden, voorheen was er wel in elke ruimte een iPod te vinden. Daarna kwam de opmars van de populaire smartphone iPhone en nu is de iPad aan de beurt. Is deze tablet zijn veelbesprokenheid waard of is dit een hype die snel over zal gaan? Lees verder om erachter te komen.

Eerste indruk

De iPad wordt geleverd in een compacte witte verpakking zonder veel toeters en bellen, op de voorkant staat een mooie afbeelding van de iPad om aan te geven wat de inhoud is. De doos is heel gemakkelijk open te schuiven en dus ook vaker te gebruiken voor wanneer de iPad even geen dienst doet. In de doos vind je een simpele handleiding die uitlegt wat de basics van het apparaat zijn en uiteraard de iPad zelf samen met zijn oplader. De oplader is een bekende, deze is dezelfde als die van de iPhone 3 en eerste 3G's, daarbij is de datakabel ook identiek aan die van de telefoon. 

Wanneer je de iPad gaat onderzoeken merk je dat het de materialen heeft van de iPhone en de Macbook Pro. Met uitzondering van de centrale knop is de hele voorkant van de iPad bedekt met een glazen scherm. De minimale rand en achterkant bestaan uit een mat aluminium legering. Aan de onderkant vind je de aansluiting van de datakabel om data over te zetten en de iPad op te laden. Aan de zijkant is er een mute-knop en twee knoppen om het volume mee te regelen. Op de bovenkant is er een jack-ingang voor een headset en een knop om het scherm mee aan of uit te zetten.

verder lezen:
1 2 3 4


Lees ook:

» 25/03 Game: Transformer Prime30
» 23/01 Teufel Concept E400 Digital Speakers10
» 18/12 Gadget: iTeufel Clock v37
» 18/09 Gadget: Teufel Concept B20 PC Speakers5


delen | eKudos nujij

18087 views / 59 reacties
Waardering    
User-waardering    
Aantal stemmen    109
Positie in chart16 » bekijk volledige lijst
Reacties op dit bericht
50  van 59 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
Cool, wanneer schrijf je een review over de iPhone 3GS ?
man Kolomos (Public Relations) 27-01-2011 @ 22:22 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 27 januari 2011 @ 22:04 schreef chiren het volgende:
Cool, wanneer schrijf je een review over de iPhone 3GS ?
Dat zou eerder zijn over de iPhone 4
userIcon
Nogal late review inderdaad. En de toon is me iets te pro-Apple. Goed apparaat, sure, maar dit stuk is wel erg lyrisch.
Mijn tip aan iedereen die overweegt een iPad te kopen is wacht op de volgende versie, die hoogst waarschijnlijk over enkele maanden al zal verschijnen, of dan in ieder geval aangekondigd is.
userIcon
quote:
e goedkoopste versie beschikt over 16 gigabyte en geen mogelijkheid tot uitbreiding, dat hebben de meeste concurrenten wel. Dit is een bewuste keuze omdat het geheugen van de iPad extreem snel is. Extra geheugen met dezelfde snelheid is geen goedkope aanschaf en zou de iPad snel te duur maken in vergelijking met andere, gelijkwaardige tablets.
Wat een onzinargument. Bij de andere tablets mag je zelf de keuze maken of je er extra geheugen instopt (bijv. middels een SD kaart). Dat dit minder snel is, is totaal irrelevant want het is EXTRA. Bij de iPad heb je nog niet eens de keuze.

Zo probeer je wel meer dingen goed te praten.

Ik vind sowieso dat Apple fans dit veel te vaak doen:
geen USB? -> is stabieler
Geen Flash? -> nog nooit gemist op een website (yeah sure )
Geen multitasking? -> is beter
App Store te gesloten? -> ja maar er zijn zoveel andere apps.

En dat is nou net het jammere. Op zich vind ik het een mooi product, echter er zitten grote nadelen aan. Alleen door het gedrag van de 'Apple fan' hoeft Apple zich helemaal niet te richten op het oplossen van deze nadelen, het ding verkoopt toch wel. En dat is eeuwig zonde. Ik had graag gezien dat de consumenten Apple wat scherper zouden houden, zodat het uiteindelijke product nog beter zou zijn en Apple zich minder arrogant zou gedragen!
man Kolomos (Public Relations) 27-01-2011 @ 23:13 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 27 januari 2011 @ 23:01 schreef koningkerel het volgende:

[..]

Wat een onzinargument. Bij de andere tablets mag je zelf de keuze maken of je er extra geheugen instopt (bijv. middels een SD kaart). Dat dit minder snel is, is totaal irrelevant want het is EXTRA. Bij de iPad heb je nog niet eens de keuze.

Zo probeer je wel meer dingen goed te praten.
Dat is wel relevant voor de snelheid van je tablet, geloof me een traag kaartje heb je niks aan als je daar bv. een HD film van wilt kijken.

geen USB? -> is stabieler <- heb ik niet gezegd noch hoor je me daar over praten, ik zou niet inzien waarom je een USB nodig hebt voor een tablet. Ik zeg ook dat het geen pc vervangt.

Geen Flash? -> nog nooit gemist op een website (yeah sure ) <- heb ik wederom niks over gezegd.

Geen multitasking? -> is beter <- okay, blijf wel even up-to-date en lees de review s.v.p. dit heeft de iOS van nu wel.

App Store te gesloten? -> ja maar er zijn zoveel andere apps. <- Zoals ik al in de review meld is dat de kracht en het keerzijde van de medaille, de iPad heeft hierdoor weinig vrijheid tot Apps maar is wel over het algemeen daardoor stabieler.

En ook kan ik nergens iets gemeld over de consumentenservice, daar heb ik met mijn iPad geen ervaring mee en kan ik dus ook nog niks nuttigs over meedelen.

Nogmaals, ik ben geen Apple fan en ik probeer niks goed te praten.
userIcon
Teveel pro apple geschreven, ik heb zelf een i-pad mogen testen en zie mij zeker niet in de review.
userIcon
quote:
Op donderdag 27 januari 2011 @ 23:13 schreef Kolomos het volgende:
[..]
Dat is wel relevant voor de snelheid van je tablet, geloof me een traag kaartje heb je niks aan als je daar bv. een HD film van wilt kijken.

geen USB? -> is stabieler <- heb ik niet gezegd noch hoor je me daar over praten, ik zou niet inzien waarom je een USB nodig hebt voor een tablet. Ik zeg ook dat het geen pc vervangt.

Geen Flash? -> nog nooit gemist op een website (yeah sure ) <- heb ik wederom niks over gezegd.

Geen multitasking? -> is beter <- okay, blijf wel even up-to-date en lees de review s.v.p. dit heeft de iOS van nu wel.

App Store te gesloten? -> ja maar er zijn zoveel andere apps. <- Zoals ik al in de review meld is dat de kracht en het keerzijde van de medaille, de iPad heeft hierdoor weinig vrijheid tot Apps maar is wel over het algemeen daardoor stabieler.

En ook kan ik nergens iets gemeld over de consumentenservice, daar heb ik met mijn iPad geen ervaring mee en kan ik dus ook nog niks nuttigs over meedelen.

Nogmaals, ik ben geen Apple fan en ik probeer niks goed te praten.
Ik noem je geen Apple fan, ik had het er alleen over dat je argument over uitbreidbaar geheugen een onzinargument was en dat je een groot nadeel probeert goed te praten.

De rest slaat inderdaad niet op jouw verhaal maar in zijn algemeenheid. IMHO trekken Apple fans (niet zozeer jij dus ) vaak alles uit de kast om maar hun apparaat te verdedigen en alle nadelen te bagetaliseren. Dat stoort mij.

Maar sorry voor mijn onduidelijkheid dan dat jij je dit aantrok, was niet mijn bedoeling!!


Maar nogmaals over dat geheugen: als het geheugen uitbreidbaar zou zijn, dan kan iemand zelf kiezen om er extra geheugen in te stoppen. Of dit langzamer is, is irrelevant. Doe je gewoon je HD films op het snelle interne geheugen en je mp3 verzameling op je extra microSD toch? Nu wordt je die mogelijkheid je al bij voorbaat ontnomen, vandaar een nadeel.
man Kolomos (Public Relations) 27-01-2011 @ 23:34 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 27 januari 2011 @ 23:29 schreef koningkerel het volgende:
[..]

Ik noem je geen Apple fan, ik had het er alleen over dat je argument over uitbreidbaar geheugen een onzinargument was en dat je een groot nadeel probeert goed te praten.

De rest slaat inderdaad niet op jouw verhaal maar in zijn algemeenheid. IMHO trekken Apple fans (niet zozeer jij dus ) vaak alles uit de kast om maar hun apparaat te verdedigen en alle nadelen te bagetaliseren. Dat stoort mij.

Maar sorry voor mijn onduidelijkheid dan dat jij je dit aantrok, was niet mijn bedoeling!!


Maar nogmaals over dat geheugen: als het geheugen uitbreidbaar zou zijn, dan kan iemand zelf kiezen om er extra geheugen in te stoppen. Of dit langzamer is, is irrelevant. Doe je gewoon je HD films op het snelle interne geheugen en je mp3 verzameling op je extra microSD toch? Nu wordt je die mogelijkheid je al bij voorbaat ontnomen, vandaar een nadeel.
Juist hierin maak je een duidelijk punt. Dat is zeker jammer dat dit niet mogelijk is, en dat geld ook voor de iPod en de iPhone. Je hebt geen mogelijkheid tot uitbreiding. Ook niet via een winkel en dat is inderdaad spijtig.
userIcon
Klein detail: De lader die meegeleverd wordt is niet helemaal dezelfde als die van de iPhone. Als je goed kijkt levert de lader van de iPad 2.1A waar die van de iPhone 1A levert
man Stefan (Redactie Frontpage) 28-01-2011 @ 00:12 fotoboek no homepage
userIcon
Een negen??? Voor een duur ding zonder USB en SD kaart ingang en geen mogelijkheid dat kuttige itunesprogramma te negeren en niet multitasten.
quote:
Op donderdag 27 januari 2011 @ 23:13 schreef Kolomos het volgende:
Nogmaals, ik ben geen Apple fan en ik probeer niks goed te praten.
Je review leest anders wel als een reclame folder.


Het jammere is dat iedereen in deze wereld zo onder de indruk is van Apple(concurentie inc.) dat als ze met de iPoop uit zouden komen ze die ook zouden verkopen. Hoe moeilijk is het om een iPad killer te ontwerpen? De concurenten zijn stuk voor stuk grote bedrijven die purchasingpower genoeg hebben om de componenten te kopen die gelijk of beter zijn dan die van de iPad en tegen een lager bedrag zo'n unit te kunnen bouwen.
Er is geen acceptabel alternatief en dat is jammer.
wat een conclusie zeg, je behandelt 1 apparaat en niet 1 andere en toch zou deze beter/uniek moeten zijn.
Ik heb er zelf een, en ik moet zeggen dat alles wat je er mee kan, heel goed werkt. Maar het is een iPad, en geen notebook (om maar iets te noemen).

Je kan er op zich vrij weinig mee. Ik heb hem 2x gebruikt om een filmpje te kijken op m'n werk (het beeld is echt fenomenaal), maar dat doe ik nu ook weer gewoon via de PC. Het is een gadget, geen gebruiksvoorwerp, en ik dat dat is waar mensen zich snel in vergissen.
quote:
Op donderdag 27 januari 2011 @ 22:04 schreef chiren het volgende:
Cool, wanneer schrijf je een review over de iPhone 3GS ?
quote:
Op donderdag 27 januari 2011 @ 22:22 schreef Kolomos het volgende:
[..]
Dat zou eerder zijn over de iPhone 4
Jij snapt hem niet echt he
man Danny (Administrator) 28-01-2011 @ 09:16 fotoboek homepage
userIcon
'Dat is de kracht van Apple'. Yeah right
Apple is onnodig duur, onuitbreidbaar en eigenlijk vooral iets voor mensen die willen pochen dat ze apple hebben. Het is een leuke gadget hoor, maar daarmee houdt 't verder wel op.
userIcon
Kansloze review van iemand die het leven niet begrijpt
je vergeet dat het 3G model ook GPS heeft als meerwaarde... ook een voordeel.
Apple bashen.. Serieus mensen wordt eens volwassen als je er je geld niet aan wilt uitgeven dan houdt het lekker in je broekzak.

Heb thuis alles van Apple, maar werk in dagelijks leven in ICT nog steeds veel met Windows in bedrijfsleven. Klaag toch ook niet over alle problemen die Windows met zich meebrengt?

Heb de iPad gekocht als gadget en niet als laptop vervanger of wat dan ook en was daar dan ook goed van op de hoogte. Maar opmerkingen zoals extra's als uitbreidbaar geheugen? 64gb kost 700 euro of 800 euro met 3g. Samsung galaxe tab kost 739 euro met 16gb opslagruimte, maar dan heb je ook wel een camera. Apart dat je daar niks over hoort?

Voor foto's heb ik geen iPad, iPhone of wat dan ook voor nodig.. Daar heb ik weer een SLR camera voor.. Zinloos commentaar dus

Altijd dat bashen op Apple slaat nergens op.. Kan het product ook helemaal ophemelen of de grond in boren net wat je instelling is.. Meeste mensen hebben er het geld niet voor over om Apple te kopen prima moet je zelf weten.

Over dat flash niet afspeelt op Apple is inderdaad lastig (iPad en iPhone), maar toch kunnen webdesigners dit niet meer aan de klant verkopen, omdat aandeel van iPhones en iPads te groot is hiervoor.. Probleem lost zichzelf op

Flash was sowieso al achterhaald. Om flash zoekmachine vriendelijk te maken moest je van alles doen en zelfs dan was het nog niet optimaal. Met javascript kun je dezelfde effecten behalen, maar ja dan moet je wel vakkennis hebben.

Apple heeft altijd sterke visie gehad en heeft ze dan ook bijna de kop gekost, maar inmiddels is het uitgegroeid tot succesvol, groot en machtig bedrijf. Firewire
quote:
Op vrijdag 28 januari 2011 @ 09:16 schreef Danny het volgende:
'Dat is de kracht van Apple'. Yeah right
Apple is onnodig duur, onuitbreidbaar en eigenlijk vooral iets voor mensen die willen pochen dat ze apple hebben. Het is een leuke gadget hoor, maar daarmee houdt 't verder wel op.
Kortzichtig 3 jaar geleden macbook gekocht voor 1150 euro en afgelopen zomer verkocht voor 800 euro.. Probeer dit eens met een ASUS / ACER of welk merk dan ook te doen?

Dure aanschaf klopt, minder afschrijving dus puntje bij paaltje is het goedkoper.

Voor mij als bedrijf ideaal. Heb hem in 3 jaar volledig af kunnen schrijven op de zaak en 800 euro zo in the pocket. Je kan er leuke vakanties aan overhouden als je niet kortzichtig bent.

Nieuwe versie windows 7 ultimate --> 300 euro
Nieuwe versie Mac OS X --> 35 euro

Heb overigens ook Windows 7 in bezet en moet zeggen dat het ook prima werkt tov Vista.

Beetje minder fokken en wat meer werken dan heb je er ook keer geld voor om het te testen en dan pas kun je me tegenspreken, maar tegen die tijd zit je mee te praten
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 januari 2011 @ 11:03 schreef oscarjr het volgende:
Blabla kneuzige hoop onzin
Altijd leuk om te zien hoe dom en blind fanboy's zijn
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 januari 2011 @ 10:56 schreef oscarjr het volgende:
lap tekst
Het gaat vaak echter niet om Apple bashen...Apple is gewoon een bedrijf die producten maakt en daar is blijkbaar markt voor. Het bashen is puur een reactie op de kopers van Apple spullen die er altijd zo heilig van overtuigd zijn hoe goed en onmisbaar hun aankopen zijn...goede wijn behoeft geen krans
quote:
Op donderdag 27 januari 2011 @ 23:01 schreef koningkerel het volgende:

geen USB? -> is stabieler
Geen Flash? -> nog nooit gemist op een website (yeah sure )
Geen multitasking? -> is beter
App Store te gesloten? -> ja maar er zijn zoveel andere apps.
Geen USB? -> Heb dit nog niet (echt) gemist. Ik gebruik mijn iPad om mobiel te zijn. Niet om een keyboard of muis en what nog aan te sluiten. Hoewel ik wel graag mijn digitale piano zou willen aansluiten op mijn iPad.

Geen Flash -> Is inderdaad minpunt.

Geen multitasking -> wut? Hebben we het over dezelfde iPad?

App store gesloten -> Jailbreaken!!
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 januari 2011 @ 12:29 schreef TheCarePolice het volgende:
Geen USB? -> Heb dit nog niet (echt) gemist. Ik gebruik mijn iPad om mobiel te zijn. Niet om een keyboard of muis en what nog aan te sluiten. Hoewel ik wel graag mijn digitale piano zou willen aansluiten op mijn iPad.
Slimme jongen, je eigen "argument" met een persoonlijk voorbeeld meteen onderuit schoppen
quote:
Op vrijdag 28 januari 2011 @ 11:35 schreef L3IPO het volgende:
[..]


Het gaat vaak echter niet om Apple bashen...Apple is gewoon een bedrijf die producten maakt en daar is blijkbaar markt voor. Het bashen is puur een reactie op de kopers van Apple spullen die er altijd zo heilig van overtuigd zijn hoe goed en onmisbaar hun aankopen zijn...goede wijn behoeft geen krans
Maar waar komt die positieve mening dan vandaan?

Apple heeft gewoon prima producten op de markt. Ze blijven de concurrentie een stap voor en zolang dat is blijft de positieve vibe bestaan.
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 januari 2011 @ 12:33 schreef Firestarter1985 het volgende:
[..]

Maar waar komt die positieve mening dan vandaan?
Waarom kopen toch zoveel mensen afslankpillen? Dan moet het wel echt goed werken!
quote:
Op vrijdag 28 januari 2011 @ 12:33 schreef L3IPO het volgende:
[..]


Slimme jongen, je eigen "argument" met een persoonlijk voorbeeld meteen onderuit schoppen
Faal ,
Als jij zo slim was had je kunnen lezen dat ik enkel mijn mening gaf. Ik zeg enkel dat IK het nooit echt heb gemist (op piano situatie na), voor de rest gebruik ik de USB poort niet maar gaat alles via WiFi en bluetooth. Het is eerder een falen van mijn piano dat die niet draadloos kan dan andersom.

Andere mensen zullen wellicht de USB poort harder nodig hebben dan ik.
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 januari 2011 @ 12:42 schreef TheCarePolice het volgende:
Faal ,
Als jij zo slim was had je kunnen lezen dat ik enkel mijn mening gaf. Ik zeg enkel dat IK het nooit echt heb gemist (op piano situatie na), voor de rest gebruik ik de USB poort niet maar gaat alles via WiFi en bluetooth. Het is eerder een falen van mijn piano dat die niet draadloos kan dan andersom.

Andere mensen zullen wellicht de USB poort harder nodig hebben dan ik.
Je mist em niet en daarom is het geen belangrijke feature, maar toch mis je em weer wel?

En je zegt dat ik faal?
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 januari 2011 @ 12:33 schreef Firestarter1985 het volgende:
[..]

Maar waar komt die positieve mening dan vandaan?

Apple heeft gewoon prima producten op de markt. Ze blijven de concurrentie een stap voor en zolang dat is blijft de positieve vibe bestaan.
Het gaat er mij om dat de producten van Apple veel beter zouden kunnen zijn, maar omdat alle 'Apple fans' hun spullen de hemel in prijzen en vaak zelfs blind kopen zonder morren, heeft Apple geen noodzaak om die negatieve punten aan te pakken.

En dat vind ik schadelijk. Apple fanboys vernaaien hun eigen geluk.

Ook opmerkelijk: in bijna elk betoog van een Apple fanboy staat wel ergens "als je Apple basht zal je wel geen geld hebben om het te kopen". Geeft ook meteen weer aan hoe superieur deze groep zich voelt


Oja, @ oscarjr: met Java kun je dezelfde effecten behalen als met Flash?
quote:
Op vrijdag 28 januari 2011 @ 12:45 schreef L3IPO het volgende:
[..]


Je mist em niet en daarom is het geen belangrijke feature, maar toch mis je em weer wel?

En je zegt dat ik faal?
Ok, het zal misschien aan je naam liggen. Maar wat begrijp jij niet aan "ik mis het niet echt". Ik overleef het wel als mijn iPad niet als een piano sheet gebruikt kan worden. Dat is immers niet het belangrijkste ervan. Het belangrijkste is mobiliteit, en ik sjouw immers niet continu mijn piano mee. Het zou slechts een leuke extra zijn zodat ik mijn tablet niet telkens hoef te verplaatsen.
Had niet verwacht dat ik het zo moest uitkauwen voor iemand maar schijnbaar zijn er nog steeds mensen te dom om begrijpend te kunnen lezen.

Edit: overigens kan ik alsnog de iPad als piano sheet gebruiken, kan het enkel niet syncen etc.
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 januari 2011 @ 12:52 schreef TheCarePolice het volgende:
[..]


Ok, het zal misschien aan je naam liggen. Maar wat begrijp jij niet aan "ik mis het niet echt". Ik overleef het wel als mijn iPad niet als een piano sheet gebruikt kan worden. Dat is immers niet het belangrijkste ervan. Het belangrijkste is mobiliteit, en ik sjouw immers niet continu mijn piano mee. Het zou slechts een leuke extra zijn zodat ik mijn tablet niet telkens hoef te verplaatsen.
Had niet verwacht dat ik het zo moest uitkauwen voor iemand maar schijnbaar zijn er nog steeds mensen te dom om begrijpend te kunnen lezen.

Edit: overigens kan ik alsnog de iPad als piano sheet gebruiken, kan het enkel niet syncen etc.
L3IPO heeft gewoon gelijk. Ik 'overleef het wel' als mijn telefoon geen handsfree mode heeft. Feit blijft dat je dan minder mogelijkheden hebt wat kut kan zijn in sommige situaties. Bijvoorbeeld dat geen USB kut is als je je piano erop aan wil sluiten. Je zegt nota bene zelf dat je het in die situatie wel mist!!

Maarja, gewoon lekker de schuld geven aan je piano he, met je Het is eerder een falen van mijn piano dat die niet draadloos kan dan andersom.


Precies hetzelfde argument wat ik altijd hoor. Ontwikkelaars moeten maar geen Flash gebruiken want dat is kut/langzaam (zou anders perfect draaien met de specs van de iPad). Ontwikkelaars moeten zich maar conformeren aan wat Apple wil in de App Store. Als je je foto's van je camera op je iPad wil zetten moet je maar een camera met wifi kopen. * zucht* het is altijd de schuld van de ander, nooit van Apple die je limiteert in je gebruik...
userIcon
Vind een ipad niet ideaal, ik mis er 1 enorme functie op:

Java.

Voor thuiswerk omgeving (citrix based) moet ik een java applet draaien, dit heeft de Iphone en de Ipad niet.

Daarnaast heb ik ze eens in mijn handen gehad: Het ligt niet lekker in mijn handen.
quote:
Op vrijdag 28 januari 2011 @ 13:16 schreef koningkerel het volgende:
[..]

L3IPO heeft gewoon gelijk. Ik 'overleef het wel' als mijn telefoon geen handsfree mode heeft. Feit blijft dat je dan minder mogelijkheden hebt wat kut kan zijn in sommige situaties. Bijvoorbeeld dat geen USB kut is als je je piano erop aan wil sluiten. Je zegt nota bene zelf dat je het in die situatie wel mist!!

Maarja, gewoon lekker de schuld geven aan je piano he, met je Het is eerder een falen van mijn piano dat die niet draadloos kan dan andersom.


Precies hetzelfde argument wat ik altijd hoor. Ontwikkelaars moeten maar geen Flash gebruiken want dat is kut/langzaam (zou anders perfect draaien met de specs van de iPad). Ontwikkelaars moeten zich maar conformeren aan wat Apple wil in de App Store. Als je je foto's van je camera op je iPad wil zetten moet je maar een camera met wifi kopen. * zucht* het is altijd de schuld van de ander, nooit van Apple die je limiteert in je gebruik...
Jij bent zo een persoon die hoewel alles draadloos kan nog hard aan je kabeltjes trekt? Jij gaf zeker ook de schuld aan laptops toen ze ineens geen floppy's meer konden lezen. En als je geen verstand van zaken hebt praat dan gewoon niet. Dat smoesje van het kan geen Flash is complete onzin want dat kan het dus wel als je dat per se wilt. Jailbreaken is de oplossing.

En ja, dat mijn piano alleen USB ondersteunt maar niet draadloos kan is wel degelijk een minpunt aan mijn piano. Hoewel ik nu mijn tablet aan mijn piano koppel had ik dit alsnog veel liever draadloos gezien. Hoe minder kabels hoe beter.

Overigens kan je ook gewoon fotos van je camera overzetten op je iPad met een cardreader. Praktisch? misschien niet. Maar niet zeiken dat iets niet kan zonder je eerst erin te verdiepen.

Dit haalt overigens nog steeds niet het feit weg dat L3IPO mijn post selectief las. Hij heeft gelijk dat ik mijn "argument" meteen onderuit hielp door een voorbeeld te geven? Welk argument? Mijn mening blijft dat ik het niet echt mis.

Ten slotte is de iPad geen vervanging voor je computer zoals veel denken. Enkel een gadget voor mensen die het kunnen veroorloven en waard vinden. Waar ik overigens niet onder val aangezien ik het cadeau kreeg.
userIcon
ik kreeg het niet eens voor elkaar om vanaf gmail een attachment te versturen..

en die browser is baggertraag, meer dan tien plaatjes tegelijk inladen kan ie niet, dan loopt ie vast..

tis een leuk stuk speelgoed maar voor algemeen gebruik weinig praktisch
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 januari 2011 @ 13:39 schreef TheCarePolice het volgende:
[..]


Jij bent zo een persoon die hoewel alles draadloos kan nog hard aan je kabeltjes trekt? Jij gaf zeker ook de schuld aan laptops toen ze ineens geen floppy's meer konden lezen.
Lekker met conclusies trekken ben jij Nog lang niet alles heeft wifi aan boord, dus vind ik USB een vereiste. Of wil je alles met BT gaan doen
Een nee ik trek helemaal niet graag kabeltjes. Vanaf mijn HTC stream ik dagelijks mijn muziek via DLNA, of zorg ik in de trein voor wireless op mijn laptop via mobile hotspot. Allebei dingen die een iPad ook niet heeft maar wel out-of-the-box had moeten hebben imho.

quote:
En als je geen verstand van zaken hebt praat dan gewoon niet. Dat smoesje van het kan geen Flash is complete onzin want dat kan het dus wel als je dat per se wilt. Jailbreaken is de oplossing.
Ja als je gaat Jailbreaken Als Apple het nou gewoon zelf had ingebouwd had niemand moeilijk hoeven te doen. Ik dacht dat het grote voordeel van Apple was dat het zo gebruikersvriendelijk was en dat alles in 1 keer werkt _____!!!!!


quote:
En ja, dat mijn piano alleen USB ondersteunt maar niet draadloos kan is wel degelijk een minpunt aan mijn piano. Hoewel ik nu mijn tablet aan mijn piano koppel had ik dit alsnog veel liever draadloos gezien. Hoe minder kabels hoe beter.
Maar het kan niet wireless, dus heb je USB nodig wat dus ook niet kan. Handig...

quote:
Overigens kan je ook gewoon fotos van je camera overzetten op je iPad met een cardreader. Praktisch? misschien niet. Maar niet zeiken dat iets niet kan zonder je eerst erin te verdiepen.
Ik weet dat het kan door een extra duur ding aan te schaffen. Zelfde met USB; Apple kan je voor een mooi prijsje (*ahum*) zo'n ding leveren ja. Feit blijft dat het inderdaad onpraktisch is en dat het hun weinig moeite had gekost om het gewoon standaard in te bouwen.

quote:
Dit haalt overigens nog steeds niet het feit weg dat L3IPO mijn post selectief las. Hij heeft gelijk dat ik mijn "argument" meteen onderuit hielp door een voorbeeld te geven? Welk argument? Mijn mening blijft dat ik het niet echt mis.
Cursusje logisch redeneren / debatteren voor jou?

quote:
Ten slotte is de iPad geen vervanging voor je computer zoals veel denken. Enkel een gadget voor mensen die het kunnen veroorloven en waard vinden. Waar ik overigens niet onder val aangezien ik het cadeau kreeg.
Het is inderdaad een gadget. Het is zelfs een mooi apparaatje. ECHTER het had zoveel beter kunnen zijn en Apple is te arrogant om die verbeteringen door te voeren / doorgevoerd te hebben. En dat komt imho door de Apple fans die zomaar alles de hemel in prijzen.
@Koningkerel:
Het is goed met je. Ik probeer de iPad geen moment te verdedigen maar omdat ik wat positiefs erover zeg krijg ik meteen twee boze huilerds over mij heen die met flut argumenten aankomen en blijven doorbashen omdat ik zeg dat ik iets niet ECHT mis, maar het wel praktischer zou zijn.
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 januari 2011 @ 14:09 schreef TheCarePolice het volgende:
@Koningkerel:
Het is goed met je. Ik probeer de iPad geen moment te verdedigen maar omdat ik wat positiefs erover zeg krijg ik meteen twee boze huilerds over mij heen die met flut argumenten aankomen en blijven doorbashen omdat ik zeg dat ik iets niet ECHT mis, maar het wel praktischer zou zijn.
Jammer, het was zo mooi je domme posts te lezen
Euhm, usb is wel mogelijk hoor...(camerakit, 2 adapters, de een is een usb en de andere adapter is voor je sk-kaart)

en t is een mooi en fijn ding voor erbij, absoluut...wordt niet warm, stil en de accu gaat langer mee dan die van je notebook...die houden ruim gezegd bij de 3uur voor gezien
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 januari 2011 @ 16:32 schreef radjatoe het volgende:
Euhm, usb is wel mogelijk hoor...(camerakit, 2 adapters, de een is een usb en de andere adapter is voor je sk-kaart)

en t is een mooi en fijn ding voor erbij, absoluut...wordt niet warm, stil en de accu gaat langer mee dan die van je notebook...die houden ruim gezegd bij de 3uur voor gezien
Het is toch op zijn zachtst gezegd raar dat je bij een dergelijk apparaat met een dergelijk prijskaartje nog extra moet betalen voor zo'n basisfunctionaliteit?
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 januari 2011 @ 13:16 schreef mirved het volgende:
[..]


Welke idioot heb je opgelicht door hem een 3 jaar oude macbook voor 800 euro aan te smeren?

Misschien kan ik hem ook nog mijn videorecorder voor 100 euro verkopen.
Man man man, wat een hoop gejank zie ik hier voorbijkomen. Altijd zeiken op de punten waarop je iemand kunt pakken maar nooit naar de goede argumenten kijken.

Om het maar even kort samen te vatten:

De iPad: Heer en meester in de taken die hij kan vervullen. Hier geldt dus het credo; wat ie moet doen doet ie goed. Even wachten voordat je op de submit-knop drukt: Ik zeg dus duidelijk dat het apparaat goed is in wat het te bieden heeft, ik heb het dus niet over de dingen die jij wellicht wil dat het kan, zoals flash afspelen en een native usb-apparaat aansluiten. Apple heeft de bewuste keuze gemaakt om dit niet aan te bieden, simpelweg omdat het geen laptop vervanger is. iOS is niet bedoeld om als desktop-OS te werken, omdat dit betekend dat je allerhande randapparatuur zou moeten kunnen aansluiten. Want dat krijg je op het moment dat je een iPad een native USB-poort geeft; dit geeft mensen bepaalde verwachtingen. Apple is duidelijk over wat het apparaat wel en niet kan.

Apple biedt in de iPad geen mogelijkheden aan die het maar half kan waarmaken. Dat is het motto van Apple. Je kunt de iPad niet afzeiken omdat het die dingen niet heeft. Je weet namelijk wat je van te voren koopt. Als dit niet aansluit op je wensen dan is de iPad niet voor jou gemaakt.
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 januari 2011 @ 10:56 schreef oscarjr het volgende:
Apple bashen.. Serieus mensen wordt eens volwassen als je er je geld niet aan wilt uitgeven dan houdt het lekker in je broekzak.
Ik begin meteen te denken "Ah we hebben er weer een, de uiterst fanatieke Apple fanboy. En ja hoor:

quote:

Heb thuis alles van Apple, maar werk in dagelijks leven in ICT nog steeds veel met Windows in bedrijfsleven. Klaag toch ook niet over alle problemen die Windows met zich meebrengt?
Duidelijk een fanboy. Je hebt alles van Apple omdát het van Apple is. En iedereen die dat niet heeft is een pauper die het niet kan betalen? Nee, dat is logisch gedacht. Apple OS X heeft zeker nooit problemen en Windows altijd? OS X zorgt natuurlijk ook voor wereldvrede in jouw ogen?

quote:

Heb de iPad gekocht als gadget en niet als laptop vervanger of wat dan ook en was daar dan ook goed van op de hoogte. Maar opmerkingen zoals extra's als uitbreidbaar geheugen? 64gb kost 700 euro of 800 euro met 3g. Samsung galaxe tab kost 739 euro met 16gb opslagruimte, maar dan heb je ook wel een camera. Apart dat je daar niks over hoort?

Voor foto's heb ik geen iPad, iPhone of wat dan ook voor nodig.. Daar heb ik weer een SLR camera voor.. Zinloos commentaar dus
Fijn, maar als je even snel ergens een foto van wil maken heb jij dus altijd de DSLR bij je?

Over die Samsung: die is ook véél te duur. Dat zie je dan ook terug in de verkoopcijfers. Als Apple morgen zou besluiten om de iPad twee keer zo duur te maken, zouden de fans het nóg kopen.

quote:

Altijd dat bashen op Apple slaat nergens op.. Kan het product ook helemaal ophemelen of de grond in boren net wat je instelling is.. Meeste mensen hebben er het geld niet voor over om Apple te kopen prima moet je zelf weten.
Ah, het geldargument weer. Oftewel je geeft toe dat Apple producten overpriced zijn...

quote:

Over dat flash niet afspeelt op Apple is inderdaad lastig (iPad en iPhone), maar toch kunnen webdesigners dit niet meer aan de klant verkopen, omdat aandeel van iPhones en iPads te groot is hiervoor.. Probleem lost zichzelf op

Flash was sowieso al achterhaald. Om flash zoekmachine vriendelijk te maken moest je van alles doen en zelfs dan was het nog niet optimaal. Met javascript kun je dezelfde effecten behalen, maar ja dan moet je wel vakkennis hebben.
Ow ja, omdat Apple zegt dat Flash slecht is, is het dat meteen ook Feit blijft dat Flash nog gigantisch veel gebruikt wordt. Waarom zou de gebruiker die keuze niet mogen maken en moet Apple steeds het handje vasthouden??

quote:

Apple heeft altijd sterke visie gehad en heeft ze dan ook bijna de kop gekost, maar inmiddels is het uitgegroeid tot succesvol, groot en machtig bedrijf. Firewire
Ja, hun marketingafdeling is vooral geniaal. Tel daarbij de Apple sekteleden op die blind hun grote leider Steve Jobs volgen en je hebt een succesvol bedrijf.
Ik heb zelf een iPad, maar ik denk dat ik hem weer ga verkopen. Dat ding typt voor geen meter Je kan er eigenlijk alleen maar games op doen, maar dat kan ook wel op een Laptop.

Leuk, zo'n iPad. Maar voor het dagelijkste gebruik is ie waardeloos...
quote:
Op vrijdag 28 januari 2011 @ 19:44 schreef -Vamps- het volgende:
Ik heb zelf een iPad, maar ik denk dat ik hem weer ga verkopen. Dat ding typt voor geen meter Je kan er eigenlijk alleen maar games op doen, maar dat kan ook wel op een Laptop.

Leuk, zo'n iPad. Maar voor het dagelijkste gebruik is ie waardeloos...
Prima. Ik bied 250 euro. Ik wacht op je reactie

Mijn moeder is digibeet en sinds ze een iPad heeft is ze niet meer achter dat ding vandaan te slaan. Een tip van mij;). Ik wil er nu zelf eigenlijk ook wel 1.
userIcon
Jammer dat deze reviews zo moeten gaan. Ik zie de laatste tijd steeds meer reviews waarbij voor producten een veel te hoog cijfer wordt gegeven. Dan wordt het goedkope reclame. Zeker als er ook een prijsvraag bij wordt gemaakt met het desbetreffende product.

Is jammer. Hoop dat het niet zo blijft.
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 januari 2011 @ 16:57 schreef l33t_hakzor het volgende:
Apple biedt in de iPad geen mogelijkheden aan die het maar half kan waarmaken. Dat is het motto van Apple. Je kunt de iPad niet afzeiken omdat het die dingen niet heeft. Je weet namelijk wat je van te voren koopt. Als dit niet aansluit op je wensen dan is de iPad niet voor jou gemaakt.
De iPad is een tablet, daarom is het meer dan logisch dat je het met andere tablets vergeleken wordt.

De iPad is subliem op de gebieden wat hij kan. Helaas is het erg beperkt ten opzichte van andere tablets. Voor niet-veeleisende gebruiker is dat helemaal niet erg. Voor hen is de iPad een prima apparaat. Dat neemt echter niet weg dat er concurrenten zijn die ook in staat zijn om een retestabiele tablet te maken die wel dergelijke opties biedt. Ik vind bijvoorbeeld het gemis van een geheugenkaartslot (en het excuus van de reviewer vind ik nog veel triester en vooral niet valide) ernstig voor een tablet. Want laten we wel wezen, wat is nou gemakkelijker dan de geheugenkaart even in de pc proppen. Je nieuwste muziek en foto's erop zetten en weer knallen ten opzichte van de hele tablet syncen met je pc..
userIcon
Geen USB toch?
Dan is dit toch een nutteloos apparaat, je kan er verdorie niet eens foto's of liedjes op en af zetten!
userIcon
quote:
Het enige verschil tussen een iPad met 3G en zonder is dat degene met 3G zwaarder is en de mogelijkheid heeft om via het telefoonnetwerk op internet te kunnen (let op: deze heeft standaard geen telefoonmogelijkeid). Op alle andere vlakken zijn ze geheel hetzelfde.
Dit klopt niet. De 3G versie heeft ook nog een GPS-module en de wifi-versie niet. De wifi-versie kan wel locatie bepalen, maar middels (correct me if I'm wrong) wifi-spots en niet via GPS zoals de 3G.
userIcon
Pfff wat een gezeik allemaal... Of je nou wel of niet van Apple houdt, innovatief zijn ze.
En ik, als best veeleisende pc gebruiker, vind ook mijn iPad een schitterend apparaat waar ik veel gebruik van maak als ik heerlijk op de bank hang en geen zin heb om achter m'n pc te moeten kruipen.
In mijn ogen ZIJN tablets geen desktop/laptop vervangers, al willen veel fabrikanten je dat graag laten geloven.
50  van 59 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 25/03 Game: Transformer Prime30
» 23/01 Teufel Concept E400 Digital Speakers10
» 18/12 Gadget: iTeufel Clock v37
» 18/09 Gadget: Teufel Concept B20 PC Speakers5


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's
Meteen bestellen?



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden