Test Drive Unlimited

Nou hebben we natuurlijk misschien wel het belangrijkste deel van de game overgeslagen: de multiplayer! Zoals gezegd rijd je met een selectie van andere mensen rond over het eiland die je dus onderweg ook tegen kan komen. Dit is een erg tof idee, maar helaas zit je vaak met zo weinig mensen op het eiland dat het vrij zeldzaam is om iemand tegen te komen. Gelukkig is dit niet de enige vorm van multiplayer, want over het eiland verspreid zitten veel multiplayer races waarin je je online flink uit kan leven. Over het algemeen werken deze prima, al is het bij sommige races moeilijk om genoeg tegenstanders te vinden. De multiplayer in de game is dus wel tof, maar is eigenlijk niks bijzonders en dus is de claim van Atari dat deze game een heel nieuw genre zou uitvinden behoorlijk overdreven. Toch blijft het wel gewoon leuk om online te racen, al is het in deze game moeilijker dan in bijvoorbeeld PGR3 om tegen vrienden te racen, aangezien je niet zomaar een potje kan hosten voor je vrienden. Je moet er dus wel van houden om tegen vreemden te racen.

<\/center>

Grafisch gezien zit alles wel snor. De game kan zich meten met de grafische pracht van games als Project Gotham Racing 3 en dat is een groot compliment voor een game met zo\\\'n grote open wereld. Bovendien is het landschap nooit echt saai. Op het eerste gezicht lijken de wegen misschien een beetje op elkaar, maar naarmate je meer van het eiland verkent zie je toch wel degelijk onderscheid tussen bergachtige gebieden, lange wegen langs de stranden en de \\\'grote\\\' stad aan het zuiden van het eiland. Het enige wat een beetje ontbreekt aan de game is een toffe soundtrack. Het geluid van de auto\\\'s zit allemaal wel goed, maar ik had het toch wel leuk gevonden om een paar leuke nummers in de game terug te vinden die ik dan al rijdende kon luisteren. Nu moest ik grijpen naar de mogelijkheid om mijn eigen mp3\\\'tjes te luisteren via het Xbox 360 dashboard.