UFC Undisputed 2010

Gelukkig zit het met de andere modes wel erg goed, de Title-modes zijn leuk, waarin je een vechter kiest en deze binnen acht, tien of twaalf gevechten naar de titel moet zien loodsen. Dit werkt ook andersom, in Title Defense, waarin je als regerend kampioen je titel moet behouden tegen de sterkste tegenstanders. In de Tournament Mode kan je alleen of met zestien anderen een toernooi spelen om te kijken wie de beste is. Dit is vooral leuk in de offline multiplayer, je ziet dan echt dat je eerst een paar wedstrijden tegen de computer speelt, maar dan ook weer tegen elkaar moet. Je hoeft voortaan dus niet meer pen en papier te pakken om een mooi toernooi te maken, deze mode werkt perfect en zorgt voor behoorlijk wat speeluurtjes. Uiteraard is het enige wat je in al deze spelmodes doet knokken, maar aangezien dat het sterkste punt van UFC Undisputed 2010 is, is dat geen enkel probleem.

ufc

Online heeft UFC Undisputed 2010 uitgepakt met een Camp Mode, waarin jij met je vrienden een eigen trainingskamp kunnen maken waarin je onder andere kunt trainen. Je zal dan de wedstrijden spelen onder jouw teamnaam, en door wedstrijden te winnen vergroot je de status van jouw eigen Camp. UFC Undisputed 2010 is het eerste spel dat gebruikt maakt van het betalen voor toegang tot de online modes wanneer je geen code hebt. Bij ieder spel zit een code waarmee je dus wel gratis online kan komen. Helaas was het bij mij zo dat toen mij werd gevraagd of ik de online modes wilde downloaden, er nergens een waarschuwing stond dat ik de code moest gebruiken. Hierdoor is zonder enige melding vijf euro van mij ‘gestolen’ door het spel. Dit is uiteraard een zeer jammerlijke manier van geld maken en ik hoop ook dat zoiets snel word verboden. Helaas kreeg ik dan ook niet geheel waar voor mijn vijf euro, bijna altijd is er enige lag online tijdens de wedstrijden, wat bij een vechtspel natuurlijk gigantisch stoort.

Conclusie:

UFC Undisputed 2010 is een zeer goed spel. De gameplay werkt gewoon perfect, er zitten gigantisch veel moves in en de controls zijn uitgebreid maar werken erg goed, alhoewel het zonde is dat ze de submissions verpest hebben door er te veel aan te sleutelen. De presentatie is een pareltje, en audiovisueel is het een genot om te zien. Helaas vallen sommige andere modes tegen. De Career mode is een domper, het is erg saai en je zit je door vele menu’s heen te worstelen totdat je weer een keer mag vechten. Online is er lag aanwezig, waardoor de beste wedstrijden eigenlijk thuis op de bank tegen vrienden worden gespeeld. De game blaast je vanaf moment één van de bank, maar dit gevoel verdwijnt na een tijdje wel. Het is te nog te zien hoe leuk dit spel blijft na een aantal maanden, maar een ding staat vast. De gameplay staat als een huis en dat is toch het belangrijkste wat een spel je kan bieden.

Minpunten Cijfer
+ Gameplay werkt perfect
- Career Mode is een domper