Arena Wars

Zoals je op de vorige pagina las is Arena Wars een erg originele game met een concept dat zeker potentieel heeft. De uitwerking is er naar mijn mening zeker niet naar. De mankementen zijn helaas onoverkomelijk voor een RTS game.

Het eerste wat mij stoorde is het niveau van de AI. Zowel de computertegenstanders waar je tegen kunt oefenen voordat je online gaat als je eigen eenheden. Je eigen eenheden komen met een grote regelmaat vast te zitten achter rotsen of gebouwen, reageren traag op je commando\\\'s en achtervolgen gerust een eenheid in hun eentje naar de andere kant van de kaart alwaar ze afgeslacht worden.

<\/center>

Het gebrek aan geavanceerde commando\\\'s om aan je eenheden te geven stoort ook. Waar je in veel andere games orders kunt geven als “guard” of “stand ground” kan dit niet in Arena Wars. Deze commando\\\'s hadden het AI probleem van je eigen eenheden enigszins kunnen verlichten.

Over de minimap die in het spel zit ben ik ook zeker niet te spreken. Bij een game met een hoog speltempo als Arena Wars is overzicht erg belangrijk. De minimap is echter zo onduidelijk dat je totaal geen idee hebt wat er aan de hand is.

<\/center>

Al deze factoren dragen bij aan het gevoel van totale chaos dat ik had bij Arena Wars, je moet zoveel op je eenheden letten dat je moeilijk gevechten aan kunt gaan op verschillende punten op de kaart omdat ze niet voor zichzelf kunnen zorgen. Dit doet zo ongelofelijk af aan de gameplay dat het spel er frustrerend en saai op wordt.