TimeSplitters: Future Perfect

Met de eerdere delen van TimeSplitters was het altijd erg leuk om met vrienden op de bank de multi-player games te spelen. Nu is het met de Xbox en PS2 ook mogelijk om tegen vreemden (of juist vrienden natuurlijk) te spelen via het internet. Veel van de speltypes uit deel twee zul je ook terug vinden in het derde deel, zoals het populaire virus. Virus is een spelvariant waarbij er één iemand begint als virus en op deze manier de andere moet aansteken, dit is zeer leuk als de mensen het spel snappen. Nu kom je vaak mensen tegen die sommige spelvarianten niet snappen en dit blijkbaar ook niet willen snappen. Dit is echter meer een tekortkoming van de mensen op Xbox live, dan van de game zelf. Een andere leuke spelvariant, naast de standaard types zoals Deathmatch, teamdeathmatch en capture the bag, is bijvoorbeeld: Shrink; hierbij is de grootte van je karakter gebaseerd op je ranking. Hoe kleiner je bent hoe moeilijker het is om jou te raken, zo is het aapje in de multiplayer nog steeds heel irritant omdat hij zo klein is. Vampire is ook een leuke variant: onderin het beeld loopt langzaam een balkje leeg, en wanneer deze helemaal leeg is verlies je een leven. Het balkje kan je opladen door andere mensen neer te schieten. Je hebt maar een beperkt aantal levens en diegene die het laatste overblijft is de winnaar.

<\/center>]

De multiplayer is erg snel en vaak is de actie alweer voorbij voordat je erg in hebt. Zeker in het begin zal je niet weten wat je overkomt en zal het snel gaan frustreren dat je er niks van kan. Maar oefening baart kunst en na een tijdje zul je wel redelijk kunnen meekomen. De karakters bewegen erg snel en met wapens zoals een pistool is het erg moeilijk om iemand neer te schieten omdat ze gewoon te snel heen en weer lopen. Een goede score komt meestal tot stand door een beetje geluk, beetje fingerspitzengefuhl en snelle reflexen. Er zijn gelukkig meer wapens dan alleen pistolen en met de rocketlauncher hoef je niet zo goed te mikken.
De maps in de multiplayer zijn meestal goed ontworpen en spelen lekker weg. Er is erg veel detail te vinden; er is bijvoorbeeld een zeppelin-level en in dit level kun je echt gaten in de zeppelin schieten waarna er lucht ontsnapt. In dit spel is het niet mogelijk om te springen, maar door het goede level-design is dit niet echt een gemis. Als je Halo 2 veel speelt/hebt gespeeld, dan zul je het springen in het begin wel eens missen maar uiteindelijk raak je er wel aan gewend.

<\/center>

Er valt heel veel te veranderen aan de verschillende speltypes; het is mogelijk om je eigen muzieksoort te kiezen, je eigen wapenset te kiezen, de lengte van de ronden te bepalen, het aantal scores om te winnen, enz. Alles kan aangepast worden, zodat je nooit vaak hetzelfde soort spel hoeft te spelen. Helaas kan je alleen de wapensets opslaan en je zult dus elke keer de gametypes weer opnieuw moeten aanpassen.
Bij Burnout 3 had EA het nog niet helemaal door hoe de Xbox live service werkt, maar nu lijken ze het beter voor elkaar te hebben. Er is wel lag aanwezig, maar dat ligt waarschijnlijk meer aan de verbinding van de speler zelf want het zijn meestal maar één of twee personen die hier last van hebben. Als het erg druk is op de EA-servers dan kan je nog wel eens van het netwerk geschopt worden, dit komt helaas nog wel redelijk vaak voor. Wat vooral tijdens de challenges irritant is omdat je dan weer opnieuw kan beginnen met je topscore. Als je eenmaal een leuk groepje heb gevonden dan kan je gewoon de hele avond bij elkaar blijven. De host kan na elke game weer een nieuw game-type kiezen, waardoor je niet elke keer opnieuw hoeft in te loggen zoals bij Burnout 3.