Darwinia

Het spel bestaat natuurlijk niet uit alleen maar vechten. Squads zijn wel nodig om de vijanden uit te roeien, maar Darwinia moet ook opnieuw opgezet worden. Daarom zul je met engineers Darwinians moeten creëren om de machines te bemannen die bijvoorbeeld licht omzetten in energie of die \\\"ruwe polygonen\\\" uit een mijn graven. Zo ontstaat er een mooi tactisch spel, waarin de squads eerst ingezet worden om de virussen uit te roeien, en daarna de engineers en andere programma\\\'s op het toneel verschijnen om het land weer een stukje verder te helpen in de strijd tegen de infectie.

<\/center>

Het spel is in het begin nog redelijk eenvoudig, maar hoe verder je komt, hoe meer opties er vrijgespeeld worden. Je zult je squad verschillende wapens kunnen geven, die allemaal in verschillende situaties handiger zijn, en er zullen meer programma\\\'s vrijgespeeld worden. Hoewel het spel wel moeilijker wordt, wordt het nooit frustrerend. Ook voor de absolute strategie-leken (zoals ik ) is dit spel nog prima te spelen.

<\/center>

Een minpuntje is het geluid. Buiten de intro-muziek en het muziekje dat je hoort als je een opdracht hebt voltooid, zit er geen muziek in het spel. Hoewel de sound-effects van stervende virussen prima zijn, lijkt het spel af en toe toch wat kaal zo zonder muziek. Er had heus geen hele gelicenseerde soundtrack onder het spel hoeven zitten, maar een paar mooie elektro-deuntjes waren absoluut op hun plaats geweest. Zelf kreeg ik al gauw de gewoonte om onder het spelen ook Winamp op de achtergrond aan te zetten.