Game review: Sacrifice

Verhaal
Het verhaal van Sacrifice is, zoals we van Shiny inmiddels gewend zijn, erg origineel en fantastisch uitgewerkt.
Je zult meermalen voor onverwachte plotwendingen komen te staan, niet in het minste omdat je gaandeweg steeds meer over je eigen verleden te weten komt.

Als speler heb je ook aardig wat invloed op het verhaal, door steeds te kiezen welke goden je dient zie je niet alleen het verhaal uit verschillende hoeken maar kun je zelfs de goden tegen elkaar uitspelen. Let wel, als je teveel voor het goede doet zal het kwade je de rug toe keren, en andersom.

Ook erg mooi is dat het verhaal verteld wordt door middel van cutscenes die in-engine getoond worden. Dus geen gerenderde filmpjes, maar gewoon in de spelomgeving. Dit zorg ervaar dat de sfeer eigelijk nooit verbroken wordt.

Speelbaarheid
Shiny doet het weer, een spel met zo'n perfect uitgebalanceerde speelbaarheid dat het zowel een genot als een uitdaging is om te spelen.
De balans tussen real-time strategy en role-playing hebben ze met Sacrifice perfect gevonden.

Ook de eenvoudige interface helpt om de speelbaarheid hoog te houden, zo kun je op je manschappen onder controle houden, zielen stelen en vijandelijke tovenaars aanvallen rechtstreeks aanvallen zonder dat je in de war raakt.

In multiplayer mode bied Sacrifice ook een intense en aparte ervaring. Ik zou je alleen wel adviseren eerst in single-player wat ervaring op te doen want in multi-player wordt het natuurlijk pas echt interessant tussen twee of meer ervaren spelers.