DVD: Beverly Hills Chihuahua

Natuurlijk moeten we voorafgaand aan deze review mevrouw Paris Hilton bedanken voor de inspiratie die aan deze film ten grondslag lag. Dat gezegd hebbende weet je eigenlijk nog steeds niet waar de film precies over gaat, Hilton heeft natuurlijk meerdere talenten... Beverly Hills Chihuahua gaat natuurlijk over de favoriete schoothond van menig bekend persoon, nu ook onze 'eigen' Gordon, de Chihuahua. De bioscoopversie was in april in ons land te zien, sinds juli is er de dvd. Op deze dvd is ook een aantal extra's te vinden.

Beverly Hills Chihuahua draait om de verwende hond Chloe, waarvan de stem ingesproken is door Drew Barrymore. Chloe is een volbloed chihuahua die alle luxe kent van het leven in Beverly Hills, wonend in het huis van Viv (Jamie Lee Curtis). Ze wordt met diamanten behangen en gekleed in de gekste en duurste outfits, natuurlijk van vooraanstaande merken. Chloe verdwaalt tijdens een uit de hand gelopen vakantie in Mexico van de oppas, het nichtje van Viv, Rachel. Omringd door vele straathonden leert Chloe stukje bij beetje de wereld zonder glitter en glamour kennen en begint ze zich af te vragen wat zij als chihuahua nu eigenlijk toevoegt aan deze wereld.

Papi
De tuinarchitect van Viv heeft ook een hondje, hoe kan het ook anders, een chihuahua. Deze kleine rakker, Papi, waarvan de stem is ingesproken door George Lopez, is hopeloos verliefd op Chloe en wil er alles aan doen om zijn liefje te redden uit het enge Mexico. In Mexico wordt Chloe ondertussen bijgestaan door de stoere herdershond Delgado, stem ingesproken door Andy Garcia. Deze Delgado is een echte doorzetter en zorgt voor de nodige reddingen van het kleine hondenmeisje Chloe. Het is een dol Disney-avontuur geworden waarin het nichtje van Viv er alles aan probeert te doen om te verhullen dat zij Chloe kwijt is geraakt.

Kinderfilm
Beverly Hills Chihuahua is een echte kinderfilm met een aantal verkapte boodschappen daarin om de jeugd op het juiste spoor te laten rijden. Verder is het leuk vermaak, maar biedt de film geen diepgang. Het is dus een leuke film om voor de kids op te zetten, en zij zullen er zeker van genieten. Er zijn volop leuke, schattige, kleine hondjes te zien die ook nog kunnen praten!

Extra's
Er zijn extra's op de dvd aanwezig die het plezier van het dolle avontuur nog even verlengen. Zo is er het welbekende audiocommentaar, maar ook de deleted scenes. Deze scènes worden vooraf gegaan door commentaar van de regisseur met daarin een uitleg waarom ze niet in de uiteindelijke versie gekomen zijn. Leuk om te zien, en te horen waarom ze de 'final cut' niet hebben doorstaan. Verder zijn er nog de bloopers te vinden in de Blooperscoop, een aantal bloopertjes die toch altijd weer de mondhoeken doen krullen. Bloopers blijven gewoon grappig! De geschiedenis van de Chihuahua wordt ook nog behandeld in een geanimeerd filmpje, en dit is voor kinderen zeker leuk in elkaar gezet. Maar dat is wel het moment voor de ouders om even een versnapering te gaan pakken, niet zo interessant voor ons.
Al met al is het een aardige kinderfilm geworden die een leuk middagje vermaak biedt voor de kleine kids. Kijk je de film echter zonder kinderen, dan zul je niet veel lol beleven aan deze film. Maar goed, Disney mikt met deze film ook niet op de oudere generatie, prima film dus.

Label: Filmmaatschappij Releasedatum: juli 2009 Kijkwijzer:
Waardering film: - Waardering extra's:

Kijk voor meer films en dvd's in Film, Tv & Radio.