Persconferentie EA

Multiplayer
Het werd tijd om de Multiplayer aan een nadere inspectie te onderwerpen. Nadat er een vrijwilliger uit het publiek was gekozen kon het beginnen. Er zijn meer dan 22 (23 dus waarschijnlijk) mulitiplayermaps gemaakt voor de game. Er is gekozen voor compacte arena’s om te voorkomen dat je uren ronddwaalt zonder iemand tegen te komen. De game is ook via Xbox live te spelen, en biedt dan ruimte aan maximaal 8 deelnemers. Een onlinefunctie voor de PS2 zit er niet in. Een splitscreen is ook mogelijk: op de Xbox en PS2 kun je met vier spelers tegelijk gamen, op de GameCube maar met twee. Volgens de developer kwam dit doordat de GameCube technisch een stuk minder krachtig is. Dit is natuurlijk de grootste bullshit, de GameCube en Xbox liggen vrij dicht bij elkaar qua technische prestaties, en alleen de PS2 blijft een beetje achter. Het komt er dus op neer dat men het waarschijnlijk niet de moeite waard vond om de game op een degelijke manier om te zetten naar de GameCube, wat men probeerde te maskeren door een lulverhaal op te hangen over technische capaciteiten. Een moeder die een game koopt voor haar tienjarig zoontje gelooft dit misschien nog wel, maar tegenover een verzameling gamereporters sla je natuurlijk nogal een flater met zo’n opmerking.



En sinds wanneer doen we niet meer aan spiegelende vloeren?
<\/center>

In de multiplayermode kun je alle functies van je gouden oog gebruiken, de shieldfunctie is echter een stuk verzwakt. Het draagt niet echt bij aan het spelplezier als iedereen in een hoekje zit te campen achter zijn veilige schildje. Om het extra spannend te maken is de omgeving vol te stoppen met vallen en andere gemene dingetjes. Pas wel op dat je niet in je eigen kuilen valt, dat staat nogal sneu.

Over de multiplayer valt verder weinig te zeggen, maar het viel wel op dat de graphics danig omlaag waren geschroefd. Natuurlijk moet je de krachten van je console een beetje sparen omdat je meerdere schermen tegelijk moet laten zien, maar in Rogue Agent werd wel erg veel ingeleverd. Verder zag de Multiplayer er uit als een standaard deathmatchgame, ik kan niet zeggen dat ik echt vernieuwende dingen heb gezien. Misschien dat het ongelofelijk fijn speelt, maar daar kan ik geen oordeel over geven omdat ik het zelf niet heb gespeeld. Voor een game die het volgens de makers vooral van de multiplayer moet hebben viel de eerste indruk eigenlijk nogal tegen.




Guns + duizenden liters waterstof=
<\/center>


Conclusie
Goldeneye: Rogue Agent maakte op mij nogal een matige indruk. Het zag er allemaal wel leuk uit, maar er zat niets in waarvan ik dacht: “Wow, dat wil ik ook!” Het lijkt erop dat het een beetje een middelmatige game wordt: geen slechte game, maar ook geen must-buy. Daarnaast vind ik de naam Goldeneye nogal vreemd gekozen. Die naam is namelijk ontleend aan het feit dat je een gouden oog hebt, en heeft dus niets te maken met de film Goldeneye. Op mij komt het over alsof EA herinneringen aan de sublieme N64game Goldeneye wil oproepen en mensen hierdoor wil laten denken dat er een verband tussen de twee games bestaat, en dat is er dus absoluut niet. Als ze niet zouden willen dat de naam herinnert aan een ander spel, dan hadden ze wel voor een naam als cybereye gekozen, wat ook nog veel logischer is. Want wie heeft er een processor van goud in zijn p.c. zitten; nou, wie? Een gouden oog met mooie snufjes is dan ook volstrekt niet logisch. Toen hiernaar gevraagd werd begon de developer er nogal omheen te lullen en kwam uiteindelijk op een vaag verhaal uit dat het spel losgekoppeld was van de films en dat het een eigen lijn volgt en blah blah blah blah<\/sub> (hee, daar zijn de hapjes)… Mij lijkt het duidelijk dat ze hopen dat mensen de game kopen door de naam Goldeneye, wat ik nogal een zwaktebod vind voor een game. Een game moet zichzelf kunnen bewijzen en niet leunen op een naam. Ik vrees dat Goldeneye: Rogue Agent zich niet zelf staande kan houden in het aankomende najaarsgeweld.




Kunnen ze zoiets nou niet uitvinden op huiskamerformaat
om te gebruiken tegen irritante muggen en vliegjes?

<\/center>