Alle Nederlandse films online te bekijken

Digital & GamesFilm • Geschreven door Novum op 06-09-2010 @ 12:26
print 

Binnenkort zijn alle Nederlandse speelfilms, televisieseries en documentaires waarvan nog opnames bestaan op internet te bekijken. Ze komen tegen betaling beschikbaar via een webvideotheek. De eerste films zijn vanaf 28 september te bekijken, wanneer het project wordt gelanceerd op het Nederlands Filmfestival in Utrecht.

Bij de lancering komt tweehonderd tot vijfhonderd uur aan beeldmateriaal beschikbaar. De bedoeling is dat dit na zes maanden is opgelopen tot duizend tot tweeduizend uur. Over twee jaar moet alles online staan.

Het betreft alle Nederlandse speelfilms en documentaires die sinds het begin van vorige eeuw zijn gemaakt, en alle Nederlandse televisieseries van de publieke omroepen. Met de commerciële omroepen is nog geen overeenstemming bereikt. Ook toekomstige producties worden aan de database toegevoegd.

De consument kan de film, documentaire, of serie niet downloaden, maar 'streamen'. Afhankelijk van hoe populair of recent een productie is kan de distributeur, producent of andere rechthebbende de prijs bepalen. Deze varieert van 0,99 tot 4,75 euro.

Het project wordt uitgevoerd door Filmotech en is een initiatief van de Nederlandse Vereniging van Speelfilmproducenten en het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid. Het is bedoeld om consumenten een hoogwaardig en gemakkelijk toegankelijk alternatief te bieden voor illegaal downloaden.


Bron: Novum


Lees ook:

» 24/05 'Topoverleg Apple en Samsung levert niets op'8
» 23/05 Tele2 in beroep tegen uitspraak Pirate Bay20
» 23/05 BREIN klaagt Pirate Bay-uploader aan94
» 21/05 Storing treft DigiD12


delen | eKudos nujij

11095 views / 64 reacties
Reacties op dit bericht
64  van 64 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
TV Series klinkt wel interessant, goedkoper dan beeld & geluid, want daar betaal je zo 30 euro voor 1 programma.
Opzich wel een leuk iets lijkt me. Wel jammer dat je alleen maar kan streamen, nouja, daar komt toch wel weer iets voor om dat ook te downloadne. Het is wel makkelijk als ie onthoud wat je mag streamen, dat je later nog steeds dingen kan terugkijken. Vraag me af wat de kwaliteit van dit 'hoogwaardig' materiaal is bij het streamen...
userIcon
Kan iemand iets opnoemen wat hij/zij graag zou willen terug zien van de Nederlandse televisie ?
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 12:29 schreef DebraamakaBalletje het volgende:
Kan iemand iets opnoemen wat hij/zij graag zou willen terug zien van de Nederlandse televisie ?
ehhh...
userIcon
Nederlandse films en series . Er zijn een paar uitzonderingen natuurlijk, maar het grote deel is maar niks.
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 12:29 schreef DebraamakaBalletje het volgende:
Kan iemand iets opnoemen wat hij/zij graag zou willen terug zien van de Nederlandse televisie ?
voor de vrouwen gtst
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 12:29 schreef DebraamakaBalletje het volgende:
Kan iemand iets opnoemen wat hij/zij graag zou willen terug zien van de Nederlandse televisie ?
Wat een strikvraag zeg
quote:
lol pauper site...
userIcon
als nederlandse film wil ik graag De Noordelingen zien. Zelfs op dvd is die haast niet te krijgen.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 12:33 schreef dennisreijbroek het volgende:
flodder FTW
man mouthman (Redactie Frontpage) 06-09-2010 @ 12:35 fotoboek homepage
userIcon
Waarom moeten we nog een keer betalen voor die series en docus?
userIcon
betalen voor oude troep van de publieke omroep
userIcon
Er is niemand die valt over het feit dat wij eigenlijk al eigenaar zijn en dus helemaal niet zouden hoeven te betalen?
Het is toch niet voor niets de publieke omroep, betaald met onze belastingscenten?
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 12:29 schreef DebraamakaBalletje het volgende:
Kan iemand iets opnoemen wat hij/zij graag zou willen terug zien van de Nederlandse televisie ?
Maar buurman, wat doet u nu?

of iets uit de verheven Nederlandse literatuur:

Schijt godverdomme schijt, dan lik ik de stront van je reet.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 12:34 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]


Da's een regelrechte hit onder de fokkers
Jij vertegenwoordigd ons?

[ Bericht gewijzigd door Dante_Alighieri op maandag 6 september 2010 @ 13:00 ]
userIcon
Alleen die oude series zouden interessant kunnen zijn,vroegah was de televisie nog wel leuk.....
man Bosbeetle (Public Relations) 06-09-2010 @ 12:40 fotoboek no homepage
userIcon
Ik zie me al 'laat maar zitten' kijken. Maar aan de andere kant bijvoorbeeld de docu's van lola da musica zie ik graag terug. Ik ben benieuwd hoe veel erop komt. Rembo & rembo iemand of alle afleveringen van creatief met kurk

leuk initiatief
userIcon
Leuk initiatief hoor, maar voor mij had het niet gehoeven. Ik kan me geen nederlandse televisieserie of nederlandse film herinneren die het waard is nog een keer (tegen betaling) bekeken te worden. Wat er eventueel interessant is, heb ik wel ergens op een schijf staan. Ik ben wel benieuwd welke documentaires ze in de aanbieding hebben.
userIcon
99,9% daarvan is rotzooi die ik nog niet eens gratis zou willen zien...
userIcon
Ben benieuwd hoe ze dat zien. In België betaal je voor een aflevering, die je vervolgens binnen 24 uur moet bekijken, daarna is je bestelling weer verlopen. Hoop dat ze dat niet doen bij initiatief.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 12:29 schreef DebraamakaBalletje het volgende:
Kan iemand iets opnoemen wat hij/zij graag zou willen terug zien van de Nederlandse televisie ?
ehhh, niks. Misschien die show van rolf wouters. Maar verder? allemaal bagger.

tv-shows/series en films, allemaal ruk
userIcon
Wat jammer dat toendertijd heel veel goede series (pipo de clown, swiebertje etc) gewoon keihard gewist/weggegooid zijn.
userIcon
quote:
Het is bedoeld om consumenten een hoogwaardig en gemakkelijk toegankelijk alternatief te bieden voor illegaal downloaden.
Hoe diep ben je gezonken wanneer je een Nederlandse film illegaal wilt downloaden en hoeveel dieper kun je nog zinken door er nog geld voor over te hebben ook.
man mouthman (Redactie Frontpage) 06-09-2010 @ 12:53 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 12:50 schreef Malheureus het volgende:
[..]


Rolf Wouters? En oohja
Nou ja Jos Brink dan?
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 12:29 schreef DebraamakaBalletje het volgende:
Kan iemand iets opnoemen wat hij/zij graag zou willen terug zien van de Nederlandse televisie ?
De stratenmaker op zee show
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 12:49 schreef driekwartzool het volgende:

[..]


Hoe diep ben je gezonken wanneer je een Nederlandse film illegaal wilt downloaden en hoeveel dieper kun je nog zinken door er nog geld voor over te hebben ook.
Want.... elke Nederlandse film is crap?

Kijk er eens een zou ik zeggen.
Hmm zie niet in waarom dit nodig is
neem UPC met 90 kanalene en je hebt ongeveer 30 kanalen waar deze ouwe shit iedere dag uitgezonden word

en verder waarom ervoor moeten betalen het is van ons geld gemaakt dus eigenlijk is het al van ons
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 12:57 schreef Stefkuh het volgende:
[..]

Want.... elke Nederlandse film is crap?

Kijk er eens een zou ik zeggen.
Ja, alle Nederlandse films zijn slecht.
Ze zijn slecht gefilmd, het geluid is altijd bagger, de spelers ronduit verschrikkelijk en de verhalen zijn doorgaands slechter dan slecht.

Dat geldt overigens ook voor het gros van de nederlandse "literatuur".

EDIT: En dan ga ik het nog niet eens hebben over Nederlands toneel, musicals etc etc.
userIcon
quote:
Alle Nederlandse films online te bekijken
ook alle nederlandse porno films?
want ik wil niet dat de mensen op festifval ook rode oren van krijgen
man harry64 (Redactie Frontpage) 06-09-2010 @ 13:30 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 12:44 schreef Khadgar het volgende:
Wat jammer dat toendertijd heel veel goede series (pipo de clown, swiebertje etc) gewoon keihard gewist/weggegooid zijn.
Dat zou wel triest zijn, het is wel een stuk puur Nederlandse cultuur wat dan weggegooid wordt.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 13:18 schreef bees het volgende:
[..]


Ja, alle Nederlandse films zijn slecht.
Ze zijn slecht gefilmd, het geluid is altijd bagger, de spelers ronduit verschrikkelijk en de verhalen zijn doorgaands slechter dan slecht.

Dat geldt overigens ook voor het gros van de nederlandse "literatuur".

EDIT: En dan ga ik het nog niet eens hebben over Nederlands toneel, musicals etc etc.
Misschien kun jij voor de zekerheid dan ook maar beter gaan trollen in een andere taal? Wat dacht je van Amerikaans Engels? Tenslotte komen er alleen maar cinematische pareltjes uit Hollywood.
man harry64 (Redactie Frontpage) 06-09-2010 @ 13:37 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 13:18 schreef bees het volgende:
[..]


Ja, alle Nederlandse films zijn slecht.
Ze zijn slecht gefilmd, het geluid is altijd bagger, de spelers ronduit verschrikkelijk en de verhalen zijn doorgaands slechter dan slecht.

Dat geldt overigens ook voor het gros van de nederlandse "literatuur".

EDIT: En dan ga ik het nog niet eens hebben over Nederlands toneel, musicals etc etc.
Ben ik niet met je eens, ik vind Flodder een leuke satirische komedie, Amsterdamned een goede Nederlandse thriller.

Maar jouw criterium is dat iets pas goed is als het van buitenlandse en anderstalige komaf is ?
1000% te duur.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 12:34 schreef controlaltdelete het volgende:
als nederlandse film wil ik graag De Noordelingen zien. Zelfs op dvd is die haast niet te krijgen.
Niet? Ik heb destijds voor een luttel bedrag die box met destijds alle Warmerdams tot Ober toe, dus De Noorderlingen incluis (Theo van Gogh in korte broek op een brommertje!) op de kop getikt, en volgens mij heb ik die vrij kort geleden nog ergens in de schappen zien liggen.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 13:31 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Niet gratus?
Tsk. *Nederlander*. ;-)
1 euro vind ik alsnog behoorlijk prijzig voor streaming materiaal. Ik begrijp niet waarom we moeten betalen voor materiaal van de publieke omroep. Het is gemaakt met belastinggeld.
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 12:30 schreef pervertedhermit het volgende:
Nederlandse films en series . Er zijn een paar uitzonderingen natuurlijk, maar het grote deel is maar niks.
Een paar??
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 13:41 schreef Telecaster het volgende:
[..]

Niet? Ik heb destijds voor een luttel bedrag die box met destijds alle Warmerdams tot Ober toe, dus De Noorderlingen incluis (Theo van Gogh in korte broek op een brommertje!) op de kop getikt, en volgens mij heb ik die vrij kort geleden nog ergens in de schappen zien liggen.
Vorige week nog op zo'n aanbiedingensite . Alle 7 tot aan Emma Blank (geniale film trouwens weer). Ik vind Nederlandse films altijd wel wat hebben. Die Warmerdams, of zo'n film als Lek, die maken ze in het buitenland niet.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 13:42 schreef Energie het volgende:
1 euro vind ik alsnog behoorlijk prijzig voor streaming materiaal. Ik begrijp niet waarom we moeten betalen voor materiaal van de publieke omroep. Het is gemaakt met belastinggeld.
Misschien is het wel gemaakt met belastinggeld, maar het omzetten naar streams en het hosten van die streams is niet gratis en het destijds uitgegeven belastinggeld kan niet nogmaals uitgegeven worden
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 12:35 schreef SnowLeopard het volgende:
[..]
Flodder 2 en 3 staat al op Google Video :-)
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 13:18 schreef bees het volgende:
Ja, alle Nederlandse films zijn slecht.
Ze zijn slecht gefilmd, het geluid is altijd bagger, de spelers ronduit verschrikkelijk en de verhalen zijn doorgaands slechter dan slecht.

Dat geldt overigens ook voor het gros van de nederlandse "literatuur".

EDIT: En dan ga ik het nog niet eens hebben over Nederlands toneel, musicals etc etc.
Inderdaad. Hollywood is veel beter, veel realistischere ontploffingen en helikopters.

Goed idee. Al zou ik nog niet weten welke film ik nog een keer zou willen zien. Op uitzendingemist.nl staan trouwens ook al wat films.
userIcon
quote:
De consument kan de film, documentaire, of serie niet downloaden, maar 'streamen'.


Wat kansloos weer.

Sowieso zou alles wat de publieke omroep gemaakt heeft, gratis op internet beschikbaar moeten zijn voor Nederlanders.
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 12:29 schreef CliffYablonski het volgende:
Opzich wel een leuk iets lijkt me. Wel jammer dat je alleen maar kan streamen, nouja, daar komt toch wel weer iets voor om dat ook te downloadne.
Zoiets?
http://www.downloadhelper.net/index.php

Realplayer schijnt het ook te kunnen.
Hadden ze niet beter hun inkomsten uit reclame kunnen halen,dan de consument weer te laten betalen,voor al lang en breed betaalde producties met overheidsgeld (van de burgers dus)

Weer mooi voorbeeld van;hoe maak je een goed idee tot een slecht concept.
Net zoals bij uitzending gemist,waar in het begin tot jaren terug was te kijken,je nu (al sinds een tijdje) enkel nog maar iets kan terugvinden van dit seizoen,(als de zoekmachine je 1 op1 zoekopdracht begrijpt tenminste) en je voor al wat ouder is (dus eerst wel te vinden en te bekijken uitzendingen) nu maar de DVD moet kopen.

Gelukkig zijn er nog wel echt gratis te bekijken dingen,zo is er al de hele zomer via KRO detectives,elke dag een aflevering te bekijken van Daziel and pascoe,Silent Witness,en Inspector Lynley.(BBC producties)
Ook al oud,ook al vaak uitgezonden,maar wel gratis te bekijken,zonder reclame.
Het kan dus wel.
userIcon
Kolere, zijn jullie dom of zo (iig de tig mensen die dit gratis willen).

Je betaald niet de publieke omroep voor de stream, maar de producent/rechthebbende, en dat is in het gros van de gevallen niet de publieke omroep.
userIcon
Om maar te reageren op de Topic titel..
Het laat maar zien hoe kwalitatief goed Nederlandse films zijn
userIcon
Betalen voor een film die je dan niet eens mag houden, maar alleen 1x bekijken?
Nope not for me.!

En in sommige gevallen is de publieke omroep de producent, hebben we hier dan niet al voor betaald?
userIcon
Waarom moeten we altijd betalen, we zijn toch Hollanders? Gratissss!
nederlandse film...
het overgrote deel;...KKK...Kut.Kont en kots, maar dan -zoals de culturele subsidie-elite beweert- uiterst artistiek in beeld gebracht.

niet dat er geen goede films gemaakt zijn in Nederland, maar ik kan er zo snel niet even eentje noemen...wie helpt?
userIcon
quote:
Op maandag 6 september 2010 @ 12:43 schreef Yi-Long het volgende:
99,9% daarvan is rotzooi die ik nog niet eens gratis zou willen zien...
Kijk jij maar dan iets koreaans....
userIcon
^ Cultuurbarbaren en piraten hierboven.
Die prijs is weer belachelijk hoor, behalve als je dus inderdaad vaker je betaalde streams kan terug kijken. Anders koop ik wel films op dvd die nauwlijks duurder zijn ( wanneer ze wat ouder zijn) en die ook nog eens 100x beter zijn dan het gros van die nederlandse zooi..

Enige waar ik op dit moment op kom aan Nederlandse films die ik nog wel eens zou willen zien zijn Flodder en komt een vrouw bij de dokter ( jaja ik weet het )
userIcon
Zou zelf de serie "Sam Sam" wel weer eens willen kijken. Vind de website wel een goed idee, maar wil niet per stream betalen. Als ik voor een vast bedrag per maand aan abbo kan afsluiten, doe ik het gelijk.
64  van 64 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 24/05 'Topoverleg Apple en Samsung levert niets op'8
» 23/05 Tele2 in beroep tegen uitspraak Pirate Bay20
» 23/05 BREIN klaagt Pirate Bay-uploader aan94
» 21/05 Storing treft DigiD12


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden