CD: Various - Ground Zero 2008

Ground Zero is één van de paradepaardjes van organisator UDC. Het festival streek op 5 juli dit jaar neer in Bussloo, waar tientallen dj's en live-acts achter de 'wheels of steel' in de verschillende area's stonden. Zoals het bij een groot festival hoort, is er een compilatie gereleased bestaande uit drie schijfjes met het hardere werk van het feest!

2Junxion, één van de aanstormende talenten in de technoscene, heeft de eervolle taak op zich genomen om het eerste schijfje van deze compilatie te openen. Iets wat hij op prima wijze doet. Hij zet een energieke en pompende set neer. Zijn remix van 'Bacteria' van de Acid Junkies en de laatste track van zijn set, van Peaky Pounder, zijn twee platen om in te lijsten. Van deze man gaan we nog veel horen! Dat geldt ook voor Danielle Mondello. Deze Italiaan is inmiddels al een bekende naam binnen de hardstyle, en hij laat met zijn Italiaanse stijl horen waarom. Een groot deel van de tracklist is inmiddels al uitgekauwd en gedateerd, maar het mixwerk zit wel verschrikkelijk strak in elkaar.

Het tweede schijfje zit vol met voornamelijk gouwe ouwe hardcoretracks. Claudio Lancinhouse wisselt bekende tracks van Charly Lownoise & Mental Theo, The Prophet en Isaac af met wat minder bekendere van Skorp, Reyes en Knight Vision. 75% of the Dreamteam en Champ-E-On gooien het in het tweede deel van de cd op de hitjes. Het kwartet komt met een lichtelijk voorspelbaar rijtje tracks als 'The First Rebirth', 'Killing Scum' en 'Frequencies'. Daar staat tegenover dat Buzz Fuzz twee heerlijke mash-ups in elkaar gedraaid heeft en die de revue laat passeren. Toch dat beetje extra voor deze verder lekkere mix.

Partyraiser verzorgt onder zijn alterego One Man//Half Machine de opening van cd drie. 'Industrial' is het kernwoord voor zijn inbreng. Dat gaat van hardstyle en jump naar hardcore. Alleen 'Still Nr 1' en 'Let's Get It On' vallen wat uit de toon, aangezien die meer in de mainstream-hoek thuis horen. Tieum mag deze compilatie tot een snoeihard einde brengen. En dat lukt hem met gemak. De rauwe beats knallen uit je speakers. Maar wat wil je met namen als Promo, SRB en Tieum zelf op de tracklist? Zijn mixwerk is vlot, foutloos en rete strak. Bass moet je niet horen, die moet je voelen!

De zes sets zijn stuk voor stuk prima gemixt, al zijn de tracklists hier en daar standaard en weinig verrassend. Al met al wel drie schijfjes die een goede impressie van het feest Ground Zero geven. Keihard beuken in alle soorten, maten en muziekstijlen!

Label: Mid-Town Releasedatum: oktober 2008