Naruto: Ultimate Ninja

De gameplay is helemaal niet moeilijk om te begrijpen. In het spel werk je met combo\\\'s en counters door op allerlei verschillende knoppencombinaties en de D-pad te drukken. Voer je deze combinaties goed uit dan heb je de kans op een speciale move. Maar je kan ook gewoon op de X-knop blijven rammen en zo jouw tegenstander knock-out slaan. Ook in de gameplay heeft ieder character weer een andere standaard- en speciale move. Zo kun je dus met verscheidene characters blijven experimenteren.

<\/center>

Tijdens een gevecht kun je gebruik maken van enkele items die in jouw bereik liggen. Met deze items kun je bijvoorbeeld een power-boost krijgen. Bepaalde items krijg je ook toegeworpen door het publiek die jou zo weer een handje kunnen helpen in het gevecht. Andere items die bijvoorbeeld zorgen voor meer levenspunten en andere wapens zijn zeer gewild in de gevechten en dus zal het nog eens een race zijn wie het eerst bij deze items is; jij of je tegenstander. Dit alles maakt de gevechten af en toe toch nog best wel gecompliceerd en zorgt dus wel degelijk voor een uitdaging naast de gemakkelijkere gameplay.

<\/center>

Het spel maakt ook gebruik van meerdere originele toevoegingen. Zo kun je bijvoorbeeld tijdens gevechten gebruik maken van andere delen van jouw scenario. Als jij bijvoorbeeld een gevecht hebt in het bos dan kan je op een open veld vechten of ook echt tussen de bomen door. Dit zorgt voor wat afwisseling tijdens de snelle gevechten en tevens kan jij het jouw tegenstander moeilijker maken door net op een punt dat je geraakt zou worden te teleporten. De ander is dan even helemaal de weg kwijt en dan kan jij makkelijker gebruik maken van die kostbare tijd om bijvoorbeeld items op te pakken.