DVD: Beverly Hills Chihuahua 2

Papi en Chloe zijn terug! Wie, zeg je? De twee schattige chihuahua's uit een van de betere wijken van Los Angeles, Beverly Hills! En ze hebben puppies! Het hondenstelletje dat in 2009 acte de présense gaf, is terug en ze vallen uiteraard weer met hun snuitjes in een spannend avontuur. Het is tijd voor Beverly Hills Chihuahua 2!

Beverly Hills Chihuahua 2 dvd cover

Het blaffende koppeltje is nog steeds bij elkaar en heeft besloten met elkaar in het huwelijksbootje te stappen. Dit alles natuurlijk georganiseerd door de verschrikkelijk rijke tante van het baasje van Chloe (het vrouwelijke chihuahuatje), tante Viv. Deze Viv gaat samen met haar nichtje ergens in een tropisch regenwoud goed werk verrichten, zodat Chloe het even zonder haar baasje moet stellen.

Beverly Hills Chihuahua 2 screenshot

Chloe blijft met haar nieuwbakken echtgenoot Papi achter in Beverly Hills en het baasje van Papi, Sam (Marcus Coloma, Material Girls) past op de twee en hun kinderen. De kleine chihuahua pups zijn behoorlijk onstuimig en ondeugend en halen de ene na de andere streek uit. Dit brengt het gezinnetje in de raarste situaties. Maar wanneer de ouders van hun mensenbaasje Sam in de problemen zijn gekomen, zetten de kleine pups alles op alles om hen te redden. Beverly Hills Chihuahua 2 is namelijk een Walt Disney-film en daar behoort een boodschap in te zitten. In deze film luidt-ie: 'Familie steunt elkaar, door dik en dun'.

Beverly Hills Chihuahua 2 screenshot

Papi, Chloe en de kids gaan op avontuur om Sams ouders te helpen. Deze lieve mensen dreigen hun huis uit te worden gezet omdat ze hun hypotheek niet meer kunnen betalen. De kleine hondjes laten in Beverly Hills Chihuahua 2 zien dat je niet groot hoeft te zijn om heldhaftig te kunnen zijn. De viervoeters gaan op pad en zetten de boel op stelten om hun familie te helpen. Hierbij worden ze ook nog bij gestaan door een oude bekende, herdershond Delgado (in het eerste deel werd de stem ingesproken door Andy Garcia, nu door Miguel Ferrer, The Manchurian Candidate). Ook bij de oude herdershond draait het om zijn familie; Disney laat duidelijk blijken wat ze met de film wil uitdragen.

Beverly Hills Chihuahua 2 is een aardige film voor kinderen; het is natuurlijk leuk om die kleine hondjes te zien praten en allerlei 'mensendingen' te zien doen. Als volwassene is het een ander verhaal. Waar het eerste deel nog wat nieuwer was, is dit meer oude wijn in nieuwe zakken. De 'grote namen' van de voorganger zijn allemaal verdwenen (Andy Garcia, Drew Barrymore, Jamie Lee Curtis) en vervangen door heel wat onbekendere acteurs. Jammer, want de film op zich is geen topper en met onbekende namen kun je je als kijker ook niet echt identificeren. In het Nederlands hoor je overigens Angela Schijf als Chloe, een perfect, lieve stem voor zo'n klein hondje. Maar de film wordt er niet beter door. Zet 'm dus gewoon lekker aan voor de kids en ga zelf even wat anders doen.