Smartjoy Frag

De SmartJoy Frag is een klein kastje dat je gewoon in je Xbox prikt, om daar vervolgens weer je muis en toetsenbord aan te sluiten op de PS/2 ingangen. Daarnaast kun je ook je headset bovenin het kastje prikken. Vervolgens zet je je Xbox aan en warempel: het werkt meteen. De Xbox lijkt te denken dat er een controller aan de Xbox hangt, terwijl je toch echt een toetsenbord en muis voor je neus hebt liggen.

Op het bijgeleverde Quick Reference-kaartje staan de standaardknoppen die de knopjes op je controller vervangen. Het is alleen niet meteen duidelijk dat ze met sommige tekentjes niet de toetsen op je toetsenbord bedoelen, maar de knoppen op je muis. Je zult hierdoor niet echt in de problemen raken. Het staat alleen een beetje vreemd.



Gelukkig zit je niet vast aan de standaard set van knopjes. Er zijn ook acht profielen voor een aantal verschillende titels: Halo, Medal of Honor: Frontline, The Chronicles of Riddick, Counter-Strike, James Bond 007: Nightfire, Tom Clancy’s Rainbow Six 3, Return to Castle Wolfenstein en Unreal Championship. Je stelt een profiel in door simpelweg op de desbetreffende functietoets te drukken en tadaa: je knopjes zijn veranderd.

Het waren echt slimmeriken daar in het Verre Oosten, want je bent zelfs niet gebonden aan deze profielen. Je kunt namelijk ook een eigen profiel maken of een bestaand profiel overschrijven of veranderen. Zo kun je bijvoorbeeld ook een profiel maken voor Halo 2 en dat sla je dan op onder de F9 toets. Het programmeren is een fluitje van een cent; houdt de ESC toets ingedrukt, druk op de oude toets, druk op de nieuwe, laat de ESC key los en het is al gewijzigd. Klein minpuntje is dat je hierop geen feedback krijgt; ze hadden bijvoorbeeld een klein piepje in het kastje mogen stoppen, waardoor je weet dat het gelukt is.

Het is ook mogelijk om je muisbewegingen te inverteren en de deadzone in te stellen. Iedere game op de Xbox heeft een bepaalde deadzone, dat is de beweging die je mag maken met je pookjes zonder dat er iets gebeurt op je scherm. Zodra je het pookje iets verder duwt, dan komt je game pas in actie. De sensitivity is niet instelbaar, want dat kun je in de meeste games zelf doen.