Angry Birds: Trilogy

Iedereen kent Angry Birds wel. De miljoenenfranchise waarin kleine, boze vogels wraak nemen op de groene varkens voor het stelen van hun eieren. Nu zijn de vogels ook naar de consoles gevlogen maar of de landing perfect is, dat valt nog te bezien.

Angry

Voor wie Angry Birds niet kent, het concept is simpel. De speler lanceert met behulp van een katapult verschillende vogels naar een bouwwerk van stenen, hout en glas waar de varkens zich in verschuilen. De verschillende vogels hebben allemaal hun eigen eigenschappen. Zo kan eentje zichzelf laten ontploffen en een andere splitst zichzelf op in drie kleinere vogels. Nadat alle varkens in een level zijn uitgeschakeld krijg je een beoordeling van één tot en met drie sterren. Met minimaal één ster mag je door naar het volgende level.

Angry Birds Trilogy is een verzameling van Angry Birds-levels uit de klassieke Angry Birds, Angry Birds Seasons en Angry Birds Rio. Helaas zit de recentste versie, Angry Birds Space helemaal niet verwerkt in deze verzamelaar. Van de mobiele versie zijn al enkele updates geweest waardoor de content op de schijf al verouderd aanvoelt. Alle levels zijn namelijk exact hetzelfde en de negentien extra levels die in de trilogie verwerkt zijn komen pas vrij als je alle levels hebt uitgespeeld.
Angy

Dit houdt in dat je uren, maar dan ook uren aan bekende levels moet spelen voordat je aan de slag kunt met een minimaal beetje nieuwe content en dat is het helaas niet waard. De besturing van de vogels met de klassieke controller is erg fijn en zorgt ervoor dat je erg precies te werk kunt gaan. De PlayStation-versie kan gebruikmaken van de Move, wat voor het gemak zorgt dat je het spel met één hand kunt spelen.

De Kinect-versie valt helaas behoorlijk tegen. De sensor lijkt de bewegingen niet goed op te pakken waardoor de meeste makkelijke levels al een hele hel worden om te spelen. Houd het bij de normale controller en er is niks aan de hand. Grafisch is het spel strakker en vloeiender dan zijn mobiele tegenhanger maar er zitten verder geen andere opties of mogelijkheden in.

Angry Birds Trilogy is een leuke verzameling voor mensen die geen mobiel apparaat hebben waar het spel op gespeeld kan worden, geen pc hebben waar de game op speelbaar is en/of onder een steen hebben geleefd en net wakker worden. De nieuwe content, negentien levels, is veel te weinig voor fans van de game en zeker al omdat je verplicht bent alle levels eerst uit te spelen. Daarnaast is een prijs van 30 euro erg veel als een Android-versie, met meer content, gratis is en een iOS-versie met ook meer content nog geen 5 euro kost.

Pluspunten Minpunten Cijfer
+ Angry Birds in HD - Te weinig nieuwe content 5,5
+ Goede besturing - Maar niet met Kinect