FOK! vergelijkt noise reduction hoofdtelefoons

Digital & Games • Geschreven door Marco (MrSubtle) op 30-08-2006 @ 08:23
print 
In business-class van sommige luchtvaartmaatschappijen wordt het al aangeboden, maar voor wie uitsluitend economy vliegt is de hoofdtelefoon met ruisonderdrukking nog niet zo bekend. Tijd dat we hier verandering in brengen, want het is een gadget die veel comfort brengt tijdens lange vluchten of treinreizen.



Eerst maar even een stukje uitleg. Wat is ruisonderdrukking (ook wel noise reduction of noise cancellation genoemd) nou precies en wat heb je er aan? Ruisonderdrukking is een techniek die zogenaamd antigeluid produceert. Zoals we weten ontstaat geluid door trilling. Deze trilling heeft een bepaald patroon (bijvoorbeeld een sinus-golf). Door nu een trilling te produceren die een omgeklapt identiek patroon heeft als het omgevingsgeluid kun je een trilling uitvlakken, en zo dus het geluid opheffen. In praktijk kun je niet al het geluid opheffen, maar theoretisch ziet het er dus als volgt uit:



Theoretische weergave van antigeluid


Ook hoofdtelefoons met ruisonderdrukking werken op deze manier. Aan iedere kant zit een microfoontje, vlak bij je oor. Dit microfoontje neemt het geluid op vlak voordat je oor het waarneemt en vervolgens wordt het bijbehorende antigeluid geproduceerd. Uiteraard is deze uitleg erg kort door de bocht. Voor wie meer technische informatie wil is er op internet heel veel te vinden.

Dit idee bestaat al een poos en er zijn dan ook behoorlijk wat fabrikanten die deze techniek in hun hoofdtelefoons toepassen. FOK! benaderde voor deze test Bose, Creative Labs, Philips, Sennheiser en Sony. Sennheiser wenste niet mee te werken aan de test zoals deze door FOK! werd opgezet, dus dit merk laten we bij deze test helaas buiten beschouwing. Iedere fabrikant werd de mogelijkheid geboden maximaal drie verschillende hoofdtelefoons te sturen.

De test bestond uit een aantal onderdelen. We testten de hoofdtelefoons in het vliegtuig, in de trein, in de auto, op kantoor en thuis in de tuin. Daarnaast hebben we uiteraard gelet op zaken als draagcomfort, design, verpakking en niet te vergeten de prijs.

Tijdens het testonderdeel in het vliegtuig werden we benaderd door de regionaal directeur van Logitech, die toevallig in hetzelfde vliegtuig zat en onze test had opgemerkt. Uiteraard had hij net de nieuwe Logitech ruisonderdrukkende hoofdtelefoon bij zich dus deze mocht meteen mee in de test.

Let op! Deze review is niet bedoeld voor audiofielen. Als jij het verschil hoort tussen ingespeelde audiokabels en nieuwe audiokabels dan is deze review niet voor jou bedoeld. Deze review is bedoeld voor de mensen die twijfelen tussen verschillende hoofdtelefoons en die zelf een afweging willen maken naar aanleiding van eigen wensen. Geluidkwaliteit is niet altijd het belangrijkste en het enige waar een hoofdtelefoon in deze review aan zal moeten voldoen.



Iedere hoofdtelefoon kan een score halen van maximaal vijf sterren. Dit is de legenda:

Must See/Buy/Do
Aanrader
Redelijk
Tsjaa...
STAY AWAY!!!!

verder lezen:
1 2 3 4 5 6 7 8


Lees ook:

» 25/03 Game: Transformer Prime30
» 23/01 Teufel Concept E400 Digital Speakers10
» 18/12 Gadget: iTeufel Clock v37
» 18/09 Gadget: Teufel Concept B20 PC Speakers5


delen | eKudos nujij

21646 views / 49 reacties
Reacties op dit bericht
49  van 49 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
ik ga toch echt niet met zo een mega ding op me hoofd lopen doe mij maar gewoon dopjes
Ik heb even gekeken naar de Sony MDR-NC11A maar ik kan hem nergens vinden voor 99 euro. Overal is ie 160 euro. Weet iemand waar ik hem kan kopen voor deze prijs?
Als sennheiser niet heeft meegewerkt dan hoef ik deze review niet eens te lezen. Sennheiser koptelefoons zijn IMHO het beste wat er op dit moment op de markt te krijgen is.. en ik heb _VEEL_ koptelefoons getest om tot dit oordeel te komen (note: ik ben niet geinterreseerd in een merknaam, ik wil kwaliteit)
quote:
Sennheiser wenste niet mee te werken aan de test zoals deze door FOK! werd opgezet, dus dit merk laten we bij deze test helaas buiten beschouwing.
Dat is heel erg jammer, want ik weet bijna zeker dat Sennheiser boven aan de test zou eindigen in welke categorie dan ook.

Kunnen jullie iets meer info verschaffen over het 'waarom' hiervan?
userIcon
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 @ 08:54 schreef The_Agency het volgende:

[..]

Dat is heel erg jammer, want ik weet bijna zeker dat Sennheiser boven aan de test zou eindigen in welke categorie dan ook.

Kunnen jullie iets meer info verschaffen over het 'waarom' hiervan?
Sennheiser was het niet eens met de voorwaarden van de test.
userIcon
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 @ 08:44 schreef dahei het volgende:
Ik heb even gekeken naar de Sony MDR-NC11A maar ik kan hem nergens vinden voor 99 euro. Overal is ie 160 euro. Weet iemand waar ik hem kan kopen voor deze prijs?
MediaMarkt...

mooie review, nu reis ik alleen in de vakanties, maar anders zou ik die logitech hebben genomen..
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 @ 09:00 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Sennheiser was het niet eens met de voorwaarden van de test.
Ja, dat heb ik ook kunnen lezen
Maar ik bedoel wat er dan volgens Sennheiser veranderd moet worden zodat ze wel mee gedaan zouden hebben. Of hebben ze dat niet toegelicht?
userIcon
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 @ 09:00 schreef MrSubtle het volgende:
Sennheiser was het niet eens met de voorwaarden van de test.
Het zal wel een afweging zijn geweest tussen "wat winnen we er mee" en "wat verliezen we er mee"
userIcon
quote:
Als jij het verschil hoort tussen ingespeelde audiokabels en nieuwe audiokabels dan is deze review niet voor jou bedoeld.
.
userIcon
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 @ 10:21 schreef veldmuis het volgende:
[quote]
Als jij het verschil hoort tussen ingespeelde audiokabels en nieuwe audiokabels dan is deze review niet voor jou bedoeld.
[..]

.
[/quote]

Wilde net hetzelfde posten.. wat een grap!
Ingespeelde kabels.. Briljante disclaimer, laat die lui zichzelf elders voor de gek houden
userIcon
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 @ 09:00 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Sennheiser was het niet eens met de voorwaarden van de test.
Wat waren die voorwaarden dan?

Ik mis trouwens wel een dingetje: bij één hoofdtelefoon wordt genoemd dat alleen vooral de lage tonen worden gedempt, maar als ik zo'n ding koop, dan is het vooral om jengelende kinderen en bejaarden(!!!) te 'onderdrukken' ( ) in de trein. Welke hoofdtelefoon is dáár het geschikst voor?
Bose vertrouw ik echt niet meer, 1 en al marketing.. Dikke kans dat de reviewer ook hierdoor is beïnvloed..
lijkt me nou handig voor in de disco
ff lekker helemaal rust
terwijl de rest nog staat te swingen
lijkt me echt lachen als het op deze manier werkt (klopt dit?)
userIcon
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 @ 11:01 schreef teh_m0nkey het volgende:
Bose vertrouw ik echt niet meer, 1 en al marketing.. Dikke kans dat de reviewer ook hierdoor is beïnvloed..
Ja en als ik het nu hier ga ontkennen dan is dat zeker een bevestiging voor je?
userIcon
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 @ 11:30 schreef harrie1 het volgende:
lijkt me nou handig voor in de disco
ff lekker helemaal rust
terwijl de rest nog staat te swingen
lijkt me echt lachen als het op deze manier werkt (klopt dit?)
Niet helemaal. De hoofdtelefoons zijn er op gemaakt dat ze enkel ruis en bijgeluiden filteren. Normale geluiden (muziek, gesprekken, etc) van buitenaf filteren de meeste niet of nauwelijks
userIcon
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 @ 10:58 schreef Sorcerer8472 het volgende:
Ik mis trouwens wel een dingetje: bij één hoofdtelefoon wordt genoemd dat alleen vooral de lage tonen worden gedempt, maar als ik zo'n ding koop, dan is het vooral om jengelende kinderen en bejaarden(!!!) te 'onderdrukken' ( ) in de trein. Welke hoofdtelefoon is dáár het geschikst voor?
Voor het filteren van stemmen is geen van de hoofdtelefoons echt geschikt, maar ik zal even opzoeken straks welke hoofdtelefoon de beste was hiervoor (moet ik even mijn aantekeningen nakijken)
userIcon
Ik snap niet precies waar die antigeluiden heen zijn gericht? gaan die direct je oor in? dan mis je toch ook de muziekgeluiden die op die frequentie zitten?
userIcon
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 @ 12:09 schreef _Etter_ het volgende:
Ik snap niet precies waar die antigeluiden heen zijn gericht? gaan die direct je oor in? dan mis je toch ook de muziekgeluiden die op die frequentie zitten?
Heel simpel gezegd werkt het als volgt:

Er is ruis in de omgeving --> Deze ruis wordt opgenomen en antigeluid wordt geproduceerd dat deze ruis weghaalt --> Op dit nieuwe (stille) signaal wordt muziek weer toegevoegd --> Dit laatste signaal gaat je oor in
userIcon
Sennheiser is de bom wat betreft koptelefoons. De ervaring die ik met Sony heb is vrij negatief. Kutgeluid en veels te snel kapot. Vooral die oortelefoontjes kunnen niks hebben. Sennheiser it is. Jammer dat zie niet mee wilden werken, maar er is genoeg te vinden op het net.
userIcon
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 @ 12:40 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Heel simpel gezegd werkt het als volgt:

Er is ruis in de omgeving --> Deze ruis wordt opgenomen en antigeluid wordt geproduceerd dat deze ruis weghaalt --> Op dit nieuwe (stille) signaal wordt muziek weer toegevoegd --> Dit laatste signaal gaat je oor in
dus waar gaat het antigeluid dan heen? niet in je door dus?
userIcon
Ik denk dat Sennheiser gelijk had om niet deel te nemen, want uit de opmerkingen over de Philips die het in luide koorpassages laat afweten, blijkt eerder dat de versterker waarmee de koptelefoon aangestuurd werd te weinig reserve had.
Ik vraag me bovendien af hoeveel reizigers daadwerkelijk met zo'n groot model op pad gaan. Met een klein in-ear model heb je nog minder last van omgevingsgeluid (en de omgeving van jou), je hebt geen nadeel van de bijgeluiden die noise-cancellation veroorzaakt, en je kan hem in je binnenzak steken.
In de hogere prijsklasse waar de Bose in zit kun je nog duidelijk beter geluid krijgen -en daar gaat het toch om als je van je muziek wilt genieten- bijvoorbeeld van Shure, Grado of AKG.
userIcon
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 @ 13:02 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

dus waar gaat het antigeluid dan heen? niet in je door dus?
Gewoon je oor in... zag je de illustratie in de inleiding? De geluidsgolven omstrengelen mekaar als het ware, zodat je het geluid niet meer hoort.
Ik ben juist weer niet zo gek van sennheiser.. (dopjes voelen gewoon kut aan (vind ik))

goede review ik denk dat de meeste mensen er wel wat aan hebben alleen zijn die grote oorschelpen niet zo fijn.. in de winter mss wel maar niet in de zomer

Weet niet of Shure ruisonderdrukking heeft maar die waren ook wel leuk geweest om te testen.

Shure
userIcon
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 @ 12:47 schreef PDOA het volgende:
Sennheiser is de bom wat betreft koptelefoons. De ervaring die ik met Sony heb is vrij negatief. Kutgeluid en veels te snel kapot. Vooral die oortelefoontjes kunnen niks hebben. Sennheiser it is. Jammer dat zie niet mee wilden werken, maar er is genoeg te vinden op het net.
Ik heb een senheiser en een sony maar de behuizing van de senheiser is ruk vergeleken met de sony (heel kwetsbaar). de senheiser heeft daaraantegen weer een veel beter geluid.
quote:
Sennheiser wenste niet mee te werken aan de test zoals deze door FOK! werd opgezet
Ik zou als professional ook niet meedoen aan een test van amateurs die niet weten waar ze over praten.
userIcon
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 @ 13:14 schreef Bastian het volgende:

[..]

Gewoon je oor in... zag je de illustratie in de inleiding? De geluidsgolven omstrengelen mekaar als het ware, zodat je het geluid niet meer hoort.
het principe van antigeluid kan ik al langer maar ik zie niet helemaal hoe je muziek daar geen last van heeft, richt het antigeluid zich dan naar buiten en de muziek naar binnen? Ik ben best een audiofiel dus vind ik het belangrijk dat als ik ooit zo ding wil kopen het geluid niet aangetast wordt.
userIcon
Leuk hoor, dat noise reduction. Maar voor ¤30 heb je in-ear koptelefoons die nog beter omgevingsgeluiden onderdrukken dan al deze hoofdtelefoons bij elkaar met een fantastische geluidskwaliteit . Ook geen microfoontje met batterijtje nodig. Heb het trouwens over de Creative EP-630 .
userIcon
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 @ 13:29 schreef Merkie het volgende:
Leuk hoor, dat noise reduction. Maar voor ¤30 heb je in-ear koptelefoons die nog beter omgevingsgeluiden onderdrukken dan al deze hoofdtelefoons bij elkaar met een fantastische geluidskwaliteit . Ook geen microfoontje met batterijtje nodig. Heb het trouwens over de Creative EP-630 .
voor ¤30 en fantastische geluidskwaliteit, haha
(en oordoppen is ook nog is heel slecht voor je oren)
userIcon
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 @ 13:29 schreef Merkie het volgende:
Leuk hoor, dat noise reduction. Maar voor ¤30 heb je in-ear koptelefoons die nog beter omgevingsgeluiden onderdrukken dan al deze hoofdtelefoons bij elkaar met een fantastische geluidskwaliteit . Ook geen microfoontje met batterijtje nodig. Heb het trouwens over de Creative EP-630 .
Die Creative heb ik meegetest maar heb ik uiteindelijk niet in de test meegenomen omdat de resultaten te ver beneden de resultaten van deze hoofdtelefoons kwamen. Het zou niet fair zijn ze te vergelijken en dus heb ik dat ook niet gedaan.
userIcon
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 @ 13:26 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

het principe van antigeluid kan ik al langer maar ik zie niet helemaal hoe je muziek daar geen last van heeft, richt het antigeluid zich dan naar buiten en de muziek naar binnen? Ik ben best een audiofiel dus vind ik het belangrijk dat als ik ooit zo ding wil kopen het geluid niet aangetast wordt.
Het geluid wordt zeker aangetast, daarover hoef je niet langer te twijfelen. Als je audiofiel bent thuis in stilte van muziek wilt genieten zou ik geen van bovenstaande hoofdtelefoons kiezen behalve de Bose. In een vliegtuig of trein is er echter zoveel bijgeluid dat de kleinste details in muziek er niet meer toe doen, zeker niet zonder ruisonderdrukking, dus dan is de goedkoopste goed genoeg theoretisch. De Logitech is de beste tussenvorm van de geteste exemplaren.
userIcon
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 @ 13:23 schreef Suuuuzanne het volgende:
Ik zou als professional ook niet meedoen aan een test van amateurs die niet weten waar ze over praten.
Deze test is dan ook geschreven voor normale mensen, niet voor professionals. Dat was de insteek van de test, zoals te lezen op de eerste pagina . We hebben bewust geen insteek genomen die de test voor 99% van de lezers oninteressant zou maken.

Overigens heb ik in de test ook zaken vergeleken als witte, roze en bruine ruis en zijn schone sinusgeluiden etc meegenomen. Maar dat was enkel uit mijn persoonlijke interesse en het heeft op de uitslag geen resultaat gehad, want dat is niet de doelgroep van deze review .
userIcon
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 @ 13:14 schreef Bastian het volgende:

[..]

Gewoon je oor in... zag je de illustratie in de inleiding? De geluidsgolven omstrengelen mekaar als het ware, zodat je het geluid niet meer hoort.
Correct. Doordat de geluidgolven elkaar voor een deel opheffen ontstaat overigens wel een kracht die onder andere richting je oor merkbaar is. Met name bij de betere hoofdtelefoons in deze test (Logitech en Bose) is dit te "voelen". Een enkeling vindt dit een vervelende ervaring, maar de meeste mensen hebben er na een minuut geen last meer van omdat je er gewoon aan gewend raakt. Verstandigst is om een dergelijke hoofdtelefoon in de winkel even uit te proberen voor aanschaf als je twijfelt.
userIcon
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 @ 14:04 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Het geluid wordt zeker aangetast, daarover hoef je niet langer te twijfelen. Als je audiofiel bent thuis in stilte van muziek wilt genieten zou ik geen van bovenstaande hoofdtelefoons kiezen behalve de Bose. In een vliegtuig of trein is er echter zoveel bijgeluid dat de kleinste details in muziek er niet meer toe doen, zeker niet zonder ruisonderdrukking, dus dan is de goedkoopste goed genoeg theoretisch. De Logitech is de beste tussenvorm van de geteste exemplaren.
ok thx, dat wilde ik weten. Ik kan ook wel naar mindere kwaliteit als mp3 luisteren maar ik ga geen dingen kopen die echt duidelijk de kwaliteit verminderd.
userIcon
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 @ 14:12 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

ok thx, dat wilde ik weten. Ik kan ook wel naar mindere kwaliteit als mp3 luisteren maar ik ga geen dingen kopen die echt duidelijk de kwaliteit verminderd.
Moment, de kwaliteit wordt niet echt verminderd. Ik zeg alleen dat het geluid wordt aangetast. Er is door de verplaatsing van lucht gewoon een "bijgeluid" dat je normaal niet zou horen. Dat bijgeluid is echter duizend keer minder storend en hard dan achtergrondgeluid normaal buiten.

Je moet het je zo voorstellen: Je ligt in de tuin, muziek te luisteren. Er vliegt een vliegtuig over. Dat vliegtuig hoor je niet of nog maar heeeel zachtjes. Je muziek hoor je net als altijd. Zodra de muziek even stopt en het buiten even helemaal stil is hoor je echter dat er een waarneembaar bijgeluid is.
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 @ 14:28 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Moment, de kwaliteit wordt echt verminderd.
Ik neem aan dat je bedoelt dat de kwaliteit NIET echt wordt verminderd? De kwaliteit is hetzelfde, er wordt alleen een anti-ruis toegevoegd die je niet hoort omdat hij (nagenoeg) precies het tegenovergestelde is van de ruis die hij detecteert... toch? Toeval wil dat ik gisteren een Sennheiser (zonder microfoontje overigens) gekregen heb van mijn vriendin Jammer dat die niet bij de test kon worden opgenomen.

update: uhhh, de koptelefoon dus, niet mijn vriendin
userIcon
Dat noise reduction gedoe vind ik maar crap.
In de metro of bus merk je echt nauwelijks het verschil.
Ik blijf zelf de sennheiser px200 de beste streetwear koptelefoon vinden, zeker als je naar prijs/kwaliteit kijkt. Ik had er 1, maar die is stuk. (door eigen schuld)
Wat doe ik? ik ga hem gewoon opnieuw kopen, omdat hij gewoon zo goed is.
pfff baggerreview. als je nou sennheiser niet mag noemen maak dan geen review....

Ik heb hier thuis een HD25 liggen van sennheiser, en dat is een geweldig ding. dusja. kromme review
userIcon
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 @ 08:54 schreef The_Agency het volgende:

[..]

Dat is heel erg jammer, want ik weet bijna zeker dat Sennheiser boven aan de test zou eindigen in welke categorie dan ook.

Kunnen jullie iets meer info verschaffen over het 'waarom' hiervan?
Weet je niet of die Sennheiser zou winnen, ik vind die QZPro_Combo van Koss anders ook niet slecht

http://www.koss.com/koss/kossweb.nsf/p?openform&pc^nc^QZPRO_Combo
ik heb een half jr geleden een sennheiser hoofdtelefoon gekocht bij een uitverkoop. (wel een goedkoop model) maar het geluid was gewoon niet om aan te horen. Ik heb het probeerd maar na 2 dgn heb ik dat ding gelijk weer doorverkocht. En ik ben absoluut geen audiofiel maar het geluid was gewoon bagger. Dus merk zegt niet altijd wat.
waarom staat de steelsound er niet tussen?
userIcon
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 @ 21:50 schreef alsem het volgende:
waarom staat de steelsound er niet tussen?
We moesten keuzes maken. We hebben geprobeerd een zo gevarieerd mogelijke selectie te kiezen met toegankelijke bekende merken. Daarnaast wilden we niet te veel merken vergelijken omdat je anders al snel door de bomen het bos niet meer ziet.
ik heb een sennheiser en dat is gewoon het beste, maar dat is mijn bescheiden mening
userIcon
snap nog steeds niet hoe het werkt

hoe kan dat ding het geluid opnemen, omkeren en uitzenden, allemaal op hetzelfde moment dat je het oorspronkelijke geluid hoort? Hij moet dan toch altijd achterlopen? nouja het schijnt te werken dus wat lul ik
userIcon
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 @ 23:41 schreef Hayek het volgende:
snap nog steeds niet hoe het werkt

hoe kan dat ding het geluid opnemen, omkeren en uitzenden, allemaal op hetzelfde moment dat je het oorspronkelijke geluid hoort? Hij moet dan toch altijd achterlopen? nouja het schijnt te werken dus wat lul ik
Hoe dat precies kan snap ik ook niet helemaal, hoewel koper natuurlijk sneller is dan lucht...
userIcon
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 @ 08:25 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Hoe dat precies kan snap ik ook niet helemaal, hoewel koper natuurlijk sneller is dan lucht...
Het kan wel omdat het microfoontje verder van je oor zit en koper sneller is dan geluid... Het enige dat het ding hoeft te doen is het geluid 'omdraaien' (en heeeel ff wachten) en het dan weer via je koptelefoon door het gewone geluid mixen...

Je oor krijgt dan 2 tegenovergestelde trillingen te verwerken (dat is wat ook dat onprettige gevoel veroorzaakt: je trommelvlies wordt 2 kanten uit getrild waardoor uiteindelijk op die trillingsfrequentie het resultaat nul (maar wel voelbaar) is).

Maarrrr! Wat waren die voorwaarden nou? Dat het panel alle koptelefoons mag houden? Waarom wilde Sennheiser nou niet meedoen? En klopt het inderdaad dat deze koptelefoons jengelende bejaarden/kinderen niet 'opheft'? Want naar zoiets ben ik op zoek
userIcon
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 @ 19:14 schreef terrestrial het volgende:
ik heb een half jr geleden een sennheiser hoofdtelefoon gekocht bij een uitverkoop. (wel een goedkoop model) maar het geluid was gewoon niet om aan te horen. Ik heb het probeerd maar na 2 dgn heb ik dat ding gelijk weer doorverkocht. En ik ben absoluut geen audiofiel maar het geluid was gewoon bagger. Dus merk zegt niet altijd wat.
ik heb ook ongeveer een koptelefoon van sennheiser geluisterd en die klonk ook nergens naar, de verkoper zei ook dat het vroeger idd het beste was maar dat ze tegenwoordig wel minder goed zijn geworden en dat was ook erg goed te horen!
userIcon
Mocht iemand ook weten waar ik een paar (lees 15) Bose QuietComfort 2 Headphones kan kopen in Nederland dan hou ik me aanbevolen. Kom niet met de Apple-shop, alt-x of ebay is geen optie.
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 @ 23:41 schreef Hayek het volgende:
snap nog steeds niet hoe het werkt

hoe kan dat ding het geluid opnemen, omkeren en uitzenden, allemaal op hetzelfde moment dat je het oorspronkelijke geluid hoort? Hij moet dan toch altijd achterlopen? nouja het schijnt te werken dus wat lul ik
Dat is dus precies de reden waarom deze techniek alleen maar werkt bij monotone geluiden.
49  van 49 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 25/03 Game: Transformer Prime30
» 23/01 Teufel Concept E400 Digital Speakers10
» 18/12 Gadget: iTeufel Clock v37
» 18/09 Gadget: Teufel Concept B20 PC Speakers5


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden