CD Review: O, Yeah! Ultimate Aerosmith Hits

De eerste verrassing overvalt me al als ik de CD's uit de doos haal en naast elkaar op mijn buro leg; de cover is echt waanzinnig mooi om te zien! Het is een soort hologram dat beweegt als je over de CD heenkijkt. En dat niet alleen; van de 6 CD's op mijn buro hebben er 4 een andere cover! Er is een rode, een zwarte, een lichtblauwe en een donkerblauwe. Bij navraag blijkt de eerste oplage in deze 4 verschillende uitvoeringen te verschijnen. Als vrouw zijnde gaat mijn voorkeur uit naar de lichtblauwe en deze beland dan ook in mijn CD-speler... (De CD is helaas niet te spelen op een PC of MAC)

Na de eerste twee nummers van de eerste CD (Mama Kin en Dream On) lees ik nog eens de achterkant van het hoesje. Dit is toch wel Aerosmith?! Deze nummers zijn totaal onherkenbaar voor mij en ik herken er totaal de stem van Steven Tyler niet in. Pas bij het derde nummer, Same old song and dance, herken ik de stem en begint het enigzins te lijken op de Aerosmith die ik ken. De nummers zeggen me tot op heden echter weinig, maar bij de eerste akkoorden van het 5e nummer spring ik op van mijn stoel: Eindelijk een nummer dat ik herken. Het blijkt Walk this way te zijn! Maar hey, niet in de versie die ik ken met Run DMC. Er volgen nog een paar nummers die me weinig zeggen en dan volgen aan het eind van de eerste CD eindelijk de eerste voor mij echt herkenbare nummers, zoals Dude (looks like a lady), Rag Doll en Janie's got a gun. Niet vreemd natuurlijk, als je bedenkt dat Aerosmith al langer bestaat als ondergetekende oud is! Waarschijnlijk zullen de eerste nummers op de CD meer bekend zijn bij mijn ouders.

De tweede CD is meer "my cup of tea". De een na de andere bekende hit volgt elkaar op en nummers als Livin' on the edge, Cryin', Pink, I don't want to miss a thing en uiteraard de onvervalste versie van Walk this Way met Run DMC worden door mij wel gewaardeerd. Naast alle bekende hits staan er nog 2 nieuwe nummers op, namelijk Girls of Summer, wat de nieuwe single wordt en op 22 juli uit zal komen, en de ballad Lay it down. Girls of Summer is een lekker nummer met de bekende Aerosmith sound, wat ongetwijfeld weer een hit zal worden. Naar verluid zal er in de clip weer veel vrouwelijk schoon te zien zijn, want er zijn maar liefst 200 modellen voor de opname gebruikt. Lay it down is een heerlijke ballad, die van de twee nieuwe nummers toch wel mijn voorkeur heeft.

Op de CD's die ik in mijn bezit heb, staan tevens nog 3 bonustracks waaronder Theme from Spiderman. Deze staan alleen op de eerste oplage van de CD.

Eindconclusie: O yeah, Ultimate Aerosmith Hits is een mooi exemplaar voor de verzameling. Ook al ben je geen echte Aerosmith fan, zal je deze CD wel zeker waarderen omdat er veel herkenbare nummers op staan. En na een paar keer draaien zal je jezelf er op betrappen zelfs de oude nummers mee te gaan zingen. De muziek van Aerosmith grijpt je en de stem van Steven Tyler dringt door tot onder je huid. Ik ben na het beluisteren van deze CD in ieder geval anders over Aerosmith gaan denken en de CD gaan waarderen. Ik zal geen echte die-hard fan van ze worden, maar ze hebben toch een stukje van mijn gevoel weten te pakken. O Yeah is absoluut de moeite waard, zowel voor de echte fans als voor de liefhebber van de "hitjes". Als je toch van plan bent om de CD te kopen, doe dit dan snel, want de bijzondere hoes en de 3 extra bonustracks die alleen in de eerste oplage verkocht wordt zijn echt de moeite waard!

Voor meer info over Aerosmith kijk op:
en vergeet niet met de Fok! Prijsvraag mee te doen vanaf 1 juli.