Yoshi's Universal Gravitation

In (bijna, maar hierover later meer) ieder level loop je feitelijk van de linker– naar de rechterkant van het scherm met als doel bij het einddoel te komen. Het kantel-element maakt het van links naar rechts wandelen/springen echter tot een hele belevenis. Wanneer Yoshi een steile muur tegenkomt, kantel je gewoon je GBA waardoor Yoshi er gewoon overheen wandelt. Wanneer Yoshi op een besneeuwde helling staat, kantel je je GBA waardoor hij met een vaart naar beneden suist en daardoor hoger kan springen. Wanneer er lastige vijandjes op je pad komen, kantel je je GBA (die voelde je vast aankomen… ) zodat er een rotsblok of stekelig object op het desbetreffende vijandje valt. Verder zijn er nog uitrolbare grasmatten, verplaatsbare schommels, berijdbare ballen (die als een soort xylofoon fungeren), soepketels waar je uit gelanceerd wordt, levensgrote telramen (die je dus kunt besturen met het kantelen), ronddraaiende piratenschepen en ijs-halfpipes waarin Yoshi als een volleerde skater op en neer suist. Zeker in het begin zul je veel plezier beleven aan de diversiteit en originaliteit die het ‘tilten’ met zich meebrengt.

<\/center>

Yoshi is van alle markten thuis dit keer<\/center>

Ieder level bestaat uit meerdere ‘bladzijden’, waardoor je ook binnen een level telkens iets anders te doen hebt. Deze variatie is erg leuk en zorgt dat je je zeker in het begin absoluut niet zult vervelen met Yoshi’s Universal Gravitation. In ieder level moet je een specifieke opdracht behalen: spaar muntjes, bevrijd baby-Yoshi’s (die nog in het ei zitten), versla wel of juist geen (lastig!) vijandjes of zorg dat je onder een bepaalde tijd het level af hebt. Wanneer je voldoende levels van een hoofdstuk af hebt, mag je van de betreffende spirit door naar het volgende hoofdstuk. Alles bij elkaar zijn er 40 levels die ieder uit meerdere bladzijdes (sub-missies) bestaan.

Naast de standaardlevels zijn er ‘bladzijden’ waarbij Yoshi van vorm verandert, hetgeen in combinatie met het ‘tilten’ weer tot nieuwe mogelijkheden leidt. Zo kan Yoshi een ballon worden (waarbij jij dus de wind ‘bestuurt’ zodat hij niet tegen stekelige rotsen aan stoot), maar ook een zeilbootje, kano en (persoonlijke favoriet) een grote groene stuiterbal. Bij deze levels is het de bedoeling dat je bijvoorbeeld de waterspiegel verandert zodat Yoshi langs obstakels of juist door muntjes heen vaart. Deze levels zijn in de eerste plaats heel origineel, maar vooral ook erg leuk om te doen. Je rolt (soms letterlijk) heerlijk makkelijk door de levels heen en voor je het weet ben je een middag aan het spelen. De moeilijkheidsgraad loopt lekker geleidelijk op waardoor er een prima leercurve in het spel zit.

<\/center>

<\/center>