CD: Trance Energy 2009

Afgelopen maart was het weer zover. Voor de zestiende keer werd in de Jaarbeurs van Utrecht Trance Energy gehouden. Ook dit jaar was het evenement ruim van te voren al helemaal uitverkocht. Er stonden dan ook een flink aantal grote namen op het programma. Zo waren Judge Jules, First State, Johan Gielen, Scot Project, Rank 1 en John O’Callaghan van de partij. De laatste twee namen kregen dit keer de eer om het album te remixen.

Het album bevat twee cd’s waarvan het eerste schijfje is gemixt door John O’Callaghan. Deze mix is goed voorzien van een dikke lading hits die op dit moment super populair zijn. The Thrillseekers ‘City Of Angels’ en Neal Scarborough’s ‘Panama’ zijn daar goede voorbeelden van. Dit zijn tracks die op dit moment de dansvloeren domineren. Het zijn zeker niet de enige commerciële nummers die terug te vinden zijn op deze cd. ‘Surreal’ van John O'Callaghan Feat.Jaren is daar nog een voorbeeld van. Deze eerste mix is eigenlijk een beetje teleurstellend en dat komt door de manier waarop de tracks aan elkaar gemixt zijn. Bij elke overgang wordt de track die uitgemixt wordt eruit gefilterd en wordt de volgende track op een vrij ruwe manier erover heen gezet. Niet echt super relaxt te noemen dus. Bij een goede mix moet je namelijk nauwelijks doorhebben dat je in de volgende track zit.

Heel bijzonder is deze compilatie niet. Het is een verzameling van trancetracks die op dit moment erg populair zijn op de dansvloeren. Dit soort albums worden vaak voor het evenement al samengesteld. Het heeft dus vrij weinig te maken met het feest wat is gehouden in de Jaarbeurs in Utrecht. Ga er dus zeker niet van uit dat al deze tracks ook echt gedraaid zijn daar. Het is wel een lekker schijfje vol met trancehits die je compleet grijs kunt draaien op elk moment van de dag. Door het slechte mixwerk van de eerste cd en het feit dat het eigenlijk niets met Trance Energy te maken heeft blijft dit dubbelalbum hangen op 3 sterren.

Tracklist
CD1 - Mixed by John O'Calaghan
01. Sam Sharp - Roundabout (Simon Patterson Remix)