CD: George Michael - Patience

In het interview met Reinout Oerlemans deed George Michael krampachtige pogingen om alleen aan "zijn goede kant" gefilmd te worden. Zoals je op de foto's ook kunt zien wil hij alleen aan 1 zijde of recht vooruit gefotografeerd en gefilmd worden. "Belachelijk" dacht ik nog. Maar achteraf denk ik "Wat maakt het ook uit?" De man is een ster en ach, hij wil niet aan de andere zijde gefotografeerd worden. Wat doet het er toe? Uiteindelijk gaat het allemaal om de muziek. Met de verhalen van het interview in mijn achterhoofd start ik vol interesse met het beluisteren van deze CD.

De CD start met titelnummer 'Patience', een erg mooi en rustig nummer. Daarna gevolgd door de hit 'Amazing', die bij mij na een paar keer horen al in mijn hoofd bleef hangen. Al gauw wordt duidelijk dat vrijwel ieder nummer op deze CD een persoonlijk verhaal heeft. De teksten zijn in sommige nummers vrij zwaar. Zo zingt hij in de mooie ballad 'My mother had a brother' over de homoseksuele broer van zijn moeder, die zelfmoord pleegde op de dag dat George geboren werd. Ook vraagt George Michael zich af of Jezus Christus wel leeft, omdat mensen zoals Elvis, John en Marvin dood zijn. En dan is er nog 'Please send me Someone (Anselmo's song)' over de overleden partner van George. Sommige nummers kennen we al, zoals 'Shoot the dog' waarin George Michael de politiek op de hak neemt en een vernieuwde versie van 'Freeek!' Stuk voor stuk heerlijke nummers en zowel hele rustige nummers als dansbare nummers komen voorbij op deze CD. Eigenlijk is het een heerlijke CD om op de achtergrond op te hebben staan als je visite hebt, zo'n lekkere luister-CD. Al ben ik niet een groot fan van het soort muziek dat George Michael maakt en vind ik het allemaal net iets te gladjes, toch moet ik toegeven dat hij op deze CD bewijst een fantastisch goede zanger te zijn.

'Patience' is het geduld van het wachten waard geweest en het is niet te hopen dat we weer zeven jaar moeten wachten op een nieuw album van George Michael.