CD: Marco V - Combi:nations

In Charge
"In Charge" heet de eerste CD van deze drieluik. Deze CD is in het zelfde ritme/tempo als de show die Marco V elke laatste zaterdag van de maand doet bij ID&T-radio. Een heerlijke rustige CD die echt met een onwijs gaaf nummer begint naar mijn mening. Hoe vaak ik "F.E.A.R" van Ian Brown wel niet op repeat heb gehad weet ik niet, maar het is zeker vaak. Deze CD is perfect om overdag gewoon aan te zetten en een boek te gaan lezen in de zon. Of gewoon simpel weg even wegdromen over de zomerfestivals die er aan zitten te komen. "In Charge" zit vol nummers met vocals en warme melodieën in combinatie met dikke basgeluiden. Zelf kom ik aardig wat bekende nummers tegen op de CD. "Be As One" en "Ride" hoor ik namelijk zelf vaak regelmatig voorbij komen op ID&T-radio. Dit is zeker een goed begin van een drieluik!

01:02 Till 02:18 AM
Op deze CD is duidelijk de Marco V stijl te horen. De CD begint met "Goldschild" van Marco V zelf. Op deze CD staat trouwens veel eigen werk van Marco V, zo kom ik "Echnalava", "Loops & Things Relooped" en "I feel you". De titel van deze CD zegt echt meer dan genoeg over de stijl van de muziek die er ook op staat. Dit is inderdaad de soort trance die je tegenkomt in een club rond die tijd van de nacht. Je komt in de tracklist dan ook veel nummers tegen die vaker in sets gedraaid worden. Bij het nummer "Love song" zitten Oosterse vocals die net een bepaalde sfeer aan het nummer geven. Verder mag "Rush" van Mark Norman niet ontbreken eigenlijk.

03:32 Till 04:41 AM
De laatste CD van deze drieluik laat horen wat Marco V op een later tijdstip op bijvoorbeeld een festival zal laten horen. Deze CD heeft dan ook een klein beetje Techno-sound en ligt wat harder in het gehoor dan de vorige twee CD's. De CD begint met "Pride's Paranoia" van Futureshock in de Marco V remix. Het tempo voor CD drie is meteen al gezet en zal ook niet meer verlagen. Ook op deze CD kom ik weer "Loops & Things" van Marco V zelf tegen, maar dan wel in een andere uitvoering dan op CD2. "Hoipolloi" zal bij velen al bekend in het gehoor liggen aangezien die vaak in remixen gebruikt wordt. Zeker een nummer wat de meeste van de feestgangers ook wel zullen herkenen is "DiscoTech Remixe", die zit op het ogenblik ook standaard in elke platentas van elke DJ zo lijkt het wel. Deze CD wordt afgesloten met "Alky" van Chaotik Ramses

Dit is echt een enorm goed mix-album van Marco V al zeg ik het zelf. De eerste CD is bijna lounge-achtig, de tweede CD is echt trance en de derde CD is wat Techno-achtig. Zelf heb ik ook Con:fusion in mijn bezit maar deze CD stijgt er net weer een stukje bovenuit. Het laat duidelijk horen dat Marco V eigenlijk meerdere stijlen kan draaien. De opbouw in het drieluik is zeer goed, ook al is het verspreid over drie CD's. Combi:nations is een van de betere mix-albums die ik op dit moment zelf in mijn verzameling thuis heb staan. Deze CD krijgt van mij een 9.