Francisco van Jole staat voor lul

Geschreven door Driek (DriekOplopers) op 25-02-2011 @ 06:00
print 

Even met Joop gebeld: "Goedemorgen, Oplopers hier. De heer Van Jole in de Buurt?"

De salonsocialistische telefoniste vroeg mij om een ogenblik geduld. De heer van Jole was druk doende met een huilsessie in het VARA-gebouw, maar kon ieder ogenblik terug zijn. Ik werd in de wacht gezet, en moest verplicht luisteren naar ouderwetse strijdliederen die werden vertolkt door de Stem des Volks. Nadat ik enige tijd aan deze kwelling was blootgesteld, kreeg ik de geplaagde internet-entrepeneur aan de lijn. Nog nasnikkend vroeg Francisco mij, wat hij voor mij kon doen. "Hoe voelt het nu, om te worden gecensureerd door de Grote Bazen van de VARA? Heb je eindelijk een eigen virtuele speelhoekje, wordt er als dat zo uitkomt gewoon ingegrepen, en verdwijnt de content van je website. Daar ben je mooi klaar mee!" Gesnik aan de andere kant van de lijn. Maar geen tekst. Dus ik vervolgde: "Als je A zegt, moet je ook B zeggen. Heb je een stevige cartoon op je website gezet, dan pik je toch niet, dat je grootaandeelhouder hem er uiteindelijk weer vanaf haalt als er wat vervelende telefoontjes over binnenkomen? Of is censuur dan tóch een linkse hobby? Trouwens, hoe kan de VARA nou grootaandeelhouder zijn? Die linksen hebben toch een spuughekel aan alles wat naar kapitalisme riekt?" Van Jole ontstak in woede. Dat het een grof schandaal was, dat mensen witheet opbellen en mailen als er een hardhandige cartoon wordt geplaatst. Dat hij wel begreep dat de VARA de cartoon uiteindelijk verwijderde. Maar dat het allervernederendste natuurlijk is, dat hij dan ook nog door de heer Oplopers, flutcolumnist te Amsterdam wordt bespot, beledigd, getreiterd en beschimpt. Daar had ik geen boodschap aan, dus ik rondde af: "Schei uit. Dat je onder auspiciën van zo'n stel lafbekken werkt, die bij de minste of geringste bedreiging door een stel tokkies je content schrappen, is treurig. Diep treurig. En nog treuriger wordt het, nu aan het licht komt dat de verwijdering van de cartoon volgt op een zure column van de salonsocialistische grootverdiener Paul Witteman in de salonsocialistische VARA-gids. Het begrip ‘salonfähig' krijgt opeens wel een heel bijzondere betekenis. Jammer dat je Fransisco heet. San Francisco zou een betere naam zijn, want je doet me in alle opzichten denken aan zo'n rol biscuitjes waar kraak noch smaak aan zit. Slapjanus." Woedend verbrak de zelfbenoemd virtueel trendwatcher de verbinding. Oldskool de telefoon neersmijten was een techniek die Van Jole zich nog wist te herinneren van voor het internettijdperk, blijkbaar... Maar goed, ik heb eigenlijk wel wat medelijden met Van Jole. Want je zal maar bij de VARA werken...

Of je zal maar bij Economische Zaken werken. Heb je ook pech. Moet je verplicht meehelpen aan de verkiezingscampagne van je politieke baas. De personificatie van de waarden en normen zoals die door het CDA worden gehanteerd: Maxime Verhagen. Die zet ambtenaren verplicht aan het werk voor het schrijven van CDA-redevoeringen en het organiseren van campagne-optredens voor de Provinciale Staten. Feitelijk is dat natuurlijk pure diefstal. Bij diefstal denk je in de eerste plaats natuurlijk aan geld of spullen, maar manuren zijn eigenlijk ook geld waard. Dus is misbruik van je ambtenaren om je politieke leven te redden ook diefstal. Natuurlijk, Maxime Verhagen ontkent het verhaal, want de campagnebijeenkomsten heten opeens werkbezoeken. Jaja. Nu is Maxime natuurlijk niet bepaald in zijn eerste leugen gestikt, zullen we maar zeggen. Ik was dus niet verbaasd, toen ik las, dat Limburgers de minst gelukkige Nederlanders zijn. Dat is vanzelfsprekend, logisch, begrijpelijk en verklaarbaar. Want als je je de hele tijd dood loopt te schamen voor de politieke verrichtingen van je provinciegenoten, tsja, daar word je niet gelukkig van. Maar meer daarover aanstaande zondag in Plat Haags. Hoe dan ook, erg geloofwaardig zijn onze vrienden van het CDA dus niet.

Geloofwaardig. Hét toverwoord anno nu. Vraag maar aan Patricia Paaij. Die gaat een nieuw album opnemen. En ze wil alleen maar geloofwaardige dingen doen. Dingen die passen bij haar levenservaring. Bij haar leeftijd. Ik moest lachen, schateren, bulderen en brullen. La Paaij vindt dat jonge zangeressen niet over liefde mogen zingen. Want je moet écht weten wat liefde betekent, dat luistert heel nauw. Aldus Patries. Moet zij zeggen, met die vieze toyboy van haar. Hilarisch! Maar goed, Patricia gaat nu dus een album maken dat klopt met haar leeftijd. Zal niet geweldig verkopen, vrees ik. Er zijn maar heel weinig huishoudens met een platenspeler. Laat staan met eentje waar nog 78-toerenplaten op kunnen...




Lees ook:

» 19/05 Tofik Dibi de overlastmarokkaan24
» 18/05 Uitgekleed bij Parkheuvel15
» 13/05 Schop Mohammed het ziekenhuis in (Plat Haags)32
» 11/05 Trompstaetecomplex6


delen | eKudos nujij

8387 views / 17 reacties
Reacties op dit bericht
17  van 17 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Kunsjt. Van Jole staat al jaren voor lul.
Het enige dat in lijn staat met Patricia's leeftijd en levenservaring is doodgaan.
Verder inderdaad een matig stukje, ik had wel verwacht dat die wanvertoning bij Pauw en Witteman nog aan bod zou komen
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 25-02-2011 @ 10:32 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 25 februari 2011 @ 10:09 schreef Sexy_Steve het volgende:
Het enige dat in lijn staat met Patricia's leeftijd en levenservaring is doodgaan.
Verder inderdaad een matig stukje, ik had wel verwacht dat die wanvertoning bij Pauw en Witteman nog aan bod zou komen
Je bedoelt dat met die snorren? Dat ik dan moet roepen "het zit wel snor" en "dit kabinet moet maar gauw z'n snor drukken" etc.? Heb ik over getwijfeld, maar ik vond het te flauw. En het is iedere week weer een lastige keuze: welke onderwerpen pik ik op? Te veel onderwerpen maken de column onleesbaar. Blijft een wekelijkse worsteling.
userIcon
Ik woon in Duitsland en heb Pauw en Witteman gemist; iemand tijd en zin om me bij te spijkeren? Ben op werk waar het dan toch niet de bedoeling is dat ik op mn gemakje een talkshow aflevering ga bekijken.

Alvast bedankt!
quote:
Op vrijdag 25 februari 2011 @ 12:19 schreef pillenboer het volgende:
Ik woon in Duitsland en heb Pauw en Witteman gemist; iemand tijd en zin om me bij te spijkeren? Ben op werk waar het dan toch niet de bedoeling is dat ik op mn gemakje een talkshow aflevering ga bekijken.

Alvast bedankt!
uitzendinggemist?
userIcon
quote:
Op vrijdag 25 februari 2011 @ 12:25 schreef afgelopen het volgende:
[..]


uitzendinggemist?
dat zei hij ja
userIcon
Zitten de bange mannetjes dan toch bij links?

Stel je voor dat wilders bij de eerste bedreiging gestopt zou zijn.
userIcon
quote:
Op vrijdag 25 februari 2011 @ 20:34 schreef Berlitz het volgende:
Zitten de bange mannetjes dan toch bij links?

Stel je voor dat wilders bij de eerste bedreiging gestopt zou zijn.
Veel linkser dan Wilders wordt het niet hoor....

Behalve op het gebied van integratie dan, maar de rest van zijn partijprogram heb je zeker gemist.
man Okaht (Redactie Frontpage) 25-02-2011 @ 22:13 fotoboek no homepage
Tja. Er wordt altijd wel makkelijk gesproken over die vrijheid van meningsuiting en dat zo'n cartoon toch vooral moet blijven staan. Mee eens ook! Maar wat als je zelf met de dood wordt bedreigd?

Dat is hier namelijk ook gebeurd. Niet alleen de cartoonist, maar ook medewerkers van de VARA zijn ernstig bedreigd, waaronder met de dood. Voor Wilders waren bedreigingen vanuit de Moslim-wereld voldoende om permanent te worden bewaakt. Moet je dan de bedreigingen van die ratterige Wilders-fanaten dan maar bagatelliseren? Het lijkt me vreselijk!

Ik vind dat de cartoon moet kunnen. Ik vind dat een stevige column moet kunnen. Ik mag alleen ook hopen dat op deze psychopaten net zo hard wordt gejaagd als op Moslim-extremisten. Ik wil ze namelijk geen van allen in mijn land. Deze zogenaamde strijders voor de vrijheid van meningsuiting zijn net zo'n bedreiging voor onze democratie als de mafkezen waar ze zo hard op schelden.

Kortom. Ik begrijp de VARA ook. Als ik verantwoordelijk ben voor medewerkers, die doodsbedreiging krijgen van deze idioten, zou ik ook maatregelen nemen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 25 februari 2011 @ 22:13 schreef Okaht het volgende:
Tja. Er wordt altijd wel makkelijk gesproken over die vrijheid van meningsuiting en dat zo'n cartoon toch vooral moet blijven staan. Mee eens ook! Maar wat als je zelf met de dood wordt bedreigd?

Dat is hier namelijk ook gebeurd. Niet alleen de cartoonist, maar ook medewerkers van de VARA zijn ernstig bedreigd, waaronder met de dood. Voor Wilders waren bedreigingen vanuit de Moslim-wereld voldoende om permanent te worden bewaakt. Moet je dan de bedreigingen van die ratterige Wilders-fanaten dan maar bagatelliseren? Het lijkt me vreselijk!

Ik vind dat de cartoon moet kunnen. Ik vind dat een stevige column moet kunnen. Ik mag alleen ook hopen dat op deze psychopaten net zo hard wordt gejaagd als op Moslim-extremisten. Ik wil ze namelijk geen van allen in mijn land. Deze zogenaamde strijders voor de vrijheid van meningsuiting zijn net zo'n bedreiging voor onze democratie als de mafkezen waar ze zo hard op schelden.

Kortom. Ik begrijp de VARA ook. Als ik verantwoordelijk ben voor medewerkers, die doodsbedreiging krijgen van deze idioten, zou ik ook maatregelen nemen.
Niet dat ik je niet geloof hoor maar heb je nog ergens bewijs van die bedreigingen?
man Okaht (Redactie Frontpage) 25-02-2011 @ 23:40 fotoboek no homepage
quote:
Op vrijdag 25 februari 2011 @ 23:30 schreef BlueMage het volgende:
[..]Niet dat ik je niet geloof hoor maar heb je nog ergens bewijs van die bedreigingen?
Heb jij ooit alle dreigmails aan het adres van Wilders gelezen?

Een aantal bedreigingen zullen zeker reëel genoeg zijn geweest om hem bescherming aan te bieden. Maar als Wilders spreekt over een constante stroom van bedreigingen, krijgt verder niemand die te lezen en schijnt er verder ook niemand de vraag te willen stellen of Wilders hier de bewijzen even voor wil overleggen. Dat is een beetje dubbel dus.
userIcon
quote:
Op vrijdag 25 februari 2011 @ 22:13 schreef Okaht het volgende:
Tja. Er wordt altijd wel makkelijk gesproken over die vrijheid van meningsuiting en dat zo'n cartoon toch vooral moet blijven staan. Mee eens ook! Maar wat als je zelf met de dood wordt bedreigd?

Dat is hier namelijk ook gebeurd. Niet alleen de cartoonist, maar ook medewerkers van de VARA zijn ernstig bedreigd, waaronder met de dood. Voor Wilders waren bedreigingen vanuit de Moslim-wereld voldoende om permanent te worden bewaakt. Moet je dan de bedreigingen van die ratterige Wilders-fanaten dan maar bagatelliseren? Het lijkt me vreselijk!

Ik vind dat de cartoon moet kunnen. Ik vind dat een stevige column moet kunnen. Ik mag alleen ook hopen dat op deze psychopaten net zo hard wordt gejaagd als op Moslim-extremisten. Ik wil ze namelijk geen van allen in mijn land. Deze zogenaamde strijders voor de vrijheid van meningsuiting zijn net zo'n bedreiging voor onze democratie als de mafkezen waar ze zo hard op schelden.

Kortom. Ik begrijp de VARA ook. Als ik verantwoordelijk ben voor medewerkers, die doodsbedreiging krijgen van deze idioten, zou ik ook maatregelen nemen.
Zover ik weet is het niet eens zeker DAT er bedreigingen zijn binnengekomen, laat staan dat bekend is wat de aard is en wie erachter zit.. of heb jij inside-info? Tot nu toe vind ik het verdacht veel lijken op een smoesje om zonder gezichtsverlies alsnog die cartoon eraf te halen.
quote:
Op vrijdag 25 februari 2011 @ 21:04 schreef Dumpiej het volgende:
[..]


Veel linkser dan Wilders wordt het niet hoor....

Behalve op het gebied van integratie dan, maar de rest van zijn partijprogram heb je zeker gemist.
Words of wisdom. Eensch.
quote:
Op vrijdag 25 februari 2011 @ 23:55 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
Zover ik weet is het niet eens zeker DAT er bedreigingen zijn binnengekomen, laat staan dat bekend is wat de aard is en wie erachter zit.. of heb jij inside-info? Tot nu toe vind ik het verdacht veel lijken op een smoesje om zonder gezichtsverlies alsnog die cartoon eraf te halen.
Ik heb driftig gezocht, edoch nix gevonden. Dus: er zijn geen bedreigingen richting VARA geuit tenzij iemand het tegendeel bewijst.
Toch?
En als dan blijkt dat er geen bedreigingen geuit zijn heeft de VARA wederom.....nou.......??????
quote:
Op vrijdag 25 februari 2011 @ 09:22 schreef Telecaster het volgende:
Van Jole staat al jaren voor lul.
userIcon
quote:
Op vrijdag 25 februari 2011 @ 22:13 schreef Okaht het volgende:
Moet je dan de bedreigingen van die ratterige Wilders-fanaten dan maar bagatelliseren?
Nee. Doodsbedreigingen, vanuit welke hoek dan ook, dienen altijd te worden afgekeurd.

Iets met consequent zijn.
17  van 17 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 19/05 Tofik Dibi de overlastmarokkaan24
» 18/05 Uitgekleed bij Parkheuvel15
» 13/05 Schop Mohammed het ziekenhuis in (Plat Haags)32
» 11/05 Trompstaetecomplex6


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden