CD Review: Peter Pan Speedrock: Premium Quality Serve Loud!

"Als mensen het over ons hadden, noemden ze ons 'die gasten die niet volwassen willen worden'. Dat heet het Peter Pan-complex. Daar hebben we de band maar naar vernoemd".
De toevoeging Speedrock is er pas recent bijgekomen. De heren wisten tijdens de uitzending van club Lek te melden dat dit veroorzaakt doordat er allemaal huisvrouwen met kinderen naar hun concerten kwamen. Ik houd het erop dat het gewoon lekker bekt. Peter Pan Speedrock lijkt namelijk niet echt een gecompliceerde band, maar meer van 'recht zo die gaat'. Lijkt, want de heren hebben heel wat meer in hun mars dan het vervaardigen van stampende rock 'n roll waar Lemmy van Mötörhead nog trots op zou zijn. Zoek het in de hoek van AC/DC, Hellacopters, Supersuckers etc.

Korte intense liedjes op orkaankracht. Peter Pan Speedrock klinkt boven alles smerig. Een betere omschrijving kan ik er niet voor verzinnen. In mijn niet zo bescheiden opinie volstrekt uniek in zijn soort.
Of het zou 'over the top' moeten zijn, aangezien op het podium Peter Pan Speedrock vergezeld wordt door vuurspuwende dames, dikke Elvissen, stipteasedanseressen en discodoodshoofden (als in zo'n glitterbal aan het plafond).

Peter Pan Speedrock bestaat uit Peter van Elderen (ex Life on Grey) op gitaar, Bart 'Bartman' Gevers op de bas (ex Lovesteaks), en Bart Nederhand op de drums. Hun veelzijdigheid blijkt onder meer uit het feit dat Peter van Elderen ook nog eens kunstwerken bakt (o.a. glimmende neppistolen), en Bart Gevers vormgever is (niet alleen op rock 'n roll gebied, maar ook voor het interne blad van de Politie Regio Brabant Zuid-oost, so 'don't mess with them').
Kijk anders maar eens op een geweldig vormgegeven website (in wording): www.peterpanspeedrock.nl . Zo hard en ruig als ze klinken heeft deze band tot in het kleinste vezeltje gevoel voor drama en subtiliteit. Raar maar waar.