Sonic Heroes

Wanneer je aan de story mode van Sonic Heroes begint (stel je overigens niet te veel voor van het verhaal) kun je kiezen uit vier verschillende teams. Elk van deze teams brengt een verschillende moeilijksheidsgraad en een licht verschillend verhaal met zich mee. Zo is team dark erg moeilijk en vooral voor gevorderde spelers.

Ja, je leest het goed, teams. In Sonic Heroes speel je in groepen van drie characters. Elke groep bestaat uit een snel, sterk en vliegend personage tussen welke je vrij kunt schakelen in levels. Tijdens de levels is er een redelijk gelijke verdeling tussen de personages. Dit verschilt echter wel iets per level. Zo zal je het vliegende personage in de ene level vrijwel constant nodig hebben en in een andere niet. Maar als je de balans opmaakt dan is het behoorlijk gelijk verdeeld en vervult elk personage zeker zijn of haar rol.

Newton draait zich om in zijn graf

De levels zelf zijn redelijk standaard, hoogteverschillen, jumps etc. Leuk zijn de loopings die je met absurde snelheid neemt. Er komt misschien weinig vaardigheid bij kijken maar het ziet er zeker leuk uit. Andere leuke toevoegingen zijn zaken als karretjes waarmee je een stukje baan in een fractie van de tijd aflegt en kanonnen om je op een hoger niveau te brengen.

Wanneer je vijanden tegenkomt hebben je personages een paar erg leuke moves tot hun beschikking. Zo gooit de een met teamgenoten en schiet de andere in de rondte met machinegeweren of, om het nog bonter te maken, een vishengel met een vuurbal aan het uiteinde welke in rap tempo wordt rondgeslingerd. De moves zien er allemaal erg mooi geanimeerd uit.

Naar mate je meer vijanden uitschakelt en objecten oppakt laadt de ubermove Team Blast op, zie meter rechtsboven