Flower

De nieuwste consoles hebben de markt opengegooid voor nieuwe games. Voor het eerst is er voor kleine, artistieke bedrijfjes de mogelijkheid om via PSN of Live kleine games te verkopen voor een kleine prijs. Geef deze developers dan zoiets nieuws als motion-controls en er ontstaat iets moois. Dit moois heet Flower en is nu beschikbaar via het Playstation Network.

Thatgamecompany kwam een paar jaar geleden al met de hit flOw. De opvolger van deze game heet toepasselijk Flower. Je begint Flower in een donkere, grijze kamer waar op een vensterbank een bloem staat. Deze hangt met zijn kop naar beneden en ziet er een beetje sip uit. Blijkbaar vindt de bloem het niet prettig in de grote stad en droomt hij van grote groene velden waarin bloemen bloeien en de wind door het gras blaast. Het is de bedoeling dat jij de bloem laat bloeien door in zijn droom te spelen. Het is misschien een beetje een vreemd concept, maar wel een dat ontzettend mooi is.

Op het moment dat je de droom van de bloem induikt staat hij iin een grasveld. Het is de bedoeling dat jij de wind bestuurt en op deze manier het stuifmeel van de bloem gebruikt om het hele veld vol met bloemen te zetten. Net als bij flOw worden de motion-controls van de Playstation 3-controller gebruikt om jezelf - in dit geval dus de wind - te besturen. Met een druk op een knop (het maakt niet uit welke knop) blaast de wind en kan je door middel van de motion-controls de wind alle kanten op laten blazen. Links, rechts, naar boven en naar beneden. Door tegen andere bloemen te blazen zal je deze tot bloei brengen en neem je van elke bloem gracieus een bloemblaadje mee. Door deze bloemen in bloei te zetten wordt de omliggende wereld een stukje kleurrijker en zet je zelfs hele bomen tot bloei. Tegen het einde van het level heb je een gigantische hoeveelheid blaadjes verzameld en het uiteindelijke doel is om alle bloemen in het level te bestuiven. Als het level afgelopen is zul je terugkeren naar de sombere kamer waarin de bloem staat, alleen zal deze in bloei staan en heb je zijn leven een stukje mooier gemaakt.