Flower

Het klinkt misschien een beetje vreemd allemaal (zoals Cartman zou zeggen: \\\"damn hippies” ) maar het is verrassend leuk om te doen. De controls werken erg goed en inutief. De motion-controls zijn geweldig toegepast. Door de verschillende levels heen kom je obstakels tegen zoals grote stenen die je moet laten verdwijnen door een bepaalde serie bloemen te raken en windmolens die luchtwervelingen laten ontstaan in de wind. De game is niet lang. Er zijn zes bloemen met allemaal hun eigen droom om te ontdekken en hier kun je al erg snel doorheen gaan. De levels zitten vol met geheime bloemen en velden om te ontdekken en de die-hard gamer zal levels meerdere keren moeten spelen om alle bloemen te verzamelen. Dit zorgt voor een iets langere speeltijd maar het blijft een korte game met niet erg veel diepgang. Daarnaast zal de game niet voor iedereen even aantrekkelijk zijn. Er is geen verhaal, geen doel en geen systeem om punten bij te houden. Het is niet meer dan een ontspannen en artistieke ervaring.

<\/center>
Wat Flower zo speciaal maakt is zijn presentatie. De game is namelijk beeldschoon. De bloemen, het gras en alles wat je op je pad tegenkomt is erg mooi weergegeven. Het reageert realistisch op de wind en verandert van kleur. De blaadjes die je in je kielzog meeneemt dwarrelen met de vele verschillende kleuren realistisch in de wind. Elke keer als ik aan het einde van een level een grote gebeurtenis triggerde keek ik mijn ogen uit aan alle effecten die van het scherm afspatten. De verschillende levels hebben allemaal hun eigen gevoel en zelfs weersomstandigheden spelen een rol. Ook zul je levels in het donker spelen waar je de bloemen kunt gebruiken om hele levels te verlichten en je zult zelfs zien wat er gebeurt als de droom van een bloem in een nachtmerrie verandert. Al de verschillende emoties die de game in elk level bij de speler oproept zijn erg bijzonder. Speciale aandacht gaat ook uit naar de muziek. Deze is ontspannend en prachtig. Elke keer als je een bloem raakt met de wind klinkt er een muzieknoot en een hele serie bloemen is met elkaar gelinkt waardoor je hele muziekstukken te horen krijgt. Ook mooi is het contrast tussen de donkere, grauwe stad en de kleurrijke en vrolijke bloemenvelden.

<\/center>