Dream House

Will Atenton (Daniel Craig) is een succesvolle uitgever die in New York werkt en samen met zijn gezin in de stad woont, maar toch graag een rustiger leven wil leiden. Samen met zijn vrouw Libby (Rachel Weisz) en hun kinderen verhuist Will naar een rustige stad en betrekt daar een woning waar veel aan dient te gebeuren. Een oud huis met een roerige geschiedenis, zo blijkt.

Dream House screenshot

Will, Libby en hun twee dochtertjes lijken een onbezorgde toekomst tegemoet te gaan in hun nieuwe huis, maar al snel gebeuren de vreemdste dingen. Buurvrouw Ann Patterson (Naomi Watts) stelt zich - zoals een goede buur betaamt - netjes voor en verwelkomt het nieuwe gezin in hun buurt. Haar ex-man ligt al langer met haar in de clinch over de voogdij van hun dochter en haalt zijn dochter steeds vaker weg bij zijn ex.

Helaas voor haar nieuwe bewoners kent het huis waar Will en zijn gezin wonen een vervelende historie. Will en Libby willen weten wat hier nu precies heeft plaatsgevonden en gaan op zoek naar antwoorden. Stukje bij beetje komen ze meer te weten over de verschrikkelijke zaken die zich in het huis hebben afgespeeld. Gedurende hun zoektocht staat hen ook iets huiveringwekkends te wachten.

Dream House screenshot 2

Zonder de clou van het verhaal uit de doeken te doen, moet gezegd dat je even goed moet blijven opletten als je deze film kijkt. Je moet wel een fan zijn van dit genre mystery thriller om de film te waarderen. Aan de acteerprestaties van Craig en Weisz valt niets af te dingen; zij zetten twee sterke personages neer. Het verhaal is best slim gevonden en wordt ook goed uitgewerkt. Het is alleen geen hoogvlieger, het is wellicht niet de topper die je zou mogen verwachten van deze grote acteurs.

Helaas zijn op de dvd geen extra's aanwezig waar wellicht meer duidelijk had kunnen worden over het verhaal. Het is best een film die je op een onbewaakt avondje in je dvd-speler kunt gooien, maar wel met het risico dat je lastig in slaap valt. Niet omdat de film zo verschrikkelijk eng is, maar omdat je er lang over na blijft denken.