Film: Transformers: Revenge of the Fallen

Film • Geschreven door Jimmy (Westlife-fan) op 24-06-2009 @ 07:30
print 
Het langverwachte vervolg op de kaskraker Transformers uit 2007 draait sinds gisteren eindelijk in de bios. Het was regisseur Michael Bay (Armageddon, Pearl Harbor, The Rock) toentertijd gelukt zowel de fans van de tekenfilm en speelgoedfiguren alsmede de mensen die onbekend waren met de transformerende robots, naar de zalen toe te trekken. In Transformers: Revenge of the Fallen zien we de belangrijkste karakters uit het eerste deel weer terug, ditmaal aangevuld met een groot aantal nieuwe Transformers. Lukt het Michael Bay ook dit keer de kijker op het puntje van zijn/haar stoel te laten zitten?


Op planeet aarde gaat het er redelijk rustig aan toe. Sam Witwicky (Shia LeBeouf, Disturbia, Eagle Eye) staat op het punt te gaan studeren en zal hiervoor naar een andere stad moeten verhuizen. Helaas laat hij daarbij wel zijn vriendin Mikaela (Megan Fox, How to Lose Friends & Alienate People) en zijn Autobotvriend Bumblebee achter. Ondertussen jaagt het Amerikaanse legeronderdeel NEST onder leiding van kapitein Lennox (Josh Duhamel, Las Vegas) in samenwerking met de Autobots tijdens geheime undercover operaties op Decepticons die zich, verspreid over de hele wereld, schuil houden. De gewone wereld weet namelijk nog steeds niets van het bestaan van de Transformers en de regeringen denken alles onder controle te hebben, maar voor hoelang is de vraag…

Gaandeweg komen we steeds meer te weten over de lange geschiedenis van de Transformers die veel verder teruggaat dan wat we reeds te weten zijn gekomen in het vorige deel. Tevens zal uiteindelijk duidelijk worden wie of wat de geheimzinnige ‘Fallen’ precies is, want de naam lijkt zelfs bij de machtige leider van de Autobots, Optimus Prime, angst in te boezemen.


Door de film heen zien we niet alleen de vorige Transformers weer terug, ook maken meerdere nieuwe Transformers (een zeer verrassende Soundwave!) hun opwachting, de ene spectaculairder dan de ander, maar ditmaal worden de nieuwelingen niet uitgebreid geïntroduceerd zoals dat wel gebeurde in het vorige deel. De regisseur zal dit waarschijnlijk hebben gedaan om de vaart er een beetje in te houden. De nadruk van het vervolg ligt vooral op de verschillende Transformers en dat is zeker een pluspunt, aangezien de film toch wel om de Transformers draait en op deze manier wordt een veelgehoorde klacht uit het eerste deel, dat de makers zich teveel hadden gefocust op de menselijke karakters, de kop ingedrukt.


De komische elementen worden weer ingevuld door het welbekende echtpaar Witwicky. Verder mag ook agent/slager Simmons (John Turterro, You Don’t Mess With The Zohan) opdraven; hij doet dit wederom met veel humor en krijgt bijstand van Sams nieuwe studie/kamergenoot Leo (Ramon Rodriguez, The Wire). Doorgaans is een museum een saaie plek, maar niet met de aanwezigheid van Simmons, Leo en oudgediende Jetfire. Hoewel de lengte van de film wederom erg lang is te noemen (150 minuten!), zal er geen moment komen waarbij het gevoel wordt opgewekt dat je te lang op je achterwerk zit. De film rolt van de ene actiescène naar de andere en het blijft voor de diehard fans weer een leuke bezigheid de nieuwe Transformers te spotten.


Wat kunnen we dus verwachten van de man die het grote publiek kaskrakers heeft voorgeschoteld zoals Armageddon en Pearl Harbor? Juist, pure entertainment en veel, heel veel actie gepaard met overdonderende special effects. Dat is ook precies wat er wordt geleverd in Transformers: Revenge of the Fallen. Let dus niet teveel op eventuele plotholes, maar geniet gewoon van deze zomerse blockbuster zoals een blockbuster behoort te zijn!


Label: Paramount Pictures Releasedatum: 23 juni 2009 Kijkwijzer:
Waardering film:

Kijk voor meer films en dvd’s in Film, Tv & Radio.



Lees ook:

» 26/05 Film: On the Road1
» 23/05 Film: Men in Black III12
» 17/05 Film: Oslo, August 31st3
» 17/05 DVD: Mission: Impossible - Ghost Protocol7


delen | eKudos nujij

2017 views / 79 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 79 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
quote:
Lukt het Michael Bay ook dit keer de kijker op het puntje van zijn/haar stoel te laten zitten?
Dat lukte hem met de eerste film ook al niet, dat was me toch een saai gedrocht van een film. Zelfs de visual effects konden dat niet goedmaken.

Zal eens kijken of deze weer net zo hard mislukt is.
userIcon
Voor de Transformers-fan is deze echt regelrecht mislukt. Ben gisteren naar de voorpremiere geweest en wat ik te zien kreeg was toch weer een film waar de nadruk te veel op de mensen lag ipv. de Transformers.
Verder is in mijn oogpunt de film ook zeer patriotisch ingesteld... wat opzich ook zeer jammer is.

Ik moet wel zeggen dat het echt alle elementen heeft om een kaskraker te worden daarentegen (Babes, Explosions en (een slechte poging tot) humor).
userIcon
Je bent verstandig stil over de acteerprestaties van de crew.

Deze lijkt me even kut als de vorige, al zal ik hem voor de actie toch willen zien. Wel in een bios, anders is dat effect ook al weg.
userIcon
Eens met de recensie. Vreselijk stomme film, gigantische plot holes, maar overdonderende actie. Hier zit de film wat mij betreft helemaal goed. De zaal heeft er in elk geval goed van genoten

7/10
nou... ik vond hem geweldig!
De humor die er in zat vond ik ook goed, de hele bios zaal (gister voorpremiere gezien) lag dubbel.

Actie was heel goed, en jaaaa EINDELIJK.... DEVASTATOR!!!
Die "RC-transformer" die was in mijn ogen super!

ik zeg: beter als deel 1!!!! Ik vond hem geweldig.
userIcon
Het verhaal slaat nergens op en is zelfs irritant aangezien het tijd in beslag neemt die met nog meer actie gevuld had kunnen worden. De actie is spectaculair en chaotisch.
Als je alleen komt voor robots, ontploffingen en snelle actie is het een aanrader. Als je je stoort aan gebrek aan diepgang, logisch verhaal of realisme kun je beter thuis blijven.
De 8 man in de zaal hebben genoten.
userIcon
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 @ 07:48 schreef Morthill het volgende:

[..]

Dat lukte hem met de eerste film ook al niet, dat was me toch een saai gedrocht van een film. Zelfs de visual effects konden dat niet goedmaken.

Zal eens kijken of deze weer net zo hard mislukt is.
Mee eens.
JAAH,Een lekkere niet-nadenk-hoef-actie film met verstand op 0 kijken Micheal Bay doet waat ie goed in is: dom vermaak, and i love it.
Hmm... soms snap ik de mensheid zelf niet eens.
Iedereen die ooit de Transformers animatie series gezien heeft.
Weet donders goed dat geen enkele aflevering "diepgang,logisch verhaal & en al helemaal geen realisme".

De film doet wat het moet doen, namelijk entertainen.
Whats next in deel 3: Dinobots?
userIcon
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 @ 09:05 schreef Shadowleecher het volgende:
Hmm... soms snap ik de mensheid zelf niet eens.
Iedereen die ooit de Transformers animatie series gezien heeft.
Weet donders goed dat geen enkele aflevering "diepgang,logisch verhaal & en al helemaal geen realisme".

De film doet wat het moet doen, namelijk entertainen.
Eens... maar van een film met de naam " Transformers" zou je toch verwachten dat de nadruk meer op de Transformers zou liggen ipv de mensen.

Verder vind ik er zoveel cliche " Hollywood-momenten" in zitten... zoals dat Sam pas I love you zegt als hij teruggekomen is uit de dood... Hoe F$^% cheesy...

IMHO had beter een regisseur van het kaliber Terry Gilliam deze film kunnen regisseren...
userIcon
Niet de tijd of moeite waard.
userIcon
Ik vond het gister anders een geweldige film! Gister naar de voorpremiere geweest
man Stefan (Redactie Frontpage) 24-06-2009 @ 09:42 fotoboek no homepage
userIcon
Deel 1 vond ik verrassend goed, geen idee of dit ook leuk is. Schijnt wel een echte IMAX film te zijn.
userIcon
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 @ 09:02 schreef SilentSimon het volgende:
JAAH,Een lekkere niet-nadenk-hoef-actie film met verstand op 0 kijken Micheal Bay doet waat ie goed in is: dom vermaak, and i love it.
Dom vermaak is absoluut waar het op neer komt en als je een beetje filmliefhebber bent dan weet je dat al voordat je bij deze film binnenstapt.
Als je d'r open voor staat is het gewoon best een toffe film om te zien, ben d'r gisteravond ook geweest en ik ga 'm vast nog vaker terug kijken op DVD!

(goeie review trouwens, beschrijft exact wat ik gisteren dacht toen ik de bios verliet )
Vrij slechte film. Veel rommelige boem boem, veel zinloze Michael Bay-vuurpijlen, waardeloze acteerprestaties, robots met een raar accent, wéér een Bay-film waarin het leger alles op het einde komt oplossen onder bombastische muziek en hij duurde ook nog eens veel te lang.
Soundwave

Hopelijk zit z'n briljante stem er ook in.
userIcon
Waarom een diepgaande echte Transformers film maken, wanneer dit het meeste publiek trekt? En dus ook het meeste geld op levert...

Je moet weten naar wat voor film je gaat, zoals hierboven al gezegd wordt, verstand op 0 en genieten van een leuke actiefilm...
Ik vond deel 1 bedroevend. Ik vond juist dat je als echte Transformers fan keihard genaaid werd. Het enige pluspuntje: Peter Cullen

Het verhaal week af van het origineel, de nadruk lag inderdaad VEELS te veel op de mens, optimus prime die in zijn gevecht met megatron nog geen wijvenklapje uitdeelde etc...

Tuurlijk vind ik de special effects belangrijker, maar als "fan" van de originele serie, vind ik dat de film zwaar teleur stelde en ik als ik het zo lees, dan gaat dat niet beter worden met deze film
userIcon
Ben het helemaal eens met yveZ, ik irriteerde me kapot aan deel 1 en verlangde naar G1. De extreem slechte humor, nutteloze personages en plotholes waar een Death-Star doorheen kan.

En toch ga ik naar deel 2, vooral omdat een vriend me meevroeg. Hopelijk is deel 2 ietsjes beter.
userIcon
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 @ 08:09 schreef Eldiablo het volgende:
Voor de Transformers-fan is deze echt regelrecht mislukt. Ben gisteren naar de voorpremiere geweest en wat ik te zien kreeg was toch weer een film waar de nadruk te veel op de mensen lag ipv. de Transformers.
Heb de film zelf nog niet gezien, maar hoorde juist dat de focus dit keer wel erg op de Transformers ligt en dat de mensen nogal ondergeschikt zijn in het plot(je). Hij staat voor mij voor maandag op het programma.
userIcon
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 @ 08:09 schreef Eldiablo het volgende:

Ik moet wel zeggen dat het echt alle elementen heeft om een kaskraker te worden daarentegen (Babes, Explosions en (een slechte poging tot) humor).
Je bedoeld de elementen: schieten, tieten en helikopters? de drie basis elementen van een goede actiefilm?

Plus de aanwezigheid van de OST New Divide van Linkin Park. Dit word de film van het jaar Diepgaande films hebben we al genoeg. Vermaak is wat men zoekt (vooral in de tijden van crisis)
Gisteren gezien, en ik heb lang niet meer zo gelachen in de bios. Ok, de film is niet goed, maar ik heb precies gekregen wat ik verwachtte, zelfs iets meer (al dan niet kinderachtige) humor. De (rommelige) actie vond ik prima, en de nieuwe bots voegden wel wat toe vond ik. 4 *
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 @ 07:48 schreef Morthill het volgende:

[..]

Dat lukte hem met de eerste film ook al niet, dat was me toch een saai gedrocht van een film. Zelfs de visual effects konden dat niet goedmaken.

Zal eens kijken of deze weer net zo hard mislukt is.
Mwah, ik vond het wel een amusante film. Maar bij mij was het ook meer nostalgie omdat ik echt van de transformers-tekenfilm generatie ben.
userIcon
Nu.nl gaf deze film 1 ster Ben zelf ook niet zo blown-away van deel 1, te veel bombastisch, geef mij maar een donkere sfeer zoals Batman...

dus...

Gevalletje gaan we ooit wel eens een keer wellicht kijken... op DVD of TV...
Iedereen die deze film hoger dan een 3 geeft is een ontzettende nerd.
Ik vond trouwens die Leo net zo vervelend als Jar Jar Binks!
Wel een aardige film al vond ik hem wat minder dan het eerste deel. Al duurde hij wel te lang, op een bepaald moment zat ik me gewoon te vervelen en dat viel mij heel erg tegen.
userIcon
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 @ 14:35 schreef InfiniteLoop het volgende:
Iedereen die deze film hoger dan een 3 geeft is een ontzettende nerd.
eerder iedereen die lager geeft...degene die hoger geeft is namelijk de Hollywoodfilm fan en over het algemeen zijn dat geen Nerds maar normaal publiek zonder enig idee wat een goede film kan en hoort te zijn
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 @ 14:39 schreef RedemptioN het volgende:

[..]

eerder iedereen die lager geeft...degene die hoger geeft is namelijk de Hollywoodfilm fan en over het algemeen zijn dat geen Nerds maar normaal publiek zonder enig idee wat een goede film kan en hoort te zijn
Haha, jij bent een nerd.
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 @ 14:44 schreef InfiniteLoop het volgende:
Haha, jij bent een nerd.
Jij bent een nare internetheld. Hopelijk komt boontje ooit om zijn loontje en kunnen we gezamenlijk genieten van een nieuwsitem over InfiniteLoop wiens oogballen met een lepel zijn uitgeschept door een boze FOK-user die achter je adres is gekomen.

Even serieus; doe niet zo sneu met je nerd gedoe. Ieder zijn eigen smaak. En ik kreeg eerder het idee dat nerds hem niet leuk vinden..
userIcon
quote:
De gewone wereld weet namelijk nog steeds niets van het bestaan van de Transformers en de regeringen denken alles onder controle te hebben, maar voor hoelang is de vraag...
Was de laatste actie scene in de vorige film niet midden in een stad?
userIcon
Dus...
Ik ging juist alleen maar heen vanwege de robots, maar ben toch van mening dat deel 1 veel beter was.

De actie is TE snel en TE veel. Typisch hollywood deel 2: meer, luider, groter

En de humor... Devestator met zijn sloopkogels... Dat is gewoon zo tenenkrommend flauw...

Deel 1 was rustiger, ook de gevechten, waardoor het beter overkwam. Deel 2 is alleen maar explosie-grotere explosie-nog grotere explosie-etc.

Denk niet dat ik ook 3 keer naar deel 2 in de bios ga...

Heb gelukkig de actiefiguurtjes al wel ontdekt in de winkel :-p

-edit-
En btw, ik vond de rol van Soundwave is ook niet echt indrukwekkend.
userIcon
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 @ 09:11 schreef Eldiablo het volgende:

[..]

Eens... maar van een film met de naam " Transformers" zou je toch verwachten dat de nadruk meer op de Transformers zou liggen ipv de mensen.

Verder vind ik er zoveel cliche " Hollywood-momenten" in zitten... zoals dat Sam pas I love you zegt als hij teruggekomen is uit de dood... Hoe F$^% cheesy...

IMHO had beter een regisseur van het kaliber Terry Gilliam deze film kunnen regisseren...

spoilerbitch
userIcon
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 @ 17:19 schreef synoman het volgende:

[..]


spoilerbitch
echt he
Als ik dit zo lees issie net zo teleurstellend als deel 1

Ik download em later nog wel
userIcon
verstand op 0 zetten en genieten heet zoiets

deel 2 is veel beter dan 1 als het gaat om de transformers. Optimus Prime was een beetje een watje in deel 1 maar in deel 2 deelt ie wel rake klappen uit hoor. De actie is gewoon veel actievoller, iets wat je wel van 2 supergrote machines die tegen elkaar vechten kan verwachten eigenlijk.

Ik vond dat het leger een wat te grote rol had, maar goed (possible spoiler): na samenwerking met autobots kan het leger natuurlijk wat gevorderder zijn qua techniek. Ze deden wat meer dan kietelen!

Als je de typische hollywoodcliches uit het verhaal vist is het nog best aardig ook.

Enige minpunt was dat de humor wel erg flauw was, totaal geen diepte had, en veel te veel aanwezig.

4* van mij
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 @ 19:20 schreef Siniti het volgende:
Als ik dit zo lees issie net zo teleurstellend als deel 1

Ik download em later nog wel
Jij download wel vaker films waarvan je weet dat ze teleurstellend zijn? Sufferd
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 @ 09:42 schreef Stefan het volgende:
Deel 1 vond ik verrassend goed, geen idee of dit ook leuk is. Schijnt wel een echte IMAX film te zijn.
Leuk. Maar wat heb je nu toe te voegen? Niks. Nutteloze reply dus. Net zoals deze. Maar ik geef het tenminste toe.
userIcon
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 @ 09:05 schreef Shadowleecher het volgende:
Hmm... soms snap ik de mensheid zelf niet eens.
Iedereen die ooit de Transformers animatie series gezien heeft.
Weet donders goed dat geen enkele aflevering "diepgang,logisch verhaal & en al helemaal geen realisme".

De film doet wat het moet doen, namelijk entertainen.
helemaal mee eens..
maarja tegenwoordig wordt een film voor het minste al afgekraakt op het verhaal..
userIcon
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 @ 14:39 schreef RedemptioN het volgende:

[..]

eerder iedereen die lager geeft...degene die hoger geeft is namelijk de Hollywoodfilm fan en over het algemeen zijn dat geen Nerds maar normaal publiek zonder enig idee wat een goede film kan en hoort te zijn
defineer goede film...

wat persoon A een goede film vind hoeft persoon B niet te vinden...

het is een meer dan prima film.. zeker wat er van verwacht werd (meer actie, snellere actie, meer+grotere explosies, iets waar die film voor gemaakt is, verhaal is maar bijzaak)
Heb 'm net in de Imax gezien en ben echt hyper van enthousiasme Vond 1 al vet, deze was gewoon bruut! rollercoasterride van actie en vernieling. HEERLIJK!
userIcon
Vanavond gezien. Top zeg! Moet zeggen dat ik wel wat minpuntjes had welke niet bij 1 aanwezig waren, maar moet zeggen dat ik weer van begin tot eind toch goed vermaakt heb. M.i. doen deze films recht aan de transformer fans... hoewel ik eerder aangehaalde kritiek over dat het meer over transformers mag gaan op zich wel begrijp. Punt van kritiek was vooral het einde wat me stoorde. Dat leek een beetje te snel afgerond te worden opeens. Had daar net even wat meer 1 on 1 gevecht willen zien.
Kan niet wachten, deel één was al ganz geil.
ik ben er geweest WAT EEN FUCKING WOESTE FILM omg te ziek mooie actie leuk verhaal en megan foxx (A)
userIcon
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 @ 11:19 schreef RedemptioN het volgende:
Waarom een diepgaande echte Transformers film maken, wanneer dit het meeste publiek trekt? En dus ook het meeste geld op levert...

Je moet weten naar wat voor film je gaat, zoals hierboven al gezegd wordt, verstand op 0 en genieten van een leuke actiefilm...
Ah maar dat is ff snel cashen. Als Michael Bay(al betwijfel ik het of hij het uberhaubt zou kunnen) een Transformers film had gemaakt die netjes de al bestaande lore had gevolgd dan had hij in DVD sales en Bios sales volgens mij veel meer verdiend.

Ga ik naar de bios hiervoor? Nee absoluut niet. Deel 1 was al ERG slecht en ik verwacht niet veel beter bij deze.

Geen mij maar de cartoon en de animatie film. Veel vermakelijker.
50  van 79 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 26/05 Film: On the Road1
» 23/05 Film: Men in Black III12
» 17/05 Film: Oslo, August 31st3
» 17/05 DVD: Mission: Impossible - Ghost Protocol7


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden