King Arthur

Gameplay

De game volgt het verhaal van de film. Erg indrukwekkend is het moment dat je naar een scène uit de film zit te kijken die plots getransformeerd wordt naar de game zelf. Helaas was het ook het enige indrukwekkende moment van de game.
Je kunt spelen met onder andere Arthur, Tristan, Gawain, Galahad, Bors, Lancelot en Guinevere. Je kunt echter voor elke missie maar uit twee geselecteerde personages kiezen. Dus al wil je dolgraag met Lancelot spelen, dan moet je soms toch twee missies wachten tot je hem weer kunt kiezen.
Volgens de ontwikkelaar zien alle personages er uniek uit en hebben unieke vaardigheden. Dit laatste is niet het geval. Op enkele vechtanimaties na maakt het niet zo heel veel uit met wie je speelt. Sommige personages hebben een boog en een zwaard waar tussen gewisseld kan worden. Hier kan een zwakke, normale en zware aanval mee worden uitgedeeld of een combo. Oh ja, er is ook nog een co-op mode!

Je vijand bestaat uit onuitputtelijke hordes barbaren in verschillende soorten en maten. Dit leidt gelukkig niet tot framedrops. Ze zien er allemaal hetzelfde uit. Sommigen hebben een zwaard, anderen een bijl met een schild en natuurlijk mogen de boogschutters niet vergeten worden. Hier en daar loopt er een sterkere eindbaas tussen en voilà. Meer diverse of andere vijanden krijg je niet voorgeschoteld in deze game.

<\/center>
Het is dus tijd voor het oersimpele hack and slashwerk. Zelden heb ik zo\\\'n repetetieve en saaie game als King Arthur gespeeld. De hele game draait om buttonbashen tot je duim er zeer van doet. En omdat er talloze vijanden rondzwermen in elk level duurt het ook erg lang om een level te eindigen met als resultaat dat de verveling toeslaat.

Op den duur was het zelfs zo saai dat ik tot het einde probeerde te rennen zonder vijanden te verslaan. Helaas had de ontwikkelaar hier wat op gevonden. Af en toe kom je afgesloten stukken tegen waar je een versperring moet slopen. Aangezien dat wel even duurt zul je ook tegen talloze barbaren moeten vechten. Toen zij uiteindelijk verslagen waren kon ik weer verder met de versperring kapot maken tot de volgende lading kwam.

De missies zijn ook niet erg origineel. Bescherm hem, zoek de doorgang, been there and done that. De enige diversiteit in de missies zit \\\'em in de manier waarop je missies doet. Zo speel je af en toe te paard of te voet en in het laatste geval kun je kiezen uit een zwaard of een boog.
Als je kiest voor de weg van de boog zul je weinig plezier beleven. Het is lastig jezelf te beschermen tegen zoveel vijanden en een boog spannen kost tijd. Kostbare tijd. Voor je het weet leg je het loodje en mag je het hele level opnieuw doen. Geloof me, dat wil je niet.
In de co-op mode ben ik ook regelmatig om het leven gekomen toen mijn \\\'collega\\\' in het wild pijlen om zich heen vuurde. Zo hier en daar zijn er vallen in het level geplaatst die je met een pijl kunt activeren, zoals rollende boomstammen. Daar ben ik onder andere door geplet. Als je sterft en je collega leeft nog kom je terug in Supersaiyan style: de grond schudt en beeft tot er een groot licht en een nog grotere knal volgt.

Als de missies en gameplay geen diepgang kennen, wat dan wel? Nou, er is een klein beetje diepgang te bespeuren in de characterontwikkeling. Na elk level krijg je experiencepoints die je mag besteden. Zo kun je je kracht verhogen, je snelheid verhogen of nieuwe combo\\\'s unlocken. Ook krijg je na het uitspelen van een level een stukje van de film te zien. Dat is weer een meevaller na al dat saaie werk.

<\/center>

Graphics en geluid

Over het algemeen ziet King Arthur er best goed uit. Zoals ik al zei zijn er geen framedrops te bekennen. Alle animaties gaan soepel, op die van de paarden na. Ik heb zelden zulke houterige en lompe paarden gezien. Het water spettert als je erdoorheen rent en verder is alles sfeervol opgebouwd. Zo zijn de bossen erg donker en mistig en ogen de open velden vrolijker.

Het geluid is ook goed. De stemmen zijn gedaan door de acteurs en de muziek zorgt voor dat epische sfeertje in de game. Helaas moet ik toegeven dat dit de enige twee punten zijn waarop de game goed scoort.