Shadowrun

De controls voelen goed aan met de controller in de hand, schieten zoals altijd met de rechtertrigger, het casten van spells of het activeren van Tech via de rechter- en linkerbumper en de linkertrigger. Er zijn dus drie slots voor spells/tech, wil je een niet geassignde spell/tag casten dan zal je dit moeten doen via een menu (iets wat veel te lang duurt in het heetst van de strijd). Het is daarnaast mogelijk om twee wapens te dragen, en deze zijn niet al te interessant. Ze doen hun werk, ze spugen kogels uit, maar innovatief zijn ze niet. De katana is daarnaast ook het enige wapen met een speciale functie, lukt het je namelijk om iemand hiermee ongemerkt in de rug te porren dan zal die persoon over een periode van enkele seconden doodbloeden.

De teleport spell in actie<\/center>

De spells en de techs zijn waar de echte vernieuwing in het spel zit, en de reden dat het spel best leuk is om te spelen. Elke spel heeft zo zijn voor- en nadelen; zo is het met resurrect mogelijk om gevallen teamleden weer tot leven te wekken, het nadeel is weer dat er hierdoor permanent (totdat het teamlid weer is gevallen) een stuk mana wordt ingenomen. Hetzelfde geldt met meer spells, zo ben je met Smoke niet te raken met kogels maar des te kwetsbaarder voor Gust (een windstoot). De leukste spell is eigenlijk wel de teleport, waarbij je ongeveer 10 meter verplaatst in de richting waarin je beweegt. Door eerst te springen en dan Teleport te casten is het dus mogelijk om opeens door een vloer op te duiken.
Ook de techs hebben zo hun voor- en nadelen, en de hoeveelheid tech heeft een negatieve invloed op de hoeveelheid beschikbare mana. Met de techs is het bijvoorbeeld mogelijk om vijanden door muren heen te zien (in combinatie met Teleport erg leuk voor een verrassingsaanval), kan je vleugels uitklappen en kan je anti-magie granaten gooien.
De techs en de spells zijn dus goed uitgebalanceerd, ze bieden allemaal een voordeel maar zorgen ook voor kansen om afgestraft te worden.

Het is tijdens het gamen heel moeilijk te merken wie nou op een PC speelt en wie niet. Wat je wel kan merken is dat de PC-gamers iets sneller kunnen draaien, daarentegen hebben de 360-gamers een aimhulp die zeker van pas komt tijdens de verhitte vuurgevechten.

Links Gust in actie, rechts Resurrect<\/center>