FOK! test de Xbox 360
Custom IBM PowerPC-based CPU
3 symmetrical cores running at 3.2 GHz each
2 hardware threads per core; 6 hardware threads total
1 VMX-128 vector unit per core; 3 total
128 VMX-128 registers per hardware thread
1 MB L2 cache
CPU Game Math Performance
9 billion dot product operations per second
Custom ATI Graphics Processor
500 MHz
10 MB embedded DRAM
48-way parallel floating-point dynamically-scheduled shader pipelines
Unified shader architecture
Polygon Performance
500 million triangles per second
Pixel Fill Rate
16 gigasamples per second fillrate using 4X MSAA
Shader Performance
48 billion shader operations per second
Memory
512 MB GDDR3 RAM
700 MHz DDR
Unified memory architecture
Storage
Custom detachable and upgradeable 20 GB hard drive, sold with Xbox 360 tier, or separately from the Core System.
12X dual-layer DVD-ROM
Memory unit support starting at 64 MB
I/O
Support for up to four wireless game controllers
3 USB 2.0 ports
2 memory unit slots
HD Game Support
All games support 16 : 9, 720p and 1080i, anti-aliasing
Standard definition and high-definition video output supported
De bundels
Er zijn vanaf 2 december twee bundels te koop in de Nederlandse winkels: het \\\'Core systeem\\\' ( € 299,99 ) en de \\\'Premium bundel\\\' ( € 399,99 ). De inhoud verschilt per bundel:
|
De Premium bundel is met zijn 100 euro meer ook duidelijk beter gevuld en bevat alles wat de veeleisende gamer nodig heeft. Het Core systeem bevat enkel de console en de controller, maar je moet er wel elke game mee kunnen spelen.
De accessoires
Naast de accessoires die je krijgt als je een Premium bundel koopt zijn er ook een aantal losse artikelen te koop:
|