StarCraft 2: Wings of Liberty

Veel detail
Grafisch is het spel zeker voor een RTS goed. Er zit gigantisch veel detail in de werelden en de troepen, zodat het een lust is om naar te kijken. Zoals wij gewend zijn van Blizzard maken zij prachtige werelden en hier is dat ook weer te zien. Van dichte jungles tot woestijnplaneten waar in jaren niemand is geweest, het ademt allemaal sfeer uit. Je schrikt je rot wanneer er een dier je basis in komt lopen en je denkt dat het je vijand is. Wanneer je je mantroepen selecteert om achter het dier aan te gaan schrikt dit beest zich rot en rent deze weg. Overal is die sfeer te vinden, niet alleen ingame, het hele spel brengt je helemaal in de StarCraft-mood. Het geluid is ook van hoog niveau, naast de liedjes die in het spel zitten heeft het allerlei verschillende muziekstukken. Wanneer een missie spannender wordt zal de muziek ook harder zijn en gaan de drumslagen door je huiskamer heen.

StarCraft 2: Wings of Liberty is goed, heel goed. Er valt eigenlijk weinig te klagen over dit spel. De singleplayer is sterk met de unieke en vooral leuke missies en het goede verhaal. De mooie filmpjes helpen je in de sfeer te komen; het verhaal wordt goed verteld en blijft ook het hele spel leuk. De multiplayer is uitgebreid met Battle.NET, replays die je kunt opslaan en toernooien. Dit was precies wat de multiplayer nodig had ten opzichte van deel één. De gameplay is bijna identiek aan deel één gebleven, maar dit is alleen maar een goed punt, de gameplay staat na twaalf jaar nog als een huis. Het spel is vooral af. Uiteraard mocht dit wel na twaalf jaar, maar het is erg goed te zien. De details, het grafische plaatje, alles voelt alsof je met een compleet pareltje zit te spelen. Het enige wat wel jammer is, is dat je niet in de singleplayer kunt spelen met de Zerg of de Protoss, hiervoor moet je wachten op de expansion packs. Dit spel is niet alleen leuk voor StarCraft-fans, maar ook voor nieuwkomers en eigenlijk voor iedereen die een (redelijke) PC in huis heeft staan. Het was algemeen bekend dat StarCraft 2: Wings of Liberty een van de grootste titels van 2010 zou worden en dat is het ook. Blizzard stelt weer niemand teleur,  want ook StarCraft 2: Wings of Liberty is in hun handen weer in goud veranderd.

Second opinion RitseB
Ik ben het helemaal met Wessiej eens als hij zegt dat Starcraft 2 goed is. Heel goed zelfs. De singleplayer is zeer solide. Met de multiplayer kun je de komende twaalf jaar weer vooruit en de algehele afwerking is gewoonweg subliem. Precies zoals wij van Blizzard gewend zijn. De gameplay is een heel stuk hetzelfde, maar dat maakt niet uit, het is allemaal subliem afgewerkt en bijna perfect uitgebalanceerd. Toch zijn er wat minpuntjes. De matchmaking is zeker de eerste zes á zeven uur dat je online speelt niet ideaal, je komt veel sterkere tegenstanders tegen. Ook vind ik dat niet alle cutscenes even goed overkomen omdat het 'acteerwerk' tijdens de cutscenes wat statisch is. Desondanks heeft Blizzard weer niet teleurgesteld en een ontzettend goede game afgeleverd.

Minpunten Cijfer
+ Prachtige singleplayer
- Singleplayer (nu nog) alleen met Terrans te spelen