CD en Boek: Robbie Williams

Vijf jaar in Take That en acht jaar solo hebben bijna dertig hit-singles opgelevert. In 1995 leek het alsof zijn popcarrière al op 21 jarige leeftijd voorbij zou zijn. Die zomer verliet hij Take That, de jongensgroep waarmee bij maar liefst acht nummer één hits scoorde. Zijn solocarrière kwam ook maar langzaam op gang en zijn eerste singles leverden nog niet half het succes op dat hij had gekend met Take That. Vlak voor kerst 1997 kwam zijn echte doorbraak, die hem de titel "wereldster" zou opleveren met de ballad "Angels". Vanaf dat moment begint pas echt het succesverhaal van Robbie Williams. Hij scoorde nummer 1 hits met singles als "Millennium", "She's the One" en "Rock DJ". Daarna, in 2001, bracht hij het album "Swing when you're winning" uit, wat een eerbetoon was aan Frank Sinatra, Dean Martin en Sammy Davis jr, ook wel bekend als "The Rat Pack". Robbie eindigde dat jaar met zijn vijfde nummer één hit "Somethin' Stupid' met Nicole Kidman.

In 2002 vertrekt Robbie naar Los Angeles in de hoop daar wat rust te vinden. In plaats van rusten brengt hij het jaar door met schrijven en opnemen van nieuwe nummers en aan het eind van het jaar had hij een nieuw album klaar; "Escapology". In 2003 keert Robbie terug met een grote wereldtour inclusief drie dagen in Knebworth, waarvan later "Live at Knebworth" zou verschijnen wat in Engeland het best verkochte live-album ooit is.

Wat brengt de toekomst voor Robbie? Nou, daar is dus het onlangs gepubliceerde boek "Feel" die je een blik gunt in het leven van een superster en de nieuwe single "Radio" waarmee Robbie een electro-pop kant opslaat samen met co-schrijver Stephen Duffy (de vroegere zanger van Duran Duran) en in december verschijnt de schitterende ballad "Misunderstood" op single. Beide zijn te vinden op het "Greatest Hits" album wat op 18 oktober veschijnt.