DVD: xXx: The Next Level

Na de dood van geheim agent xXx is Augustus Gibbons (Samuel L. Jackson), hoofd van de geheime dienst NSA, op zoek naar een nieuwe geheim agent. Deze moet net zo tough zijn als de oude. Darius Stone (Ice Cube) is volgens Gibbons de perfecte man voor deze klus. Er is alleen een klein probleempje, Stone zit al jaren in de gevangenis... Gelukkig kan hij met de hulp van Gibbons ontsnappen en aan de slag gaan als xXx nummertje twee!

De film bestaat vooral uit erg veel actiescènes, af en toe afgewisseld met een interessante dialoog. Maar vooral veel, erg veel, auto's en vechten in xXx: The Next Level dus. Natuurlijk is dit ook waar je de DVD in de eerste plaats voor in je DVD-speler stopt. Als je liever een goed verhaal hebt, kun je deze DVD gerust overslaan, dat zit er namelijk niet in. Maar als je gewoon zin hebt in anderhalf uur hersenloos filmkijken, dan is dit zeker een aanrader.

De extra's zijn jammer genoeg een beetje mager. Er is audiocommentaar van de producent en de schrijver, maar op de een of andere manier ben ik daar niet zo'n grote fan van. Verder zijn er drie 'documentaires', From Convict to Hero: The Making of xXx: The Next Level, Top Secret Military Warehouse en xXx: According to Ice Cube. Echt veel krijg je in deze documentaires niet te zien, maar ze zijn best vermakelijk. Ook zitten er nog wat verwijderde scènes tussen de extra's, maar die zijn niet voor niets verwijderd. De kwaliteit van het beeld en het geluid is goed, en als je het Engels beu bent kan je de film ook nog in het Spaans afspelen. Altijd leuk!

Label: Sony Releasedatum: 1 september 2005 Kijkwijzer: