Theater: Fuego!

Fuego! in het kort

Fuego! is een vurig dansspektakel van de gerenommeerde regisseuse en choreografe Carmen Mota. Zij laat in haar show traditionele en moderne Spaanse dans samensmelten. In een meeslepende explosie van ritme, licht en kleur brengen vijfentwintig jonge dansers, zangers en musici een spectaculaire voorstelling. Fuego! is kracht, verleiding, passie en energie met zuidelijk temperament en een knipoog naar Spaanse klassiekers zoals de flamenco. Na een succesvolle introductietournee vorig jaar, keert de Spaanse dansshow nu terug naar Nederland. Vanaf vrijdag 10 september is de dansshow zes weken te zien in theaters door heel Nederland, onder meer Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Amersfoort, Nijmegen en Groningen.

Biografie Carmen Mota

Carmen Mota heeft een jarenlange reputatie op het gebied van Spaanse dans. Haar naam wordt geassocieerd met kleurrijke, gepassioneerde en flamboyante producties.

Al op haar zeventiende was Mota een van de 'leading' solodansers uit het gezelschap van de beroemde Spaanse danser Antonio. Gedurende haar carrière werd zij door Lola Flores en Carmen Amaya gevraagd de choreografie voor een aantal shows op zich te nemen, waardoor zij ook internationaal doorbrak.

Haar ster bleef rijzen na het oprichten van haar eigen gezelschap 'Compañia De Danza Carmen Mota' in 1977. Zij trainde meer dan 100 toegewijde dansers en produceerde een groot aantal shows voor theaters en events van wereldklasse. Mota creëerde shows voor o.a. de Millennium viering bij de Reichstag in Berlijn en de exclusieve Sporting Club van Monte Carlo. Momenteel leidt zij vijf internationale gezelschappen in Tenerife, Mallorca, Mallaga, Libanon, Monte Carlo en het nieuwe internationale dansgezelschap Fuego!

Mota is op het hoogtepunt van haar carrière en het produceren van Fuego! markeert voor haar de start van een nieuw tijdperk. Publiek in alle landen kan nu, dankzij deze nieuwe volwaardige theatershow, genieten van haar werk.