Tomb Raider: Legend

Het verhaal van Tomb Raider Legend is best boeiend. Het gaat terug naar de jeugd van Lara Croft, hoe heeft ze haar ouders verloren? Waarom is ze eigenlijk geïnteresseerd in oudheden? Oude vrienden en vijanden spelen hierbij een belangrijke rol. Uiteraard dient het verhaal vooral als excuus om langs allerlei exotische plekken te reizen, maar de verhaallijn zorgt toch voor een mooie rode draad door het spel. Locaties volgen elkaar logisch op en lijken, in tegenstelling tot bijvoorbeeld een spel als Splinter Cell, niet kunstmatig aan elkaar geplakt te zijn.

<\/center>

En welke locaties zijn er dan allemaal? Ik ga ze niet allemaal verraden, maar Lara reist weer de hele wereld rond. Bijna elk continent wordt aangedaan. Levels spelen zich onder andere af in Bolivia, Peru, Ghana, Japan en Engeland. Er zijn enkele levels die een moderne setting hebben, bijvoorbeeld Tokyo, maar de meeste spelen zich gelukkig af in vervallen tempels, kerkers en graftombes. Ook kan de speler weer vrij rondlopen in het landhuis van Lara dat deze keer is geïnspireerd door de verfilming van Tomb Raider.

Alle locaties zijn duidelijk herkenbaar aan de restanten van de oude culturen en vegetatie. Het gevoel van setting is prima in orde. Verder bevat elk level minstens een prachtige “moneyshot”. Een moment waarbij de speler echt het gevoel krijgt dat hij waar voor zijn geld krijgt. Voorbeelden zijn de nachtelijke skyline van Tokyo en de werkelijk adembenemende mooie waterval in Afrika.

Een minpunt is dat, hoewel de levels er prachtig uitzien, ze minder groots en uitgebreid zijn dan de die in de vorige delen uit de Tomb Raider reeks. De weg door een level is vrij lineair en het einde wordt meestal binnen een uur wel bereikt.

<\/center>